Toon posts:

Desktop aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 16:30
Goedendag,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een andere videokaart gezien mijn huidige 5700xt moeite krijgt met het spelen van COD Warzone en Battlefield 2142.

Nu kwam ik van de week een aanbieding tegen van een kant en klaar Lenovo systeem met 3060TI welke beter presteert dan de 5700XT. Gezien er niet veel systemen waren heb ik deze besteld, alleen zit er een levertijd op van een maand.

Mijn vraag aan jullie is; Wat is nu wijs om te doen met mijn huidige computer
Alleen de videokaart vervangen en de 5700XT en de nieuwe computer los verkopen(onboard Graphics).
Mijn huidige computer verkopen en verder gaan met de nieuwe. Of iets hier tussen in?

Dit is mijn huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1MoederbordenMSI B350 Gaming Pro Carbon€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Zwart€ 114,95€ 114,95
1MonitorenBenQ XR3501 Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 107,53€ 107,53
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 70,95€ 70,95
1Solid state drivesKingston NV1 2TB€ 157,55€ 157,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,72

En dit is de gekochte pc:
https://www.amazon.nl/-/en/gp/product/B098B4MSQZ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Alvast bedankt!

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Ik zou eerst eens kijken of je cpu niet de bottleneck is.

2560x1080 is nu ook weer niet veel voor een 5700XT. Daar is de trage single core performance van een 1700x eerder een bottleneck om die 144 Hz te halen.

Dat zal met een andere gpu niet verbeteren. Die 3060 Ti is ook maar zo’n 20% sneller gemiddeld: reviews: Nvidia GeForce RTX 3060 Ti - Ampere gaat mainstream

[Voor 31% gewijzigd door White Feather op 05-01-2022 16:28]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt recent al veel geüpgraded. SSD, behuizing, Voeding. Dan zal ik liever geld steken in i5-12600K, met Z690 D4 moederbord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:37:
Je hebt recent al veel geüpgraded. SSD, behuizing, Voeding. Dan zal ik liever geld steken in i5-12600K, met Z690 D4 moederbord.
Prijstechnisch zou ik eerder gaan voor een 5600X i.c.m. B550 mobo. Prestaties verschillen voor gaming niet zo veel en is een mooie upgrade.

Item over de i5 12400 van 4 jan is ook interessant om te lezen. In de comments staan aantal opties voor zowel de AMD als de Intell variant.

Denk verder dat deze upgrade je meer gaat bieden dan een compleet nieuwe PC

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-03 17:40
ik zou zelf beide systemen mixen:
houdt de ssd, kast, voeding, mugen en psu van je oude systeem en combineer dat met mobo, cpu en gpu van die lenovo.
De rest kan je verkopen als compleet systeem of als onderdelen

-specs-

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 16:30
Ik ga voor de nieuwe kaart in mijn huidige systeem.
Dan verkoop ik de Lenovo en mij videokaart los.

Bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:25

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Houd er rekening mee dat de lenovo zonder die (msi oem) gpu en/of ssd geen garantie meer heeft. Bij problemen heb je die originele onderdelen nodig. Idem voor die losse gpu, je kan geen support aanvraag doen zonder de pc.

[Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2022 18:23]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee