Tweede laag verf gedeeltelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizaar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-04 05:04
Goeiendag,

Net een kamer geverfd met als eerste laag primer en erna de muurverf (lichtgrijs). Nu ben ik tot verbazing toe eigenlijk heel tevreden over het resultaat en op 't eerste blik ziet het er goed uit. Er is juist één muur waar het wat minder is en daarop zijn wat bleke plekken te vinden, de primer die erdoor komt waarschijnlijk. Het grijs is heel wittig dus het valt ook niet onmiddelijk op, maar als je erop staat te staren zie je het wel.

Mag ik bij deze muur een tweede laag aanbrengen terwijl ik de anderen laat voor wat ze zijn? Ik heb wat schrik dat de kleur misschien niet meer overeen zal komen met de andere muren na het drogen..

Beste antwoord (via Lizaar op 05-01-2022 15:54)

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 14:07

WKD

Je kan de muur waarop je nu denkt doorschijnen te zien toch nog een keer verven? En als er verschil optreedt met de andere muur, doe je die uiteindlijk ook nog een keer. Ik zou niet met een niet goede dekkende kleur willen blijven zitten, je blijft het in ieder geval zelf altijd zien.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 14:07

WKD

Je kan de muur waarop je nu denkt doorschijnen te zien toch nog een keer verven? En als er verschil optreedt met de andere muur, doe je die uiteindlijk ook nog een keer. Ik zou niet met een niet goede dekkende kleur willen blijven zitten, je blijft het in ieder geval zelf altijd zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
Als het twee verschillende Muren zijn kan je eentje 2 lagen geven en de andere 1 laag.

Afhankelijk van je kwaliteit verf zou er niet echt een kleurverschil ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:26

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
vinpower schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:29:
Als het twee verschillende Muren zijn kan je eentje 2 lagen geven en de andere 1 laag.
Dit,

En kleur op verschillende muren ervaar je hoe dan ook niet als exact dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizaar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-04 05:04
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ga er nog een 2e laag opzetten dan. Ik denk op de andere muren ook gewoon. Kwestie van toch een goede verflaag te creëren.

Ik kwam van een kastanjebruine muur dus ik vermoedde 3 lagen inclusief primer. Het eerste resultaat was veel beter dan verwacht , dus was al even aan het dromen om de 2e laag achterwege te laten. Best om toch zeker te zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Mooi. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van het voorstrijken van reeds geschilderde muren. Waarom niet gewoon een extra laag latex?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:17
@Makkelijk er staat volgens mij niet dat hijdne primer op reeds geschilderde muur aanbrengt.
Pagina: 1