Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 14:02
Ik zoek een?
Ik zoek een budget headphone amplifier.

Wat is je budget?
Ik wil het graag onder de €100 houden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij gaat gebruikt worden om naar mijn platenspeler te luisteren. Dit is een vintage Technics met momenteel nog een wat oudere naald.

De koptelefoon in kwestie is de Sennheiser HD560s.

Op dit moment gebruik gaat de Technics naar een Dynavox TC-750 en dan naar een Denon AVR-X1600H, en van daar naar speakers of mijn koptelefoon. De wederhelft wil graag TV kijken terwijl ik aan het luisteren ben, vandaar dat ik een extra amp nodig heb.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik was hiernaar op zoek en zag toen op Amazon een goedkope Sabaj PHA3 staan. Dit is een hele goedkope tube amp. Nu heb ik op mijn werkkamer een Loxjie A30 staan, waar ik erg tevreden mee ben, dus ik ben niet direct heel bang voor Chinese amps.

Iets duurder is de Loxjie P20.

Deze merken hebben ook versies zonder de tubes. Het eerste niet-Chinese merk dat mij opvalt is Schiit met de Magni, alleen is die wat boven budget.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik las iets over dat tubes in goedkope modellen vaak niet zoveel doen, en dus eigenlijk alleen voor de sier zijn. Van deze specifieke modellen kan ik daar niet zoveel over vinden. Weet iemand hier meer van?

Als dat zo is, wat is dan een redelijke headphone amp onder de €100?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 14:02
Ik heb op Marktplaats een normale versterker gekocht, die ook een phono preamp heeft en een koptelefoonaansluiting. Met de pre-out gaat het signaal dan ook naar mijn normale receiver, dus dan is dat ook gelijk opgelost. Klinkt prima!