Wij hebben een ander huis gekocht waar momenteel op de begane grond een marmeren-tegelvloer ligt met een (oude) tyleen vloerverwarming. Omdat wij iets anders als marmer willen (PVC) en bovendien de vloerverwarming als hoofdverwarming willen gaan gebruiken (ook ivm. installatie hybride warmtepomp), moeten in ieder geval de tegels eruit gesloopt worden. Maar wat er daarna heb beste kan gebeuren ivm. de nieuw vloerverwarming is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb het hele internet al afgezocht en ook een aantal bedrijven gevraagd die vloerverwarming aanleggen echter krijg ik geen eenduidig antwoord.
Mijn vragen zijn:
1) Kan ik de oude vloerverwarming het beste laten verwijderen alvorens er een nieuwe wordt ingefreesd? Of zou egaliseren + opnieuw infrezen prima moet gaan?
2) Kan ik zelfs beter de hele dekvloer laten verwijderen om vervolgens eerst nieuwe vloerverwarming te laten leggen waar vervolgens een nieuwe dekvloer overheen komt? Dit lijkt mij echt heel veel gedoe (ook ivm. droogtijd).
Wij zijn op zoek naar "de oplossing" met het minste gedoe maar wij zitten ook met het probleem dat we "slechts" 6 weken hebben om alles in orde te maken. Wie weet raad?
Mijn vragen zijn:
1) Kan ik de oude vloerverwarming het beste laten verwijderen alvorens er een nieuwe wordt ingefreesd? Of zou egaliseren + opnieuw infrezen prima moet gaan?
2) Kan ik zelfs beter de hele dekvloer laten verwijderen om vervolgens eerst nieuwe vloerverwarming te laten leggen waar vervolgens een nieuwe dekvloer overheen komt? Dit lijkt mij echt heel veel gedoe (ook ivm. droogtijd).
Wij zijn op zoek naar "de oplossing" met het minste gedoe maar wij zitten ook met het probleem dat we "slechts" 6 weken hebben om alles in orde te maken. Wie weet raad?