RobbeVerlinden schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:06:
Haha Ja alles is idd 2dehands maar ik had al wel een beetje gekeken naar dat moederbord gaat met die cpu en dan heb ik ook ddr4 ram nodig en ik he’d dus eerst de i5 6500 in gedachten maar toen viel mijn oog op de i5 6600k die voor 20€ minder er op stond
En ik speel vooral simulations als ets2 en beamNG Drive maar ook cs-go
Voor gamen zou ik niet snel meer een 4 core 4 threads processor kiezen. Het voldoet wel aan de minimum eisen van BeamNG Drive (en de rest) maar echt top voor de toekomst is het niet. Als je toch voor een ouder platform gaat, waarbij de processor officieel geen W11 ondersteuning heeft, zou ik eerder uitkijken naar een i7-6700 (100-120 op V&A). Dan heb je tenminste een CPU met hyperthreading.
Nadeel is dat die gelijk staat aan een i3-10100f die nieuw zelfs goedkoper te koop is. Daarbij komen de nieuwe 12e generatie i3's ook er weer aan en zal deze rond de 100 euro gaan kosten volgens
nieuws: Intel introduceert 22 nieuwe Alder Lake-cpu's en H670-, B660- en H610...
De vraag is hoe toekomstgericht je wil zijn en wat de rest van de componenten zijn die je hebt uitgezocht. Welke videokaart, voeding, behuizing etc. En wat is je totale budget?