Toon posts:

2 tarieven uit werkuren halen in google spreadsheets.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melvin13
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-01-2022
Sins kort ben ik voor me zelf begonnen en hanteer in 2 tarieven.
Ik hou in google me uren bij wat ook meteen een specificatie naar de klant is.
mijn uren en facturatie doe ik weer via boekhoud programma.

Het komt regelmatig voor dat er in 1 rit Nacht (20:00/05:00) uren en Dag (05:00/20:00) uren in zitten.
Dit zou ik apart op de sheet willen hebben, gefiltert uit de tijde die ik invoer.

Met filter lukt dit echter niet. Nou lees ik wel is wat als. functie maar daar kom ik geen weis uit
Is er een andere manier om het niet handmatig te doen of is er iemand die dit kan uitleggen/opzetje kan maken? 8)7

dit is me document:
*knip wegens persoonlijke gegevens*

alvast bedankt voor de moeite.
Melvin
...

Chroomebook
...

[Voor 8% gewijzigd door g0tanks op 06-01-2022 14:21]

Alle reacties

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10
Je hebt het over tarieven, maar nergens in je sheet staan tarieven genoemd. Omdat de velden "Totaal dag uren" en ""Totaal nacht uren" leeg zijn ga ik er even vanuit dat je die automatisch wilt vullen.
Mij is niet helemaal duidelijk wat je begin- en eindtijden zijn, omdat er 6 velden met tijdstippen genoemd zijn.

Je hebt wat meer nodig dan alleen een ALS-formule: je wilt dat je sheet het goed berekend als je volledig dag, volledig nacht, start in de dag met einde in de nacht en andersom werkt.
Het beste maak je daar een paar hulpvelden voor die je allemaal met "ALS" formules vult [ALS(starttijd TUSSEN 05:00 en 20:00 DAN ...).
Vervolgens kan je de resultaten daarvan gebruiken om je dag- en nachturen te berekenen.

Maar als ik zo de vraag achter de vraag lees is het voor jou misschien makkelijker om dit met het handje in te vullen....

• melvin13
beste Dixet,

Bedankt voor je reactie.
Het gaat eigenlijk tussen (Start Thuis:) en (Aankomst Thuis:) die 2 tijden de rest van de tijden is info voor de klant.
Die 2 tijden als dat in 2 verschillende tarieven valt dat wil ik dan automatisch ingevuld hebben. (zodat er geen rekenfout ken ontstaan)

Dat .ALS heb ik geprobeerd met youtube filmpje maar is voor mijn hogere wiskunde haha.

Ik denk dat het inderdaad met de hand gaat gebeuren.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03 10:46
In mijn voorbeeld staat in cel B12 de starttijd van het nachttarief (20 uur) en in cel D12 de eindtijd (05 uur).
Dan moet je volgens mij de volgende formules gebruiken:
code:
1
2
Totaal nacht uren =MAX(D12-D7;0)+MAX(G8-B12;0)
Totaal dag uren =MIN(G8;B12)-MAX(D7;D12)

Ik denk dat het klopt zo, maar probeer eens een aantal mogelijke combinaties uit en controleer de uitkomst of ik het ook echt bij het rechte eind heb.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• melvin13
Beste Patrick_6369,

Bedankt voor je reactie,

Hij werkt voor de helft.
Zo dra ik begin voor 00:00 en dan door ga tot bijv. 6:00 dan zijn het alleen dag uren.

ik heb wel alle cellen die met tijd te maken hebben op tijd gezet.

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:36
Zet u bestand delen uit. Iedereen kan gsm nummers en namen zien en adressen zien.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb de link naar het gedeelde bestand verwijderd omdat er allerlei persoonlijke gegevens van klanten in stonden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee