Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-01-2022
Mijn vraag

Hallo mede Tweakers,

Ik gebruik Chrome om te browsen. Met grote regelmaat, krijg ik een webpagina te zien die gemaakt lijkt te zijn in 1992. Alleen HTML wordt weergegeven, zie de afbeelding onder dit bericht. CSS en Javascript laden niet. Herlaad ik de webpagina, dan wordt deze wel goed weergegeven. Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Naast Chrome gebruik ik ook Microsoft Edge, waar ik het probleem niet mee ondervind.

Ik draai de laatste versie van Chrome, en zit op een openbaar WiFi netwerk, in een ziekenhuis. Daarnaast gebruik ik VPN Nederland. Ook als ik de VPN uitzet neem ik het probleem waar. Daarnaast is McAfee LiveSafe voorgeïnstalleerd op mijn laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik een HP 255 G8 Notebook PC
Google Chrome Version 96.0.4664.110 (Official Build) (64-bit).
VPN Nederland.
McAfee LiveSafe.
Microsoft Windows 10 Version 20H2 (OS Build 1902.1415)

Zo zag Tweakers eruit, toen ik hier net arriveerde: 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeAfovqKrnXGixLogyNAnggB1sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QaGaChL44wYywTiuvmzJ9O3M.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:48
Wat staat er in de console van je browser?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
peize9 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:59:
Wat staat er in de console van je browser?
Dat heb ik nog niet gecontroleerd, erg dom. |:(

Als ik het probleem weer waarneem, zal ik even Control/Shift/J indrukken.
Ik heb zojuist 20 websites bezocht, maar natuurlijk verschijnt het probleem nu even niet...
Als ik het weer waarneem zal ik de console controleren en de gegevens kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
Zie hier de console, terwijl het probleem zich voordeed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtMMcVy6lQFK8_BTWdh4mTzMQ8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baiNwwAZW5m4VINtF7MNuv5O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
Klopt het dat dit alleen gebeurd op sites waar je al eerder bent geweest?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
Nee, het komt ook op websites voor waar ik nog nooit ben geweest met mijn nieuwe laptop.

McAfee LiveSafe is voorgeïnstalleerd, een proefversie, die ik eigenlijk niet hoef. Ik denk eraan om McAfee LiveSafe te verwijderen, heel misschien heeft het daar mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
WPadmin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:34:
Nee, het komt ook op websites voor waar ik nog nooit ben geweest met mijn nieuwe laptop.

McAfee LiveSafe is voorgeïnstalleerd, een proefversie, die ik eigenlijk niet hoef. Ik denk eraan om McAfee LiveSafe te verwijderen, heel misschien heeft het daar mee te maken.
Het is sowieso geen slecht idee om McAfee, the meme of the antiviruses, te verwijderen.

Die cache error betekent dat hij denkt dat hij die bronnen in zijn cache heeft staan, en het dan niet kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
peize9 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Het is sowieso geen slecht idee om McAfee, the meme of the antiviruses, te verwijderen.

Die cache error betekent dat hij denkt dat hij die bronnen in zijn cache heeft staan, en het dan niet kan vinden...
McAfee is inderdaad niet de beste anti-virus software, waarom verwijder ik het zoiezo. Mogelijk is het probleem dan opgelost, maar dat betwijfel ik.

Hoe kan ik de cache error het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
peize9 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:11:
[...]Het is sowieso geen slecht idee om McAfee, the meme of the antiviruses, te verwijderen.
Ik hou er niet van om offtopic te gaan, maar is er een gratis anti-virus programma dat je mij aanraadt? McAfee is verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Windows Defender ;) -- meer dan voldoende. En je hebt het al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
WPadmin schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:48:
[...]

McAfee is inderdaad niet de beste anti-virus software, waarom verwijder ik het zoiezo. Mogelijk is het probleem dan opgelost, maar dat betwijfel ik.

Hoe kan ik de cache error het beste oplossen?
Clear je chrome cache eens, kijk of dat het verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPadmin
Umbrah schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:31:
Windows Defender ;) -- meer dan voldoende. En je hebt het al!
Heb ik vaker gehoord van mensen, voorlopig laat ik het dus maar zo. Als ik mijn laptop voor serieuzere zaken nodig heb, betaal ik wel voor een goede anti-virus oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
peize9 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:56:
[...]

Clear je chrome cache eens, kijk of dat het verhelpt.
Vanmiddag gedaan, ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad. Hopelijk is dit de oplossing, ik kijk het een paar dagen aan.

Bedankt voor jullie advies! :)

LOL, ik zie dat ik onder een oude account ben ingelogd, waarvan ik de logins en email kwijt dacht te zijn. Nou blijken ze gewoon in LastPass te zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door MrBernard op 05-01-2022 18:39 ]

Pagina: 1