Toon posts:

Crypto Exchange accounts en nabestaanden

Pagina: 1
Acties:

• TalentedMrRiple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-02 13:08
Sorry dat ik hiervoor een nieuw topic moet starten, maar ik zie het even niet ergens anders passen...

Hebben jullie nagedacht over de wijze waarop je, mocht je plotseling komen te overlijden, je coins aan je nabestaanden kan doen toekomen? Ik heb exchange accounts bij bitvavo, binance en coinlist, allemaal met MFA beveiligd. Niet dat ik de nabestaanden niet vertrouw maar ik geef ze liever niet nu al toegang tot mijn wachtwoorden en telefoon....

Iemand hier goede ideeën voor, of zijn er wellicht regelingen die je kan treffen bij de Exchanges?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

KhaZ

Alfa Romeo

TalentedMrRiple schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:37:
Sorry dat ik hiervoor een nieuw topic moet starten, maar ik zie het even niet ergens anders passen...

Hebben jullie nagedacht over de wijze waarop je, mocht je plotseling komen te overlijden, je coins aan je nabestaanden kan doen toekomen? Ik heb exchange accounts bij bitvavo, binance en coinlist, allemaal met MFA beveiligd. Niet dat ik de nabestaanden niet vertrouw maar ik geef ze liever niet nu al toegang tot mijn wachtwoorden en telefoon....

Iemand hier goede ideeën voor, of zijn er wellicht regelingen die je kan treffen bij de Exchanges?
Je zou je account username, wachtwoord en de MFA recovery code in een mapje kunnen doen en op zolder leggen. Dan kan een nabestaande later, zonder je telefoon, inloggen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:11
Wat heb je zelf al gevonden? Bedoel meestal zijn er gewoon regelingen dat er toegang geregeld kan worden.

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02 10:20
Ik heb alles op een ledger staan. Mijn vrouw weet waar een kopie van de seedphrase ligt, klaar is Kees.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 13:39
Mijn vrouw heeft dan toegang tot mijn mobiel en dus ook de MFA sleutels en wachtwoorden. Wachtwoord/pin van mijn mobiel weet ze gewoon.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-02 16:56
LastPass heeft een recovery mode. Ik heb daarin enkele gebruikers toegevoegd en zij kunnen toegang vragen tot al mijn wachtwoorden (en wellicht ook MFA).

Als zij toegang vragen, heb ik 48 uur de tijd om dit te weigeren. Doe ik dat niet, dan krijgen ze toegang
(Die 48u kan je overigens korter/langer maken)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:52
TalentedMrRiple schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:37:

De meeste exchanges hebben hier een procedure voor waar o.a. een certificaat van overlijden en vaak ook een verklaring van erfrecht en soortgelijke documenten/bewijzen voor nodig zijn. Het kan schelen als je je accountnamen van de exchanges in je testament zet etc. Het kan handig zijn uberhaupt een testament op te stellen.

Belangrijkste is dus dat de nabestaanden uberhaupt weet hebben van je holdings (globaal), dat mag je ze doorgeven gedurende je leven, maar dit kan ook pas in een testament bij de notaris. (controleer je exchanges wel op hun procedures!)

Stel dat je komt te overlijden en je kinderen weten de wachtwoorden van je exchange account en halen het geld er af dan accepteren ze overigens expliciet de erfenis, ook als je elders nog tonnen aan schuld hebt staan waar ze niks van weten. (valt wel weer enigszins 'aan te vechten' etc maar het punt is dat ook al hebben ze toegang, het blijft JOUW vordering op de exchange tot ze officieel erfen en door jouw geld te behandelen als hun eigen geld dan heeft dat juridisch gevolgen).

Voorbeeld van kraken: https://support.kraken.co...a-beneficiary-or-nominee-

Denk er overigens eens over na om je coins niet bij exchanges te stallen.. dat heeft zijn voor en nadelen maar je er goed over inlezen kan nooit kwaad..

[Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 08-01-2022 02:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee