Hi,
Sinds een tijdje speel ik met de gedachte om zonnepanelen te laten aanleggen. Omdat geld op de bank momenteel stil staat leek mij dit momenteel een juiste investering. Ik heb nu enkele offertes binnen en ben naar mijn mening goed geadviseerd door de potentiele leveranciers maar het kan natuurlijk nooit kwaad om een extra check te laten uitvoeren door de experts van Tweakers. Vragen zijn waar ik momenteel mee loop zijn. Zijn dit correcte set-ups en vooral, kan ik door aanpassingen(meer of minder investeren, betere/andere apparatuur) een hoger rendement halen?
Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort topic start dus als ik ergens te weinig info geef of ik meer zoekwerk had moeten verrichten dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Offerte 1
Offerte 2
Offerte 3
Sinds een tijdje speel ik met de gedachte om zonnepanelen te laten aanleggen. Omdat geld op de bank momenteel stil staat leek mij dit momenteel een juiste investering. Ik heb nu enkele offertes binnen en ben naar mijn mening goed geadviseerd door de potentiele leveranciers maar het kan natuurlijk nooit kwaad om een extra check te laten uitvoeren door de experts van Tweakers. Vragen zijn waar ik momenteel mee loop zijn. Zijn dit correcte set-ups en vooral, kan ik door aanpassingen(meer of minder investeren, betere/andere apparatuur) een hoger rendement halen?
Dit is de eerste keer dat ik zo'n soort topic start dus als ik ergens te weinig info geef of ik meer zoekwerk had moeten verrichten dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Foto's
Foto van de gehele tuin + omgeving:Beschikbare (dak)ruimte
De panelen komen op een plat dak van de schuur. Dak van het huis is uitgesloten ivm een beoogde toekomstige verbouwing.Schaduw
Ik heb geen obstakels in de omgeving en dit werd bevestigd door de eventuele leverancier die zo onderstaand heeft ingetekend:Jaarverbruik
Huidige jaarverbruik ligt rond de 3500. In de toekomst zou ik graag elektrisch gaan koken. Warmtepomp is nog geen sprake van en hoeft ook geen rekening mee gehouden te worden.Wie gaat het project uitvoeren
Ik besteed het uit. Graafwerkzaamheden richting meterkast via de oprit voer ik zelf uit.Bijhouden van data
Leuk maar niet noodzakelijk.Reeds verkregen offertes
Ik heb bij 3 partijen offertes opgevraagd en alle 3 hebben ze 2 opzetten teruggestuurd. Offerte 1 en 2 zijn daadwerkelijk langs geweest. Offerte 3 is hoog over.Offerte 1
Offerte 2
Offerte 3
Regio
Midden-BrabantPSN: raysmook Stadia: RaijRaij XBOX: RaijRaij