Toon posts:

Pakje ontvangen; inhoud ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Gisteravond een pakje van de grote Duitse webwinkel ontvangen. Ik had daar een Seagate 1TB SSD voor de Xbox gekocht. Speciaal voor de Xbox dus een (eigenlijk te) duur dingetje.

Vanochtend maak ik de (nog dichte) verpakking van de webwinkel open en daarin zit een reeds geopende fabrieksverpakking van seagate. Zegels geopend en geen inhoud meer.
Het is verstuurd in zo'n kartonnen verpakking waarvan je de zijkanten wel kan openmaken zonder dat je de 'ritssluiting' hoeft te gebruiken. Ik verwacht dat hij ergens in de keten op deze manier is geopend, kaartje eruit en de rest weer terug in verpakking. Flap weer terugvouwen en verder op transport.... :(
Best wel een shitverpakking om dure dingen in te versturen overigens...

De order is via DHL verzonden vanuit de UK dus heeft er wel een week over gedaan met een aantal tussenstops/depots.

Deze SSD kost meer dan 200 euro, dus zal op de 2ehandse markt vast nog wel een leuk bedrag opbrengen zonder verpakking.

Gelijk telefonisch contact gezocht en ze zeggen dat ze het gaan uitzoeken en binnen 48 uur zou ik meer horen. Binnen een uurtje krijg ik een email dat het pakje met het juiste gewicht bij mij zou zijn afgeleverd. Gelijktijdig geven ze aan nog 72 uur nodig te hebben voor meer onderzoek. Afsluitend krijg ik de vraag of mijn probleem hiermee is opgelost.... :| Ok. dit zal wel een semi-automatisch bericht zijn geweest, maar iemand enig idee hoe dit normaal gesproken verder gaat?

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik iets niet gehad heb. Ik sta vrij zwak want ik heb een 'dichte verpakking' gehad en de webwinkel moet mij op mijn blauwe ogen geloven dat de doos echt leeg was. Dat verhaal van het gewicht is prima te verklaren doordat zo'n SSD nagenoeg niks weegt; zal een paar gram zijn. Daarnaast kan hij ook na het wegen pas zijn opengemaakt in het laatste stukje van het transport.

Hoe gaat dit normaal gesproken verder? Heeft iemand ervaring en moet ik me zorgen maken dat ik pech heb?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
Er loopt hier nog een topic van iemand die een camera en lens heeft besteld en niets ontvangen naar TenT gaf aan van wel. De winkel is verantwoordelijk voor correct leveren van wat je bestelt had. Dat hebben zij niet gedaan(uitgaand van jou verhaal). Zij zullen moeten bewijzen dat het wel gelukt is TenT is niet voldoende bewijs. Dus ik verwacht gewicht ook niet.

Tevens zou dat ding 30 gram wegen....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Neem wat verpakking er bij en je zit op 100gram. Zo nauwkeurig zijn die weegschalen niet hoor. Gewicht als "bewijs" is leuk als het om kilo's gaat. Maar niet om grammen.

Ik zou voor nu even die 72 uur wachten en kijken waar ze mee komen.

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:49. Reden: Lijk naar product van webwinkel in mo-tags geplaatst, conform beleid]

Loki Gaming Mmo pvp channel

• ThunderStorm
Bedankt voor je reply.
Misschien was ik wat onduidelijk met “lege verpakking”. De verpakking van de Seagate zat er nog wel in, maar enkel de ssd niet meer.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
worden we nou als consument werkelijk gedwongen om elk pakket wat je krijgt te gaan filmen in 4K als bewijs dat er mee gefraudeerd is? :/

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:32
Altijd met creditcard betalen, i.p.v. dat idiote iDEAL.

[Voor 43% gewijzigd door Wietsee. op 05-01-2022 19:29]

Web Enrichment

• T-Rut
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 14:01
Wietsee. schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:29:
En waarom dan wel??? Je oneliner is niet heel informatief.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
T-Rut schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:33:
[...]

En waarom dan wel??? Je oneliner is niet heel informatief.
je aankopen zijn beschermd met een creditcard. de creditcardmaatschappij vecht dit voor je uit.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:53
Wietsee. schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:29:
Ja, moet je een chargeback proberen bij de grote Duitse webwinkel. Dat pakt vast goed voor je uit.

Dan kun je in ieder geval geen spullen meer kopen bij de grote Duitse webwinkel.
ThunderStorm schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:56:
Het is verstuurd in zo'n kartonnen verpakking waarvan je de zijkanten wel kan openmaken zonder dat je de 'ritssluiting' hoeft te gebruiken. Ik verwacht dat hij ergens in de keten op deze manier is geopend, kaartje eruit en de rest weer terug in verpakking. Flap weer terugvouwen en verder op transport.... :(
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Moet je oneindig veel pakketjes openmaken tot je een keer iets waardevols hebt. Laat staan dat je dan nog moeite doet om de fabrieksverpakking er terug in te doen.

Waar de grote Duitse webwinkel wél veel mee te maken heeft is retourfraude. Kan zomaar zijn dat iemand dit product een keer heeft geretourneerd. Dat is ook waarom ik even rustig zou afwachten, als dat het geval is dan verwacht ik dat ze je sowieso het voordeel van de twijfel zullen geven.

Enige is dat ze tweedehandsproducten meestal apart listen. Maargoed, misschien niet als het product helemaal nieuw lijkt.
Hoe gaat dit normaal gesproken verder? Heeft iemand ervaring en moet ik me zorgen maken dat ik pech heb?
Gewoon afwachten tot het eindoordeel van de Duitse webwinkel. Als je een redelijke orderhistorie hebt zijn ze meestal niet de moeilijkse.

Dat is wel meteen het nadeel van de winkel: of ze doen helemaal niet moeilijk, of je gaat er een flinke kluif aan hebben om je geld terug te krijgen.

Als ik dan toch moet speculeren: een tijd geleden eiste dezelfde webwinkel bij iemand dat 'ie aangifte moest doen (terwijl daar juridisch geen reden voor is, mag je zelf kiezen hoe moeilijk je het voor jezelf wilt maken). Mochten ze niet meteen in je voordeel beslissen, dan vermoed ik dat ze dat aan je zullen vragen.

[Voor 8% gewijzigd door Thralas op 05-01-2022 19:43]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:06
SMSfreakie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:27:
worden we nou als consument werkelijk gedwongen om elk pakket wat je krijgt te gaan filmen in 4K als bewijs dat er mee gefraudeerd is? :/
Zodat je straks de verpakking eerst stiekem open maakt en het artikel eruit haalt, het vervolgens weer dicht plakt en dan met de camera het opnemen van de verpakking gaat filmen???

Dat is nog steeds 0,0 bewijs dus...

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 11:24

BruceLee

i9 9900K - Geforce 3080 RTX

*knip* Zulke suggestieve reacties voegen weinig toe.

[Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 20:07]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Farabi
  • Niet online
Thralas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Ja, moet je een chargeback proberen bij de grote Duitse webwinkel. Dat pakt vast goed voor je uit.

Dan kun je in ieder geval geen spullen meer kopen bij de grote Duitse webwinkel.
moet je als een grote webwinkel durven. kijken of de creditcardmaatschappij daar blij van wordt. zullen consequenties aan zitten.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45

IkWilbert

Het is mij!

Had laatste ook bij
Members only:
een plaat (lp) besteld. Kreeg ook een lege doos. Meteen webwinkel benaderd en werd zonder verdere vragen een nieuwe opgestuurd. Gelukkig zat hier de plaat wel in.

Het zou dus ook maar zo kunnen dat je ssd er nooit heeft ingezeten.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 20:08]

I intend to live forever. So far, so good.

• Farabi
  • Niet online
IkWilbert schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:02:
Had laatste ook bij webwinkel een plaat (lp) besteld. Kreeg ook een lege doos. Meteen webwinkel benaderd en werd zonder verdere vragen een nieuwe opgestuurd. Gelukkig zat hier de plaat wel in.

dat is de reden waarom ik liever met een bekende nederlandse webshop in zee ga ipv buitenland.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 20:08]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Dit is geen lege-pakjes-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven. Tevens heb ik de titel aangepast, zodat deze niet zo suggestief is.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56
@ThunderStorm waarom kruip je niet gewoon even op de chat met ze?

• ThunderStorm
Thralas schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:40:
Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Moet je oneindig veel pakketjes openmaken tot je een keer iets waardevols hebt. Laat staan dat je dan nog moeite doet om de fabrieksverpakking er terug in te doen.

Waar de grote Duitse webwinkel wél veel mee te maken heeft is retourfraude. Kan zomaar zijn dat iemand dit product een keer heeft geretourneerd. Dat is ook waarom ik even rustig zou afwachten, als dat het geval is dan verwacht ik dat ze je sowieso het voordeel van de twijfel zullen geven.

Enige is dat ze tweedehandsproducten meestal apart listen. Maargoed, misschien niet als het product helemaal nieuw lijkt.
Dank voor jullie reacties. Het zijn er al snel veel!
Even uitgaande van diefstal door bezorger (of ergens in de keten). De verpakking duw je natuurlijk terug omdat je anders deze ergens moet dumpen EN het gewicht niet meer klopt. Zonder fabrieksverpakking was het echt een lege doos geweest en dat heb je wel vrij snel door.

Ikzelf kan me niet voorstellen dat dit retourfraude is geweest. Dan is er 0,0 controle geweest bij de retourname. Ik heb wel eens second-hand/tweedekans dingen gekocht en deze zijn dan ook altijd opnieuw verzegeld/afgeplakt.
Als ik dan toch moet speculeren: een tijd geleden eiste dezelfde webwinkel bij iemand dat 'ie aangifte moest doen (terwijl daar juridisch geen reden voor is, mag je zelf kiezen hoe moeilijk je het voor jezelf wilt maken). Mochten ze niet meteen in je voordeel beslissen, dan vermoed ik dat ze dat aan je zullen vragen.
Als dat wordt gevraagd dan zal ik dat wel doen. ~220 euri is mij teveel om als 'jammer dan' te beschouwen.

• ThunderStorm
paQ schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:26:
@ThunderStorm waarom kruip je niet gewoon even op de chat met ze?
Ik heb ze in eerste instantie gebeld en zoals gezegd zijn ze nu nog (max 72u) bezig. Als het antwoord mij tzt niet bevalt zal ik zeker weer met ze gaan bellen. Eerst maar even afwachten waar ze zelf mee komen. Ik was nu vooral op zoek naar andere ervaringen van jullie.

• ThunderStorm
Yorinn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:10:
[Modbreak] Dit is geen lege-pakjes-ervaringentopic. Eigen ervaringen mogen dan ook achterwege blijven. Tevens heb ik de titel aangepast, zodat deze niet zo suggestief is. [/]
Wat lotgenoten-ervaringen helpt wel hoor :).
En wat de suggestieve titel betreft.. Klopt. Het is een aanname van mij dat de inhoud gejat is. Dat lijkt me helaas wel een nogal voordehand liggende conclusie, maar 100% zeker weet ik het ook niet.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Farabi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:05:
[...]

dat is de reden waarom ik liever met een bekende nederlandse webshop in zee ga ipv buitenland.
Tuurlijk, want dat gebeurt met 'bekende' Nederlandse webshops nooit... O-)
BTW: die grote webshop (de grootste ter wereld) met ook gewoon een NL divisie heeft natuurlijk nogal wat ervaring met dit soort zaken. Zoals ook de opkomende refund-fraude. :-(
https://gadgetgekkies.nl/kees-van-der-spek-refunders/

Lees maar eens de diverse topics hier op tweakers (en elsewhere). Bedrog en oplichting is overal en van alle tijden. Helaas. :(

Mooie Plaatjes   

• ThunderStorm
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:42:
[...]

Zodat je straks de verpakking eerst stiekem open maakt en het artikel eruit haalt, het vervolgens weer dicht plakt en dan met de camera het opnemen van de verpakking gaat filmen???

Dat is nog steeds 0,0 bewijs dus...
Precies dit. Je _kan_ gewoon niet bewijzen dat je iets niet hebt gehad....

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 00:47
Het is de mening van de webshop tegen die van de consument en ervan uitgaand dat iedereen naar eer en geweten te goeder trouw heeft gehandeld, is dit waarschijnlijk onderweg ontvreemd

De winkel kan bewijzen dat het pakket is afgeleverd, de consument heeft een lege doos.

Maar hoe gaat dit dan? Als consumenten allemaal gaan beweren dat ze een lege doos hebben gehad en hun gelijk krijgen, dan gaan er meer consumenten beweren dat ze een lege doos hebben gehad en is het wel heel makkelijk om aan gratis spullen te komen.

Zuur dit: sterkte met het verlies :'(

• paQ
aljooge schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:25:
Het is de mening van de webshop tegen die van de consument en ervan uitgaand dat iedereen naar eer en geweten te goeder trouw heeft gehandeld, is dit waarschijnlijk onderweg ontvreemd
maar dat is met alle post / pakjes

Het functioneert allemaal op een basis van vertrouwen. En zo lang 99,6% (ik zeg maar wat) goed gaat, is er 'niks' aan de hand. Ik denk bij 90% ook nog niet.

• T-Rut
Heb je misschien het doosje van een product wat door de shop nog ergens als demo gebruikt wordt? Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.

• paQ
T-Rut schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:33:
Heb je misschien het doosje van een product wat door de shop nog ergens als demo gebruikt wordt? Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt.
Members only:
en een demo :?

Members only:
heeft wel 'warehouse' producten.
Die bestel ik zelf ook wel eens, en daar zitten we soms ronduit kapotte gare, onderdelen ontbrekende TROEP bij.... man dat je het durft te verzenden :o
Andere keren is het hagelnieuw.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:47. Reden: Naam webwinkel in mo-tags gezet conform beleid.]

• T-Rut
Volgens mij is er niet bevestigd dat het om
Members only:
gaat hier :?

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:48. Reden: Naam webwinkel in mo-tags gezet conform beleid.]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:21
T-Rut schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:38:
Volgens mij is er niet bevestigd dat het om knip gaat hier :?
Nee maar wel een grote duitse webshop. (en foto idd)
Lastig voor beide kanten op te bewijzen iig.

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:48]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:06
Dat zie je toch aan de foto :+

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:48]

• paQ
nou, dat lijkt me toch wel overduidelijk op de foto :+

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2022 21:48]

• T-Rut
President schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Dat zie je toch aan de foto :+
Ohja :+

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:21
Je hebt op youtube van die filmpjes dat men dan een pallet met geretourneerde spullen koopt van grote bekende webshop.
Denken ze een mooi vet moederbord gescored te hebben tussen alle rotzooi, zit er een ander moederbord in dat niks meer waard is.
En dat zie je bijna in al deze filmpjes, dus gebeurd zoveel vaker dan we denken helaas :(

Tesla Model 3 LR AWD

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:53
Farabi schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:00:
moet je als een grote webwinkel durven. kijken of de creditcardmaatschappij daar blij van wordt. zullen consequenties aan zitten.
Creditcardmaatschappijen doen niet moeilijk als je creditcardnummer gestolen is, maar als je zelf ruzie hebt met een winkel zullen ze een stuk kritischer zijn.

De Amerikaanse cultuur van chargebacks zonder vragen geldt ook niet helemaal voor Nederlandse kaarten als ik ervaringen her-en-der mag geloven. Als je wél zelf bewust hebt betaald dan moet je je beroepen op een aankoopverzekering en daarvan zijn de voorwaarden meestal redelijk strikt.

Maar al zou het lukken, dan ben je eerder verder van huis: naast het feit dat je je account kunt afschrijven sturen ze een deurwaarder om het geld op te halen.
ThunderStorm schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:57:
Ikzelf kan me niet voorstellen dat dit retourfraude is geweest. Dan is er 0,0 controle geweest bij de retourname. Ik heb wel eens second-hand/tweedekans dingen gekocht en deze zijn dan ook altijd opnieuw verzegeld/afgeplakt.
Toch gebeurt dat in ieder geval met hardware. Vaak subtieler: bijvoorbeeld externe harddisks met een andere disk erin. Ik ben het wel met je eens dat je hier mag verwachten dat ze dat net iets beter controleren, maar wie weet glipt er wel eens wat doorheen.

Daarnaast: er is ook nog het beruchte probleem van shared stock bij deze winkel. Als er externe verkopers hetzelfde artikel aanbieden via het warehouse van de winkel dan wordt alle stock op één hoop gegooid. Daar komen ook problemen uit voort (vaker nepartikelen).

Maakt al met al natuurlijk niet zoveel uit wat er is gebeurd met het item zelf: jou maakt het niets uit en de winkel wil alleen bepalen of je een fraudeur bent of niet, van een SSD minder liggen ze niet wakker.
Als dat wordt gevraagd dan zal ik dat wel doen. ~220 euri is mij teveel om als 'jammer dan' te beschouwen.
En gelijk heb je.

Het was meer dat TS in het andere topic (ietwat naïef?) de juridische strijd dacht aan te gaan. Ook al had hij gelijk: na een externe klachtencommissie in te schakelen werd er zonder vragen terugbetaald. Natuurlijk: zover gaat een fraudeur niet, de inhoud van de klacht is verder irrelevant.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:41
djmuggs schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:46:
Je hebt op youtube van die filmpjes dat men dan een pallet met geretourneerde spullen koopt van grote bekende webshop.
Denken ze een mooi vet moederbord gescored te hebben tussen alle rotzooi, zit er een ander moederbord in dat niks meer waard is.
En dat zie je bijna in al deze filmpjes, dus gebeurd zoveel vaker dan we denken helaas :(
Dat is heel iets anders. En zal ook vast gebeuren maar je komt ook niet zo snel aan een pallet geretourneerde items van grote webwinkels als consument. En koopt een pallet met soms geluk en flinke winst. En soms heb je alleen maar troep. En het verkopen moet ook nog lukken. Dus denk alstublieft niet dat zulke mensen met enkele uurtjes werk van bv 1k pallet ineens 5k hebben gemaakt.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46
Heb je een beetje een goede weegschaal? Je zou de verpakkingen kunnen wegen en vergelijken met het gewicht van de webshop. Als die gelijk zijn, zou het ook wel kunnen dat de dozen bij alle checkpoints al leeg zijn geweest

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
clements schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:19:
Heb je een beetje een goede weegschaal? Je zou de verpakkingen kunnen wegen en vergelijken met het gewicht van de webshop. Als die gelijk zijn, zou het ook wel kunnen dat de dozen bij alle checkpoints al leeg zijn geweest
Er wordt bij verzenden gewogen, dus als de verpakking dan al leeg is, zal het hetzelfde gewicht als bij aankomst hebben.

Het sluit dan alleen de verzendende supply-chain uit, maar niet de aanvoer ;)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
loki504 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:17:
Er loopt hier nog een topic van iemand die een camera en lens heeft besteld en niets ontvangen naar TenT gaf aan van wel. De winkel is verantwoordelijk voor correct leveren van wat je bestelt had. Dat hebben zij niet gedaan(uitgaand van jou verhaal). Zij zullen moeten bewijzen dat het wel gelukt is TenT is niet voldoende bewijs. Dus ik verwacht gewicht ook niet.

Tevens zou dat ding 30 gram wegen....

***members only***

Neem wat verpakking er bij en je zit op 100gram. Zo nauwkeurig zijn die weegschalen niet hoor. Gewicht als "bewijs" is leuk als het om kilo's gaat. Maar niet om grammen.

Ik zou voor nu even die 72 uur wachten en kijken waar ze mee komen.
Typische nauwkeurigheid van de weegschalen bij de pakketdiensten is 50 tot 100 gram. Die wegen doorgaans bij snelheden tot 2,5 m/s en zijn gecertificeerd en daardoor “legal voor trade”.

Maar daar heb je inderdaad niks aan bij een product van 30 gram.

• bealzebul
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-10-2022
Heb dit ook gehad, gebeld met klantenservice en kreeg een refund.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
Mogelijk heeft er nooit een drive in de fabrieksverpakking gezeten, dat zou wijzen op retourfraude. Is bewust dan wel onbewust niet opgemerkt in het retourproces.

De kans dat een Webwinkel medewerker het eruit heeft gehaald is heel klein. Ik ben voor mijn werk met enige regelmaat bij deze webwinkel geweest en iedereen die het magazijn verlaat wordt gecontroleerd:
  • Alleen transparante tassen
  • Detectiepoortjes
De controle is heel strict, waardoor een medewerker van goede huize moet komen om iets naar buiten te smokkelen.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 06-01-2022 10:33. Reden: Naam webwinkel weggehaald, conform beleid]

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 14:36
Ik kreeg laatst van dezelfde webshop ook een mega doos waar een A1-snijmat in zou moeten zitten. Toen ik de doos openmaakte bleek deze leeg te zijn.

Gelijk de chat op gegaan en na ongeveer een uur kreeg ik de bevestiging dat er een nieuwe opgestuurd werd. Geen enkel probleem mee gehad, behalve dat ik twee dozen van meer dan anderhalve meter lengte in huis had.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:43
Thralas schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 00:30:
[...]

Creditcardmaatschappijen doen niet moeilijk als je creditcardnummer gestolen is, maar als je zelf ruzie hebt met een winkel zullen ze een stuk kritischer zijn.

De Amerikaanse cultuur van chargebacks zonder vragen geldt ook niet helemaal voor Nederlandse kaarten als ik ervaringen her-en-der mag geloven. Als je wél zelf bewust hebt betaald dan moet je je beroepen op een aankoopverzekering en daarvan zijn de voorwaarden meestal redelijk strikt.

Maar al zou het lukken, dan ben je eerder verder van huis: naast het feit dat je je account kunt afschrijven sturen ze een deurwaarder om het geld op te halen.

[...]
Zeker zijn ze kritisch, waarom zouden ze dat niet zijn? Uiteindelijk krijg je wel je geld terug als je gelijk hebt / genoeg informatie kunt overdragen. Heb ik zelf al meerdere malen meegemaakt en werkt prima. Ook accounts bij webshops zijn niet geblokkeerd en al helemaal geen deurwaarders gezien.

Lijkt me dat webshops die een bepaalde betaalmethode accepteren ook gewoon akkoord zijn gegaan met de voorwaarden van de betaalmethode.

[Voor 9% gewijzigd door Nopheros op 06-01-2022 18:39]

• ThunderStorm
update.

Vorige week donderdag gebeld; 'ligt bij andere afdeling, we kunnen enkel reminder sturen'. Wacht nog 72u
Vorige week zaterdag gebeld; 'ligt bij andere afdeling, we sturen een reminder in hoofdletters' Wacht nog 24u
Vanmiddag gebeld; ligt bij andere afdeling. Heel vervelend, maar we kunnen wel een reminder sturen. Wacht nog 24-48u.

20min later een mail: wilt u een refund of opnieuw verzenden?...

Het zal druk geweest zijn, maar de kwestie is toch opeens opgelost. Geen verdere vragen, geen aangifte. Ik weet dus ook niet of het nu een 'refund-scam' is of dat de bezorger hem meegenomen heeft. Ik denk nog steeds het laatste maar we zullen er nooit achter komen.

Blij met de oplossing, maar toch een beetje onbevredigd gevoel dat het 'zo makkelijk gaat'. Nu heb ik een redelijk lang track-record bij
Members only:
en heb ik sinds 2016 nog nooit eerder een leeg pakket gehad dus misschien heeft dat meegespeeld, maar ik had verwacht dat je toch minstens een aangifte moest overleggen of iets dergelijks.

Zelf zal ik (ondanks de oplossing) niet zo snel meer relatief dure en nagenoeg gewichtloze spullen bestellen bij ze. Die verpakkingen die ze voor zulke items gebruiken (met vouwflappen) blijft gevoelig voor 'peek and take' en als ontvanger zie je aan de buitenkant niks. Achteraf kon je zien dat 1 flap was gevouwen (en dus waarschijnlijk is teruggestopt), maar dat is no-way te bewijzen en/of van buitenaf te zien.

Dank voor het meedenken!

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2022 16:17]

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:23
Amz heeft gewoon een goede klantenservice. Als je als klant altijd redelijk bent zijn zij dat ook is mijn ervaring.
Maar als een dure bestelling uit een slecht postcode gebied zoekraakt zullen ze dat vast anders behandelen. Zeker bij een eerste bestelling.

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
*knip* Offtopic. Dit is niet de huiskamer

[Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2022 13:06]

• paQ
Automark schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:08:
Amz heeft gewoon een goede klantenservice. Als je als klant altijd redelijk bent zijn zij dat ook is mijn ervaring.
Maar als een dure bestelling uit een slecht postcode gebied zoekraakt zullen ze dat vast anders behandelen. Zeker bij een eerste bestelling.
yep, eens

Ze doen eigenlijk nooit moeilijk, ook als zaken na enige tijd plotseling stuk gaan en ze bij voorbaat al weten dat het gedoe gaat worden om het op te lossen (ze zijn daar niet zo van dingen repareren :+ ), dan krijg je vrijwel direct (na ja... na wat wachten) een refund aangeboden. Waar je dan ook nog eens ruim de tijd voor krijgt.
En als ze zelf de verkoper zijn, dan een replacement, die je meteen krijgt toegestuurd; de kapotte dien je dan (kosteloos) te retourneren binnen 2 maanden ofzo.

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:20
IkWilbert schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:02:
Had laatste ook bij
***members only***
een plaat (lp) besteld. Kreeg ook een lege doos. Meteen webwinkel benaderd en werd zonder verdere vragen een nieuwe opgestuurd. Gelukkig zat hier de plaat wel in.

Zelfde hier met een cadeaubon, werd zonder morren opgelost

16xDMEGC 300WP (4800) @ SB5.0 ||| ELGA Toshiba Standalone || Beverwijk Zuid 4.800 Wp

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35
*knip* Zie modbreak hierboven. Dit is geen ervaringentopic en eigen ervaringen mogen dus achterwege blijven.

[Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 16-01-2022 20:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee