Bestelling geplaatst bij NL webshop, blijkt nu chinees

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:32

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Hopelijk post ik dit in het juiste forumdeel, anders graag verplaatsen.

Op 29 november 2021 heb ik 2 paar schoenen, 2 paar handschoenen en een pet besteld op de site van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Ik was in de veronderstelling dat ik zaken deed met een Nederlands bedrijf (kreeg Nederlandstalige welkomstmail bij registratie). Omdat ik geen mail verzonden/trackinglink kreeg heb ik halverwege december gereclameerd via 2 verschillende mailadressen (uit hun mailtjes) en het contactformulier op de site. Ik kreeg nergens een antwoord op.

Net na de kerst ontving ik een mail van PostNL dat ik inklaringskosten moest voldoen. Omdat ik toch mijn goederen wilde hebben heb ik die maar op 30 december betaald alhoewel ik aan het pakketgewicht en afmeting (pakket was maar 3 cm dik en had ook 2 paar schoenen besteld) wel kon zien dat het nooit de volledige order kon zijn, hoogstens de bestelde handschoenen en pet. Gisteren is het pakket door PostNL bezorgd en tot mijn grote teleurstelling zit er geen enkel item in dat ik besteld heb, maar wel een sjaal die ik niet besteld heb. Alhoewel ik die sjaal dus niet besteld heb doet het label vermoeden dat het om namaak gaat gezien het feit dat daar ‘Made in Italy’ op staat terwijl het afkomstig is uit China.Weet ook geeneens zeker dat het van hen afkomstig is, afzender op pakket is ene Zhang uit China. Maar aangezien ik geen enkele andere bestelling heb lopen ga ik daar wel van uit.

Daarnaast klopt het factuurbedrag niet met de afschrijving van mijn Creditcard. De factuur repte over €132 en er is €139,06 afgeschreven en ik wil ook om die reden de transactie betwisten. Daarnaast ben ik ook onaangenaam verrast om inklaringskosten te hebben moeten betalen terwijl ik in NL dacht te bestellen. Ik heb daarom een claim ingediend bij ICS/MasterCard wegens niet leveren en die loopt dus nu

Het vreemde is dat zowel op 12 december als vandaag mijn order op de website nog op pending staat. Heel bijzonder. Ik heb dus na al die tijd geen enkel vertrouwen meer in dat ik mijn bestelde goederen nog ga ontvangen en als dat al zo zou zijn dat het geen namaak is.

Omdat ik geen enkele reactie kreeg ben ik maar eens via WHOIS gaan zoeken en registratie loopt in Maleisië evenals
Members only:
, een kopie van eerder genoemde webshop waar mijn bestelling loopt. Achteraf denk je, hoe heb ik zo stom kunnen wezen? Nergens een adres of contactgegevens te vinden op de site, nergens bij aangesloten, etc. Alle alarmbellen hadden moeten afgaan.

Iemand nog tips wat ik verder nog kan ondernemen? Procedure bij MasterCard loopt dus al.

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:01 ]

TSC, omdat je niet weet, wat je niet weet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Dat je betaald hebt met een creditcard is denk ik het enige waardoor je nog kans hebt wat van je geld terug te zien.

Als ik de site bekijk op m'n werk lukt dat niet eens ivm potentiele phishing :X zie ik een website die met google translate lijkt te zijn vertaald naar het Nederlands. Geen KvK nummer, niet eens een .nl domein, geen fysiek adres. Kortom, de alarmbellen gaan bij mij meteen af bij deze website.

Ik hoop dat je via je creditcard nog wat voor elkaar krijgt, anders is het leergeld om de volgende keer iets beter een webshop te beoordelen voordat je een bestelling doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:28
Lijkt heel erg op een scam inderdaad.
Members only:

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Zonet antwoord gekregen van Inov-8 zelf dat het een nep website is:

Hi,

Many thanks for your message. We hope you, your family and friends are all doing well.

I can confirm that is a fake website, unfortunately. Our tech team are working hard to have this removed, but this is proving more difficult than we had hoped. If you have made a purchase I would recommend contacting your bank to try and retrieve any payments.

We only trade under the domain
Members only:
- with sub pages to our international store fronts, /us /au /ca /no /se /dk /eu /row - any other combination in the URL is a fake website portraying to be us.

I hope this is of some help, and please do let me know if you have any further enquiries.

Best wishes,

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:28
Buiten reclameren via je creditkaart maatschappij, kun je het wellicht nog doorgeven aan de registrar dat het hier om een scam-site gaat:

Members only:

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Mailtje gestuurd al zal
Members only:
daar zelf ook al mee bezig zijn gezien hun antwoord.

Vraag me alleen af als het een scam is waarom ik toch een sjaal krijg opgestuurd?

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2022 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 23:20
Kreeg ook meteen deze melding van Kaspersky toen ik op de link klikte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfWVy8xF2J0WY2nvGrVOZ4zjiEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aTOOisE4djYwBCL2vNPqkj71.png?f=user_large

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:09

-tom-562

Oliesjeik

JoghoJogho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:50:
Mailtje gestuurd al zal Inov-8 daar zelf ook al mee bezig zijn gezien hun antwoord.

Vraag me alleen af als het een scam is waarom ik toch een sjaal krijg opgestuurd?
Bekende werkwijze, volgens mij zodat de scammer zich kan indekken dat het zogenaamd fout is gegaan bij de vervoerder (ze versturen gewoon prullaria van een paar euro). M'n pa is ook in zo'n scam getrapt, bepaald model lamp gekocht bij een 'Nederlandse' webshop (domein is vaak een Nederlands domein van een webshop welke niet meer bestaat) voor de helft van de normale verkoopprijs.
Helemaal trots, totdat ik hem liet zien dat het een fake site was (alles te goedkoop, alleen maar hele gewilde producten, algemene voorwaarden gekopiëerd etc.). Hij kreeg uiteindelijk een trackingnummer en idd een pakketje, alleen dat was een fake RayBan zonnebril. Volgens de verkoper was het zogenaamd fout gegaan bij de vervoerder.
Het is gewoon een scam/oplichterij. Hij heeft uiteindelijk z'n geld wel teruggekregen van de CC maatschappij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 21:40
JoghoJogho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:50:
Dan kunnen ze bewijzen iets opgestuurd te hebben, en daarmee hopen ze het te winnen bij de creditcardamaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Tom-Z schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Dan kunnen ze bewijzen iets opgestuurd te hebben, en daarmee hopen ze het te winnen bij de creditcardamaatschappij.
Die begrijp ik dan niet helemaal, MasterCard is toch ook niet gek? Bedoel je bestelt iets, in mijn geval 2 paar schoenen. 2 paar handschoenen en 1 pet en ze leveren een sjaal. Dan is er toch gewoon niet geleverd of ben ik nou gek? Ander model schoenen als besteld, verkeerde maat, etc. is nog te begrijpen maar hier trapt een CC bedrijf toch ook niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JoghoJogho schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:59:
[...]

Die begrijp ik dan niet helemaal, MasterCard is toch ook niet gek? Bedoel je bestelt iets, in mijn geval 2 paar schoenen. 2 paar handschoenen en 1 pet en ze leveren een sjaal. Dan is er toch gewoon niet geleverd of ben ik nou gek? Ander model schoenen als besteld, verkeerde maat, etc. is nog te begrijpen maar hier trapt een CC bedrijf toch ook niet in?
Kale kip

Dat geld hebben ze al van de rekening af getrokken, een rekening die vaak op iemand staat, de geldezel.

Veel orders en betalingen ontvangen,*iets* versturen, lange levertijd, geld van de rekening en innen gaat ze nooit meer lukken.
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Misschien niet heel aardig van me. Maar als je die site opent zie je toch direct dat het prutswerk is en zeer slecht Google translate Nederlands is? Geen adres, KVK, de helft zo goedkoop als in 'de winkel'. Allemaal rode vlaggen.
We Zijn Toegewijd Aan Uw Privacy Beveiligen. We Controleren Voortdurend Onze Systemen En Gegevens Te Zorgen Dat We Kunnen Bieden De Best Mogelijke Service Aan Onze Klanten. De Wet Computer Misuse 1990 Details Specifieke Delicten Omtrent Ongeautoriseerde Acties Tegen Computer Systems En Gegevens- En We Zullen Onderzoeken Dergelijke Acties Met Het Oog Op Strafvervolging Of Civil Procedure Tot Schadevergoeding Tegen Die Gevonden To Be Responsible Herstellen.

Vertrouwelijkheid
We Zullen Niet Verkopen, Te Distribueren Of Least Uw Persoonsgegevens Niet Aan Derden, Tenzij Wij Uw Toestemming Hebben Of Zijn Wettelijk Verplicht Om Te Doen So. Wij Kunnen Gebruiken Van Uw Persoonlijke Gegevens Te Versturen Je Promotie Gegevens Van Derden Waarvan Wij Denken Dat U Wellicht Interessant Vinden Als Je Ons Vertellen Dat U Wenst Dit Te Laten Gebeuren. U Mag Details Van Persoonlijke Informatie Die Wij Over U Onder De Data Protection Act 1998 Aanvragen.

Logbestanden
We Gebruiken Ip-Adressen Om Trends Te Analyseren, Beheren Van De Site, Movements Track Gebruikers ', En Het Verzamelen Van Brede Demografische Informatie Voor Globaal Gebruik. Ip-Adressen Worden Niet Gekoppeld Aan Persoonlijk Identificeerbare Informatie. Bovendien, Voor Systems Administration, Opsporen Usage Patterns En Probleemoplossing Doel, Onze Webservers Automatisch Log Standard Access Information Inclusief Browser Type, Toegangstijden / Open Mail, Url Gevraagd En Referral Url. Deze Informatie Wordt Niet Gedeeld Met Derden En Wordt Alleen In Dit Bedrijf Op Een Need To Know Basis. Elke Individueel Identificeerbare Informatie Met Betrekking Tot Deze Gegevens Zullen Nooit Gebruikt Worden In Enig Opzicht Aan Die Hierboven Vermeld Zonder Uw Uitdrukkelijke Toestemming.
Gelukkig betaald met CC en zal het met een sisser aflopen.

[ Voor 82% gewijzigd door mcsluis op 05-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 22:47
Tsja.. als je een beetje op de site had rondgeklikt hadden er al wat alarmbellen moeten afgaan.

Bijvoorbeeld Dat Elk Woord Met Een Hoofdletter Begint. Of prachtige zinnen zoals:
Alle Piercing Wordt Verzonden In Duidelijke Plastic Zakken En Verzegeld Met Een Verzegelde Label
Wat Moet Ik Doen Als Ik Ben Mijn Factuur?
Er is ook geen contactinformatie te vinden.

Het is te hopen dat je via Mastercard nog wat terugkrijgt. Inklaringskosten wordt een lastigere klus, ook omdat het misschien namaak is die je überhaupt niet zou mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
O88088 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:13:
Tsja.. als je een beetje op de site had rondgeklikt hadden er al wat alarmbellen moeten afgaan.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, die informatie had ik echter op de EU site bekeken en toen vond ik deze site waarvan ik dacht dat het de site specifiek voor NL was. Stom, stom, stom, ik weet het. Als ik nu de sites vergelijk zie ik toch wel heel grote verschillen waaronder de punten die jij aanstipt maar dat heb ik dus niet meer gezien toen ik die bestelling plaatste. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Snelle reactie van ICS, krijg in ieder geval voorlopig mijn geld terug. Dus alleen als webshop aannemelijk kan maken dat ze geen scam zijn en dat er toch iets geleverd is, ook al zijn dat niet de bestelde artikelen dan kan ik denk ik nog problemen verwachten.
Onlangs ontvingen wij uw bericht waarin u ons meedeelde niet akkoord te gaan met één of meerdere transacties die op uw ABN AMRO Credit Card in rekening zijn gebracht.

Vanzelfsprekend nemen wij uw bericht in behandeling. Het bedrag van de door u aangegeven
transactie(s) storten wij op uw ABN AMRO Credit Card (niet op uw bankrekening). U ziet deze correctie terug op uw eerstvolgende rekeningoverzicht.

Als uit ons onderzoek blijkt dat u toch aansprakelijk bent voor deze transactie(s), dan is het mogelijk dat wij de correctie herzien. Uiteraard sturen wij u dan eerst een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
celshof schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:23:
Buiten reclameren via je creditkaart maatschappij, kun je het wellicht nog doorgeven aan de registrar dat het hier om een scam-site gaat:
Heb ze aangemeld en kreeg onderstaand bericht. Wellicht gebeurt er wat.
Greetings.

We've forward your message to the relevant parties for their assistance.

They will be in touch soonest possible.

Should you need further assistance, please feel free to contact us.

Thank you.

Warm Regards,
Support
WebNIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
Heb ook een case geopend bij de ACM, die geven aan het erg druk te hebben dus verwacht niet snel interactie vanuit die kant. Hoop wel dat de site snel uit de lucht is voordat er nog meer slachtoffers vallen. In het linkje van Celshof kun je zien dat het in UK als sinds juni speelt. Ongelofelijk dat dit soort jongens zo lang in de lucht kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JoghoJogho schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:44:
Ongelofelijk dat dit soort jongens zo lang in de lucht kunnen blijven.
Gezien het internationale karakter van websites en hosting is dat niet ongelofelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoghoJogho

JoghoJogho

Ben een Superkruug

Topicstarter
YakuzA schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Gezien het internationale karakter van websites en hosting is dat niet ongelofelijk.
Meen me te herinneren dat op Cyprus gevestigde gokbedrijven die zich richten op NL binnen korte tijd uit de lucht waren. Maar ik kan me vergissen.

Pagina: 1