Toon posts:

Macbook pro dockingstation

Pagina: 1
Acties:

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
Mijn macbook pro 14inch staat in bestelling en komt als het goed is eind van de maand binnen :D.

Ik ben hiervoor op dit moment op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Ik heb 2 monitors die aangesloten zitten op mijn game pc (windows pc). Ik zou graag op een of andere manier mijn macbook pro ook op die monitors willen aansluiten zonder dat ik steeds de kabels moet gaan wisselen.

Bestaat er iets waar ik de schermen op kan aansluiten en dat ik dat dan makkelijk op mijn macbook en op de pc kan gebruiken (niet tegelijkertijd uiteraard..) en om het helemaal lastig te maken, zou dit ook kunnen met een toetsenbord en muis combinatie?

Ik heb al even gezocht maar ik kom alleen maar oplossingen tegen om 2 / 3 schermen aan te sluiten op een macbook en van die blokjes met usb / hdmi etc aansluitingen die je in je macbook stopt om meer aansluitingen te krijgen, maar voor mijn probleem hierboven heb ik nog niets gevonden...

• enverlin
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat voor monitoren heb je? Werken die eventueel via USB-C?

Dan zou je een thunderbolt dock kunnen overwegen.

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:55
ik heb deze monitoren:

pricewatch: Acer Nitro VG271US Blauw, Zwart

geen usb c dus.. maar wel vrije hdmi aansluitingen (de displayport zit op mijn pc aangesloten).
Zou ik dan zo moeilijk gedacht hebben maar puur zo'n blokje nodig hebben met 2 hdmi aansluitingen?

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:05
Zat met het zelfde probleem en heb besloten om toch zo'n usb c hubje te gebruiken. Als je niks speciaals hebt qua monitor dan moet dat vrij makkelijk passen (als in > 4k 60hz). Die sluit je dan op een andere poort van je monitor aan en ze switchen automatisch.

Toetsenbord + muis switchen, hangt ook weer af van welke muis etc je hebt. Je kunt ook kijken naar een kvm switch oid.

Anoniem: 343919

De specs van je MacBook ken ik. Die heeft Thunderbolt 4 en HDMI. Thunderbolt 4 is vrij breed en je kan echt van alles op aansluiten. En zelfs daisychainen.

De specs van je Windows PC weet ik niet. Welke aansluitingen heb je daarop?

Ik heb zelf een werkplek met 1 externe monitor en twee macbooks. Eentje van mijzelf en de ander voor werk. Die zijn beiden aangesloten op de monitor. En in de monitor zit USB-C met Power delivery, USB hub, HDMI en Displayport.
Mijn 16 inch Macbook pro is aangesloten via USB-C en kan ik met 1 kabel de laptop opladen, data overzetten met de USB-poort in het scherm en ik heb beeld.

De andere Macbook is aangesloten via displayport en ik kan met 1 druk op de knop van de monitor makkelijk switchen tussen de schermen. Is dat ook iets voor jou?

Misschien is het ook handig voor jou om een dock te kopen. Satechi is duur merk, met vooral het oog op design maar zijn kwalitatief in mijn ogen erg goed. https://satechi.net/produ...ck?variant=39673083035736

Je geeft ook aan om met een muis en toetsenbord combinatie. Dat zou denk ik in theorie kunnen als je toetsenbord en muis bedraad aangesloten zijn aan het dock. Dan is het een kwestie van je dock aansluiten van de een op de andere computer. Wat je ook zou kunnen overwegen maar weet niet of het wenselijk is (ik ben geen hardcore gamer) is een muis en toetsenbord wat multi-deviceondersteund?

https://www.logitech.com/...rs=easy-switch-technology

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee