Een maat van me heeft geprobeerd om zijn bios te flashen, dit is mislukt. De PC wil nu niet meer starten, is er ook een mogelijkheid om dit zelf te fixen? ik heb ooit ergens iets gehoord dat je met een isa videokaart de boel alsnog opnieuw kunt flashen. Tiz trouwens een oud Socket7 Mobo.
Soms wil het wel lukken om alles behalve een ISA-videokaart in het mobo te steken, en dan met diskette te booten...
Maar als dat ook niet gaat is de enigste optie om het BIOS te hotflashen...
Dan moet je iemand met het zelfde mobo vinden... zijn bios chip eruit halen en in dat mobo stoppen, booten, dan de bioschip omwisselen en dan gaan flashen...
veel succes iig
Dan moet je iemand met het zelfde mobo vinden... zijn bios chip eruit halen en in dat mobo stoppen, booten, dan de bioschip omwisselen en dan gaan flashen...
veel succes iig
hmm... 2e is geen optie, tiz zon naamloos mobo, daar vind je niet gauw een tweede van
Verwijderd
Correctie.... je hoeft niet hetzelfde bord te hebben maar dezelfde eprom....!!!Op woensdag 22 augustus 2001 12:54 schreef BrZ het volgende:
Soms wil het wel lukken om alles behalve een ISA-videokaart in het mobo te steken, en dan met diskette te booten...
veel succes iig
er is ook een methode om zo'n eprom in een losse "adapter" te drukken om hem vervolgens via een andere compu waar dat ding op aangesloten zit te flashen, misschien een mogelijkheid, telecom bedrijven willen nog wel eens zo'n ding hebben...........
mochten jullie toevallig regelmatig in leeuwarden komen. Dan kan ik mischien helpen. ben in bezit van externe brander. Ooit eens uit de electuur na gemaakt.
Grutte Pier fansels
Ik heb een paar maanden geleden m'n (toen 2 jaar) "dode" Asus p2b nieuw leven ingeblazen door de eprom te flashen.Op woensdag 22 augustus 2001 12:56 schreef Un4GiveN het volgende:
hmm... 2e is geen optie, tiz zon naamloos mobo, daar vind je niet gauw een tweede van
Ander mainboard, effe eprom wisselen terwijl ie draait, flashen, alles uitgooien en eproms weer in het bijbehorende bord planten, klaar.
Wel effe eng, maar beide bordjes werken weer/nog.
Grtz
Als het mobo een awardbios heeft zou je het volgende kunnen proberen:
maak op een andere pc een bootable diskette aan en maak daarop een nieuwe AUTOEXEC.BAT met als inhoud:
<flashprogramma> <flashfile>
stel dat het proggie AWDFLASH heet en je rom BIOS.BIN
dan krijg je dus de regel
AWDFLASH BIOS.BIN
stop de flop in de drive, zet de pc aan en wacht tot-ie klaar is. Dan rebooten en hoppa... het is mij in elk geval ooit gelukt op deze manier een mobo weer aan de praat te krijgen dus ehh suc6
maak op een andere pc een bootable diskette aan en maak daarop een nieuwe AUTOEXEC.BAT met als inhoud:
AWDFLASH BIOS.BIN
stop de flop in de drive, zet de pc aan en wacht tot-ie klaar is. Dan rebooten en hoppa... het is mij in elk geval ooit gelukt op deze manier een mobo weer aan de praat te krijgen dus ehh suc6
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ik heb ook m'n bios verne*kt
, kan ik gewoon naar Informatique gaaan (waar ik de pc heb gekocht) en dan gewoon een nieuwe vragen ?
Weet je toevallig of dit ook werkt op de A7V133 (met award bios). Ik had het net nl. geprobeerd maar toen werkte ut nietOp woensdag 22 augustus 2001 17:08 schreef MrTinux het volgende:
Als het mobo een awardbios heeft zou je het volgende kunnen proberen:
AWDFLASH BIOS.BIN
Verwijderd
Je kan ook nog het forum proberen op de asus website.
Er staat wel iets over een dode bios chip.
Question:
The BIOS chip is dead! What to do?
Answer:
To obtain a new BIOS, simply send us a letter with your name, address, and telephone number. List which BIOS you would like (and for reference, what board you have, it's revision number, and your current BIOS revision). Enclose a check made out to ASUS Computer International for $25USD. This will cover the cost of the BIOS chip, the flashing, and shipping via USPS Priority Mail. Credit cards are not accepted. Rush orders will reflect the difference in shipping costs.
----->Orders from users outside of US are no longer accepted.(!!!!!)
stelletje fokkers
Als ik jou was, zou ik het forum op asus proberen. Of kijken of je een asus in nederland kan bereiken. Of gewoon teruggaan naar Informatique (omdat ik weet dat je hem daar vandaan heb.
Er staat wel iets over een dode bios chip.
Question:
The BIOS chip is dead! What to do?
Answer:
To obtain a new BIOS, simply send us a letter with your name, address, and telephone number. List which BIOS you would like (and for reference, what board you have, it's revision number, and your current BIOS revision). Enclose a check made out to ASUS Computer International for $25USD. This will cover the cost of the BIOS chip, the flashing, and shipping via USPS Priority Mail. Credit cards are not accepted. Rush orders will reflect the difference in shipping costs.
----->Orders from users outside of US are no longer accepted.(!!!!!)
stelletje fokkers
Als ik jou was, zou ik het forum op asus proberen. Of kijken of je een asus in nederland kan bereiken. Of gewoon teruggaan naar Informatique (omdat ik weet dat je hem daar vandaan heb.
duzzzOp dinsdag 28 augustus 2001 21:51 schreef weareborg het volgende:
informatique vind ik toch het beste.
als iets verrot is doen ze helemaal niet moeilijk en ruilen het gelijk om. verder hebben ze een appart gebouw waar hun technische dienst zit die (als het rustig is) gratis je pc laten testen als het stuk is. als ie gefixt is kan je aan de balie zelf je pc testen of ie het weer doet. monitor n zo hebben ze daar.
Forum is net zo als alles op de asus website down (toen ik keek) keekOp woensdag 29 augustus 2001 12:37 schreef mdkiller het volgende:
stelletje fokkers
[..]
duzzz
Pagina: 1