Toon posts:

Tweede laag verf gedeeltelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lizaar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-01-2022
Goeiendag,

Net een kamer geverfd met als eerste laag primer en erna de muurverf (lichtgrijs). Nu ben ik tot verbazing toe eigenlijk heel tevreden over het resultaat en op 't eerste blik ziet het er goed uit. Er is juist één muur waar het wat minder is en daarop zijn wat bleke plekken te vinden, de primer die erdoor komt waarschijnlijk. Het grijs is heel wittig dus het valt ook niet onmiddelijk op, maar als je erop staat te staren zie je het wel.

Mag ik bij deze muur een tweede laag aanbrengen terwijl ik de anderen laat voor wat ze zijn? Ik heb wat schrik dat de kleur misschien niet meer overeen zal komen met de andere muren na het drogen..

Beste antwoord (via Lizaar op 05-01-2022 15:54)

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:13
Je kan de muur waarop je nu denkt doorschijnen te zien toch nog een keer verven? En als er verschil optreedt met de andere muur, doe je die uiteindlijk ook nog een keer. Ik zou niet met een niet goede dekkende kleur willen blijven zitten, je blijft het in ieder geval zelf altijd zien.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:13
Je kan de muur waarop je nu denkt doorschijnen te zien toch nog een keer verven? En als er verschil optreedt met de andere muur, doe je die uiteindlijk ook nog een keer. Ik zou niet met een niet goede dekkende kleur willen blijven zitten, je blijft het in ieder geval zelf altijd zien.

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
Als het twee verschillende Muren zijn kan je eentje 2 lagen geven en de andere 1 laag.

Afhankelijk van je kwaliteit verf zou er niet echt een kleurverschil ontstaan.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:16
vinpower schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:29:
Als het twee verschillende Muren zijn kan je eentje 2 lagen geven en de andere 1 laag.
Dit,

En kleur op verschillende muren ervaar je hoe dan ook niet als exact dezelfde kleur.

• Lizaar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-01-2022
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ga er nog een 2e laag opzetten dan. Ik denk op de andere muren ook gewoon. Kwestie van toch een goede verflaag te creëren.

Ik kwam van een kastanjebruine muur dus ik vermoedde 3 lagen inclusief primer. Het eerste resultaat was veel beter dan verwacht , dus was al even aan het dromen om de 2e laag achterwege te laten. Best om toch zeker te zijn denk ik.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mooi. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van het voorstrijken van reeds geschilderde muren. Waarom niet gewoon een extra laag latex?

Lieve moderator, indien u mijn reactie bewerkt en locked, geniet dan van het moment dat u echt iets bereikt heeft in uw leven!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:12
@Makkelijk er staat volgens mij niet dat hijdne primer op reeds geschilderde muur aanbrengt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee