Nieuwe Feature; Zoekresultaten sorteren op datum reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 15:49
Ik loop er tegenaan dat ik in het forum wil zoeken op bepaalde steekwoorden en dat ik dan niet goed kan sorteren. Ik zou willen sorteren op de datum van de reactie waarin die steekwoorden staan. Niet zoals nu op basis van laatste reacties. Sommige topics zijn superdruk en dan die komen dan bovenin te staan met een reactie uit 2013, terwijl een relevantere reactie uit een topic met maar 3 posts uit 2017 de eerste pagina niet haalt, terwijl ie op zich wel nieuwer is.

Een voorbeeld om dit te ondersteunen. Ik heb een discussie met een collega over in-ear bluetooth headsets voor tijdens het hardlopen. Ik zoek op Jaybird Tarah en ik krijg een serie actieve topics met een paar honderd posts. Die topics gaan niet specifiek over die Jaybird Tarah, maar ze staan wel bovenaan, want er is vanochtend nog in gepost. Ik zou willen weten wat de recentste berichten zijn over dit product, niet "in welke topic waar dit ooit genoemd is, is vanochtend nog een post gedaan?". De sortering laat dus de posts zien en een verwijzing naar het topic, maar leidend is de datum van de post en niet het topic.

Hieraan gerelateerd als je nu je eigen forum activiteit bekijkt, dan is post history gesorteerd op basis van threads die laatst actief waren en niet op basis van waar je zelf het laatst hebt gereageerd. Bij mij staat "Spel en Tikfoutjes" bovenaan, omdat ik daar ooit een spelfout heb gerapporteerd. Ziggo, Stadia en Philips Hue staan er ook bij. Dat zijn zeer drukke topics. Als ik overmorgen kijk, dan zal dit topic mogelijk niet eens zichtbaar zijn. Het is wel mijn laatste post, maar Mooie Features heeft op een bijna perfecte site als deze natuurlijk maar weinig traffic.