Snelheid netwerk opdrijven

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
- Dlink - Duron - 800MHz - Win2k - 100Mbit
- Dlink - Tbird - 1000MHz - Win2k - 100Mbit
- Dlink - Celeron - 800MHz - Win2kS - 100Mbit
- Dlink - Cyrix - 133MHz - RedHat - 100Mbit

Alles is verbonden met een Planet Hub (100Mbit), het netwerk hangt via de Cyrix op het internet (ADSL via Realtec 10/100 kaartje).

Probleem is nu dat indien er op de Duron quake3 via internet wordt gespeeld of indien de Duron aan het downloaden is, de Tbird en Celeron niets meer kunnen doen of er worden enorm veel Colisions gevormd.

De snelheid tussen Tbird, Celeron en internet zijn van belang. Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit zo goedkoop mogenlijk oplossen?

Verwijderd

Neem een switch ipv hub

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Een 100 Mbps switch i.p.v. hub is de oplossing hiervoor, en met een paar poorten tegenwoordig best betaalbaar.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als er echt VEEL collisions zijn, heb je grote kans dat er per ongeluk een van de kaarten op full-duplex staat.

Even op half-duplex zetten en het probleem is opgelost.

Verwijderd

4 PC's op een hub zouden niet zoveel collisions moeten veroorzaken, al helemaal niet als 't om downloaden via ADSL gaat (50Kb/sec)..

Mij lijkt dus dat er idd ergens iets scheef zit.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Op woensdag 22 augustus 2001 13:46 schreef hezik het volgende:
4 PC's op een hub zouden niet zoveel collisions moeten veroorzaken, al helemaal niet als 't om downloaden via ADSL gaat (50Kb/sec)..

Het kan best, als jij ook maar een MP3 aan het luisteren bent via het netwerk ( 16KB/s ). Dat je daar al veel last van kan hebben, omdat je misschien net mazzel hebt met de collisions.

Koop een switch, 8 poorts 10/100 zijn niet zo super duur. 250 gulden heb je een goeie..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:46 schreef hezik het volgende:

lijkt mij ook zelfs met 10 mbit netwerk zou je nog geen problemen moeten hebben (kabel is max 2mbit/s als je geluk hebt..... :P )

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 13:55 schreef Wierdo_NL het volgende:

Koop een switch, 8 poorts 10/100 zijn niet zo super duur. 250 gulden heb je een goeie..
<off topic>
voor 250 heb je geen goede switch... wat een switch duur maakt is cachegeheugen en je gaat mij niet vertellen dat in een switch van 250gld genoeg zit... natuurlijk heb je geen problemen als je alleen maar 100 mbit netwerkkaarten hebt want dan is caching geen issue... maar ga nou niet vertellen dat het een goeie switch is
</off topic>

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 13:55 schreef Wierdo_NL het volgende:

[..]

Het kan best, als jij ook maar een MP3 aan het luisteren bent via het netwerk ( 16KB/s ). Dat je daar al veel last van kan hebben, omdat je misschien net mazzel hebt met de collisions.

Waar koop jij een switch van 3com of cisco voor dat geld?
Die switches van 250 gulden en minder zijn veredelde hubs, die je vaak niet kan managen of iets op kan wijzigen....

Een goede switch heeft op zijn minst de mogelijkheid voor cut-through-switchen, VLAN's, trunking, per poort full/halfduplex en de snelheid per poort instelbaar. En dan zit je aan een 3Com, Cisco, Lucent, Bay Networks of iets dergelijks......

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je naar de wensen en verlangens van de originele poster kijkt, waarvoor zou hij dan management, VLAN, level-3-switching nodig hebben.
Natuurlijk, switches van een aantal, of heel veel, duizendjes, met Gigabit-uplinks en de hele handel zijn schattig, maar wat hij nodig heeft is de primaire werking van een switch, het scheiden van data-stromen, niet die sexy features.
En een switch van f.250 die betrouwbaar die functie vervult is een goede switch, en voor zijn situatie wordt die niet beter door hem te overladen met functionaliteit die hij toch niet gebruikt.
Overigens zit de 3Com OfficeConnect DualSpeed Switch rond die prijs, dus zelfs nog een 3Com.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

4 PC's op een 100Mbit hub moet gewoon prima kunnen. Ja een switch kopen is een oplossing maar kost pieken en is gewoon niet nodig voor 4 PC's. Op m'n werk hangen er 25 aan een 100Mbit hub en daar komen collisions wel voor maar niet in zo'n mate dat de performance er _zo erg_ onder lijd.

Hier is gewoon iets anders mis.
Pagina: 1