Toon posts:

Mitsubishi Heavy Singel split (20ZS-W) blijft verwarmen?

Pagina: 1
Acties:

• ebakker1982
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-03 10:08
Hoi Allemaal,
Onlangs hebben we een split airco geïnstalleerd gekregen. Ik gebruik die voornamelijk om mee te verwarmen van een kleine hobby ruimte.

Ik ken de technische werking niet en kan niet vinden wat “normaal” is. De airco is ingesteld op verwarmen, ventilatorstand automatisch. De airco slaat niet geheel af nadat de temperatuur bereikt is. De fans blijven zachtjes draaien, maar stoppen niet. Is dit gebruikelijk bij dit type airco?

Na een stroomonderbreking merk ik dat de airco de een keer wel, de andere keer niet de temperatuur goed op lijkt te pakken. De stroom is bij ons een paar keer er af geweest. In ieder geval twee keer bleef het apparaat verwarmen (met tussenpozen waarin de fans alleen even zachtjes draaien), met gevolg een temperatuur in de ruimte van 29graden terwijl deze ingesteld was op 25. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

HetVrijdag komt de installateur langs, ik zou graag wat meer achtergrond info hebben. Ben een leek op het gebied van airco’s :9 .
Hartelijke groeten,
Erik

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 07:10
De airco gaat niet geheel uit, de fan blijft heel rustig draaien zodat hij kan "voelen" of hij alweer aan de slag moet.

Dat het 29 graden wordt als je hem op 25 zet is een beetje hoe die dingen vaak werken. De sensor zit in de airco zelf, zolang die denkt dat het nog koeler dan 25 is zal hij doorgaan.

Hier thuis betekent ook 18 instellen tegen de 20 als resultaat. Even mee leren omgaan.

PV: 27x @ 7425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

• ebakker1982
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-03 10:08
Wat ik dan niet begrijp is dat hij een tijdje wel op mooie temperatuur stond. 26graden instelling was 26 in het hok..

• basbalko
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-03 12:22
Beste Eric,

Herken ook jou probleem, heb ook een paar dagen deze airco in gebruik voor verwarmen. Heb hem via de wifi module verbonden met mijn telefoon.
Wat direct al opvalt, is de temp gemeten in huis, steeds drie graden verschilt
met de gemeten temp in de unit. Waar ik tegenaanloop; het is in huis bv 15 graden, de temp van de airco unit zegt dan 18 graden . Ik stel hem vervolgens op 19 graden in op verwarmen op een lage stand( geen auto stand)
Wat gebeurd er vervolgens, hij blaast maar heel even warm, gaat dan weer horizontaal staan, en blaast dan koud? of ventileert. Ik zet hem dan steeds maar weer uit. Heb dat ook al geprobeerd met een hogere temp als instelling, heb je wat meer warmte boost, maar daarna gebeurd hetzelfde.
Iemand een goede tip misschien.

Groet Bas

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee