Toon posts:

De laatste tijd veel Spam in mijn Inbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01 12:16
Ik ontvang de laatste weken veel ongewenste e-mail in mijn Inbox, zie bijlage.
Ze staan staan nu weliswaar in de box Ongewenste mail maar die heb ikzelf handmatig naar deze box verplaatst.
Tot voor kort zag ik nauwelijks of geen ongewenste e-mail in mijn Inbox want die kwam immers alleen in de Ongewenste box terecht.
Het gaat hierbij gemiddeld om 3 van dergelijke ongewenste mailberichten.

Heeft iemand een idee waarom ik sinds deze ongewenste berichten in mijn Inbox zie,
Mijn provider is Gmail.

Alle reacties

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat is je email adres? :+

• srna513006
*knip*@gmail.com

[Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 05-01-2022 09:07. Reden: geen spammers uitnodigen door te reageren op flauwe grappen ;)]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:50
Wellicht komt het omdat je ergens zomaar je email adres achter gelaten hebt ?

MENTAL REBOOT

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:14
@srna513006 zou je email adres maar weghalen.

Als je hier zo makkelijk je email post, zal je dat waarschijnlijk net zo makkelijk ergens anders je gegevens achter gelaten.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spammers en anti-spam zitten eeuwig in een strijd. Het gaat nu eenmaal gebeuren dat er spam doorheen komt. Als het op enkele per dag gaat: structureel als spam blijven aanduiden via de webmail en hopen dat Google weer een voorsprong gaat krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik dacht dat mijn grapje duidelijk was.

Je email adres is ergens op een spamlijst gekomen en blijkbaar op een vrij 'nieuwe', de spam wordt nog niet herkend.
Welkom, iedereen krijgt dit soort bagger.

• srna513006
corporalnl schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:07:
@srna513006 zou je email adres maar weghalen.

Als je hier zo makkelijk je email post, zal je dat waarschijnlijk net zo makkelijk ergens anders je gegevens achter gelaten.
Ik gaf alleen antwoord op de vraag van @TheGhostInc en ging ervan uit dat ik hierop veilig kon antwoorden maar waarschijnlijk is dit naïef… :-(

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hoe ouder het emailadres, en als het regelmatig gebruikt wordt, dan is de groei van spam onvermijdelijk en gaat ook niet meer weg.
het is jammer dat spamdetectie door Microsoft (Gmail weet ik niet) nog zoveel door laat.

je kan ervoor kiezen van blacklist (spam markeren) naar whitelist te gaan (vertrouwde afzenders markeren). Dan 0 spam in je primaire inbox maar je moet wel met enige regelmaat je spamfolder doorakkeren om te zien of je iets gemist hebt...

~

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:50
srna513006 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Ik gaf alleen antwoord op de vraag van @TheGhostInc en ging ervan uit dat ik hierop veilig kon antwoorden maar waarschijnlijk is dit naïef… :-(
Je zou eens zelf kunnen checken of je email adres voor komt in de haveibeenpowned database.

Wat ik zo snel zie, is dat je op 1 lijst voorkomt. Die van de Nitro Data lek.

En dat valt reuze mee :) Als ik mijn email adres (wel 1 die ik voor niet zakelijk en onbelangrijke dingen gebruik)
daar invoer, staat het adres op 9 lijsten :)

MENTAL REBOOT

• srna513006
TheGhostInc schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Ik dacht dat mijn grapje duidelijk was.
Nee, helaas niet, ik was (nog) niet zo helder om dit als grapje te zien, teveel gefocust op die vervelende Spam berichten.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-02 20:48
Ik heb dit al jaren met Gmail. Meerdere per dag, en vaak zelfs inclusief naam.
Doe je niks aan. En bij mij zet Gmail ze in 99% van de gevallen al automatisch in de SPAMbak.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Het enige wat je kan doen is per service een apart mailadres gebruiken. Dus srna+tweakers@gmail.com

Je kan dan dát mailadres filteren in Gmail.

Verder lijkt het seizoensgebonden te zijn. Ik heb dagen/weken 0, en dan weer 3.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• srna513006
Ik denk dat ik Gmail al >20 jaren gebruik en dat er regelmatig Spam in de Spam box binnen komt is duidelijk maar dat ik gemiddeld 3 Spam berichten in de INBOX verschijnen is voor mij nieuw.

Misschien dat ik maar een nieuw e-mailadres moet aanmaken zoals b.v. In iCloud en die als hoofdafnemer ga gebruiken.
Zal wel een behoorlijke impact hebben als je zo’n adres meer dan 20 jaren gebruikt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Blijf zoals gezegd structureel elk spammailtje via de webmail (of Google app) aanmelden als spam. Dan leert Google ervan en komt er minder spam. En/of dan wordt het tenminste verwijderd uit de inbox van andere gebruikers zodra genoeg mensen het als spam aanduiden.
Luchtbakker schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:25:
Doe je niks aan. En bij mij zet Gmail ze in 99% van de gevallen al automatisch in de SPAMbak.
FWIW: en dan zie je nog alleen de mails waarvan Google niet helemaal zeker is dat het spam is. Het meeste komt niet eens in je spambak.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• srna513006
F_J_K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:37:
Blijf zoals gezegd structureel elk spammailtje via de webmail (of Google app) aanmelden als spam. Dan leert Google ervan en komt er minder spam.
Inderdaad ook een optie, ik zal dit eerst enkele weken toepassen en kijken of het op termijn helpt.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:37:
Blijf zoals gezegd structureel elk spammailtje via de webmail (of Google app) aanmelden als spam. Dan leert Google ervan en komt er minder spam. En/of dan wordt het tenminste verwijderd uit de inbox van andere gebruikers zodra genoeg mensen het als spam aanduiden.

[...]
En ook niet vanuit die spammail je afmelden/unsubscriben.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee