Toon posts:

Eerste televisie nieuw kopen? [55-58 inch]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03 18:32
Ik zoek een?
Een nieuwe televisie voor in de woonkamer. Dit hoeft niet per vandaag, wel de komende maanden. Ik wil het goede moment zeker wel kiezen. Ik kijk momenteel op een televisie die ik zes/zeven jaar geleden voor 100 euro op Marktplaats heb gekocht. De Samsung UE46 EH5000 WEXXN, deze werkt prima, alleen een maatje groter, net wat beter beeld en Smart TV zou wel lekker zijn.

Wat is je budget?
Rond de 600-700 euro. Hoeft niet per se vandaag nieuw.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op TV kijk ik veel voetbal en Formule 1. TV zelf is het gewoon wat simpele programma's op de bekende zenders en natuurlijk heel veel TV kijken via Netflix, Videoland, Amazon Prime. Nu nog via een Kodi kastje aangezien wij nog geen smart tv hebben. Ik heb ook een Playstation 4, wellicht in de toekomst een nieuwe console. Maar dan is het niet voor regelmatig gebruik. Af en toe eens FIFA, F1, GTA en dat soort spellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gelezen dat door voetbal/F1 dat ik graag kijk, de nieuwe TV toch minimaal 100Hz moet hebben. OLED komt in mijn prijsklasse volgens mij nauwelijks voor. Iets oprekken zou kunnen. Dan heb ik rondgekeken en dan hoor ik zaken over full aray local dimming, over HDR10+. Aan de ene kant snap ik dat ik niet voor een dubbeltje de beste TV heb, ook snap ik dat i.v.m. een oud beestje, ze allemaal goed zijn. Maar waar ik dan écht op moet letten durf ik niet te zeggen.

Ik heb op mijn Samsung telefoon Android, op de een of andere manier trekt mij dat? In die zin van, daar zullen wel lang de apps beschikbaar op blijven? Heb ooit een LG Smart TV van x jaar oud gehad op vakantie waar menig app al niet meer ondersteund werd. Dit was een LG, dus daar neig ik nu dan niet na. Wellicht is Samsung dan juist fijn omdat ik daar ook de telefoon van heb.

Ik vind het Ambilight gedeelte van Philips heel gaaf, maar die hebben ze niet in mijn prijsklasse of met andere filters. Ik las deze week ergens: Sony voor Sport, Philips voor Sfeer en LG voor Gaming en Samsung voor Films?.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geluid is absoluut geen dealbreaker aangezien er toch een soundbar bij komt.

Welke opties heb ik?
https://tweakers.net/pric...;1329166;1329174;1776632/

Hisense
- Lijkt een hele goedkope partij die van alles wat heeft. De enige met Full Aray Local Dimming. De goedkoopste en zelfs 120 Hz. Helaas wel een onbekend Smart TV platform. Lijkt de goedkoopste en de beste? Wat is het addertje? Behalve dat ik het merk pas sinds het EK voetbal ken

Sony
- Komt juist op alle gebieden slechter of gelijk uit de verf als Hisense. Ik zie dat het ook niet helpt dat er een 0 gegeven wordt voor Local Dimming. Heeft wel Android als besturingssysteem. Heeft 100Hz ipv 120, maar weet niet of dat iets uitmaakt? Heeft wel HDR10, maar geen HDR10+.

Geen idee wat de verschillen tussen de twee modellen echt zijn?

Panasonic
- Mijn allereerste, joekel van een beeldbuis, was hiervan. Was een degelijk ding maar das niet belangrijk. Dit is iets boven budget, maar nogmaals, ik hoef niet per se vandaag een nieuwe tv. Maar dit is OLED. Allebei mijn televisies gingen heel lang mee en zijn nog steeds niet kapot. Ik zal dus niet de komende vijf a zes jaar een nieuwe kopen. Een beetje toekomstproof mag wel. Zou deze OLED dat zijn? Of zit je dan zo erg laag in de OLED klasse dat het beter is om een andere te kiezen?

Kunnen jullie mij helpen met de vragen, met adviezen en eventuele tips voor de beste periode voor een nieuwe TV?

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 15:40
Kort antwoord: Hisense U8QF is (veruit) de beste tv die je voor dat budget nieuw koopt.

Een Sony XH850 is een midrange toestel met edge-lit backlight. Die tv scoort een 0 voor local dimming, omdat die tv dat niet heeft. Die Sony kun je niet vergelijken met de Hisense U8QF. Dan moet je eerder kijken naar een veel duurdere Sony X90j of zelfs een X95j

[Voor 62% gewijzigd door Hulleman op 05-01-2022 16:10]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• benbaba
  • Niet online
Rtings reviewed Amerikaanse modellen en die verschillen weleens. Hisense EU en US is niet gelijk: de H9G lijkt nog het meest op de U8QF: dus een high-end 120Hz fald lcd met geschikte HDR hardware. De XG85 (2019) is niet meer leverbaar en vervangen door de X85/X89J: een mid-range 120Hz VA tv (zonder local dimming, maar nu VA). De Panasonic: een high-end oled met enkel op detailniveau verschil t.o.v de overige oled's. Voor de Q70A heb je ook een Q80A met fald en de minimale hardware voor HDR (let op: niet hetzelfde als de Q80A op Rtings).

De U8QF is (wat de lcd's betreft) op hardwarevlak de beste. Qua beeldverwerking en motion instellingen niet foutloos, maar daar zal de gemiddelde kijker weinig van merken of niet gebruiken. Als je huidige instap-Samsung prima kijkt voor je, dan zal de Hisense dat ook doen. VidaaU mist apps als KPN, Pathé, Spotify, Videoland, maar heeft de rest. Kies sowieso niet op app-aanbod of smartondersteuning. Dat verouderd overal en is makkelijk vervangbaar. Beeldkwaliteit niet.

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-03 18:32
Hulleman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:06:
Kort antwoord: Hisense U8QF is (veruit) de beste tv die je voor dat budget nieuw koopt.

Een Sony XH850 is een midrange toestel met edge-lit backlight. Die tv scoort een 0 voor local dimming, omdat die tv dat niet heeft. Die Sony kun je niet vergelijken met de Hisense U8QF. Dan moet je eerder kijken naar een veel duurdere Sony X90j of zelfs een X95j
Dankjewel voor je info, duidelijk dus dat Hisense eigenlijk het beste is voor dit. Ik dacht dat die Sony wel Local Dimming had, maar gewoon geen Full-Aray. Aangezien in de pricewatch wel local dimming staat. We gaan nog even afwachten, misschien wachten op wat prijsdalingen. Misschien zelfs weer tweedehands.
benbaba schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:36:
Rtings reviewed Amerikaanse modellen en die verschillen weleens. Hisense EU en US is niet gelijk: de H9G lijkt nog het meest op de U8QF: dus een high-end 120Hz fald lcd met geschikte HDR hardware.
Ah, dat is wel jammer inderdaad. Ik dacht makkelijk te kunnen vergelijken :)
De XG85 (2019) is niet meer leverbaar en vervangen door de X85/X89J: een mid-range 120Hz VA tv (zonder local dimming, maar nu VA). De Panasonic: een high-end oled met enkel op detailniveau verschil t.o.v de overige oled's. Voor de Q70A heb je ook een Q80A met fald en de minimale hardware voor HDR (let op: niet hetzelfde als de Q80A op Rtings).
Oke thanks voor de info. Dan valt deze hele mid-range Sony af. Ik ga de Samsung en Panasonic eens nader bekijken. Wat reviews lezen en eventueel in de winkel bekijken.
De U8QF is (wat de lcd's betreft) op hardwarevlak de beste. Qua beeldverwerking en motion instellingen niet foutloos, maar daar zal de gemiddelde kijker weinig van merken of niet gebruiken. Als je huidige instap-Samsung prima kijkt voor je, dan zal de Hisense dat ook doen. VidaaU mist apps als KPN, Pathé, Spotify, Videoland, maar heeft de rest. Kies sowieso niet op app-aanbod of smartondersteuning. Dat verouderd overal en is makkelijk vervangbaar. Beeldkwaliteit niet.
Ik snap je punt qua smart-aanbod. Maar het is ook absoluut een reden voor een andere TV. Ik wil van dat Kodi kastje af, met daarom Amazon Prime, Videoland. Via KPN de Netflix app nodig te hebben. Het Kodi kastje draait inmiddels op een mega oude Android versie en al die bovengenoemde apps werken. Dus als Hisense ze al niet heeft bij de start, dan is voor mij dat merk helaas geen optie. Hoe goed het scherm ook is. Want inderdaad als die huidige Samsung nog prima kijkt, zal ieder ander nieuwe televisie dat ook doen. Een beperkt Smart aanbod lijkt dan een mini stapje vooruit.

• Hulleman
  • Laatst online: 31-03 15:40
De Hisense U8QF is geen dure tv voor wat je krijgt. Eigenlijk gewoon goedkoop. Bij Sony of Samsung betaal je voor een gelijkwaardige tv zeker een paar honderd euro meer. Je kunt wel blijven wachten op prijsdalingen, je kunt ook gewoon een keer wat gaan kopen en er van genieten. Nu is tv A € 800, over een half jaar € 600 en is de opvolger € 800 die net weer beter is. Zo gaat dat nu eenmaal en kun je wel blijven wachten.

Staar je ook niet blind op een smartplatform van een TV. Mijn LG OLED C7 uit 2017 heeft een prettig platform en Netflix werkt en perfect op. Echter, die tv heeft nog nooit een update van het OS gehad en zo werkt dat met elke LG tv en ik vrees voor de meeste tv's. Daarom heb ik een nvidia Shield. Die krijgt tot op de dag van vandaag updates en draait gewoon nog de nieuwste android. Ding kost een paar knaken, maar dan ben je iig niet overgeleverd en de grillen van een smartplatform van een tv fabrikant en het werkt ook nog eens veel beter.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:18

Major_ton

Shoot!

Hulleman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:40:
De Hisense U8QF is geen dure tv voor wat je krijgt. Eigenlijk gewoon goedkoop. Bij Sony of Samsung betaal je voor een gelijkwaardige tv zeker een paar honderd euro meer. Je kunt wel blijven wachten op prijsdalingen, je kunt ook gewoon een keer wat gaan kopen en er van genieten. Nu is tv A € 800, over een half jaar € 600 en is de opvolger € 800 die net weer beter is. Zo gaat dat nu eenmaal en kun je wel blijven wachten.

Staar je ook niet blind op een smartplatform van een TV. Mijn LG OLED C7 uit 2017 heeft een prettig platform en Netflix werkt en perfect op. Echter, die tv heeft nog nooit een update van het OS gehad en zo werkt dat met elke LG tv en ik vrees voor de meeste tv's. Daarom heb ik een nvidia Shield. Die krijgt tot op de dag van vandaag updates en draait gewoon nog de nieuwste android. Ding kost een paar knaken, maar dan ben je iig niet overgeleverd en de grillen van een smartplatform van een tv fabrikant en het werkt ook nog eens veel beter.
Off-topic: Je C7 heeft geen WebOS updates gekregen, maar wel firmware en app updates voor bijvoorbeeld Netlfix en YouTube. Als een OS goed werkt hoeft daar ook weinig aan gesleuteld te worden. Nieuwere TV's krijgen een nieuwer OS (lees: anders uitziend OS) mee om de consument niet het gevoel te geven dat ze een oude TV kopen. Mijn B6 uit 2016 werkt ook nog helemaal goed met alle apps en heeft laatst weer een YouTube update gekregen. Ik ben het verder met je eens dat de nVidia Shield een heel fijn apparaat is!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee