Wij hebben een oudere woning aangeschaft en in sommige ruimtes is nog een schouw aanwezig (die niet meer wordt gebruikt en waar ook geen leidingen e.d. doorlopen). Ik had deze graag verwijderd om wat ruimte te recupereren. Nu zijn de buitenmuren (gesloten bebouwing) een dubbele baksteen en gedeeld met de buren (dus niet bijster dik, of gescheiden van het huis van de buren).
Mijn plan was om met een slijpschijf parallel met de buitenmuur van boven naar beneden een sleuf te slijpen. Met een serieuze slijpschijf zou dat moeten toelaten om het grootste deel van de schouw dan zelf te verwijderen zonder de buitenmuur teveel te beschadigen. Dan blijft de vraag hoe ik de uitstekende delen dan aanpak zonder teveel 'stress' op de buitenmuur zelf te zetten? Hamer en beitel heb ik geen problemen mee, maar dat lijkt me gezien de gedeelde muur niet zo evident. Dus ik ben op zoek naar tips om dit handig aan te pakken. Ik kan de uitstekende stukken waarschijnlijk met een kleinere slijpschijf verder inkorten maar idealiter trekken we 't min of meer gelijk met de muur
. De kans is reëel dat er uiteindelijk gyproc (gipsplaten) tegen voor komen te staan dus een schoonheidswedstrijd is het niet.
'Schematisch' ziet het er ongeveer zo uit:
Mijn plan was om met een slijpschijf parallel met de buitenmuur van boven naar beneden een sleuf te slijpen. Met een serieuze slijpschijf zou dat moeten toelaten om het grootste deel van de schouw dan zelf te verwijderen zonder de buitenmuur teveel te beschadigen. Dan blijft de vraag hoe ik de uitstekende delen dan aanpak zonder teveel 'stress' op de buitenmuur zelf te zetten? Hamer en beitel heb ik geen problemen mee, maar dat lijkt me gezien de gedeelde muur niet zo evident. Dus ik ben op zoek naar tips om dit handig aan te pakken. Ik kan de uitstekende stukken waarschijnlijk met een kleinere slijpschijf verder inkorten maar idealiter trekken we 't min of meer gelijk met de muur

'Schematisch' ziet het er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| ------------------------------------- ----------+-------------+------------ | | | | +-------------+ |
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje