In eerste instantie wellicht een beetje vreemde vergelijking gezien de verschillende systemen. Daar waar de X3 open is met 50mm drivers is de Sony gesloten met 40mm drivers. Desondanks liggen ze qua prijs ongeveer op hetzelfde niveau en beiden zijn Hi-res. Ik heb de X3 al een tijdje in gebruik tot volle tevredenheid. Wat een schitterend geluid komt hieruit. Beetje ondergewaardeerd heb ik het idee. Als je tenminste houdt van neutraal open geluid zonder overdreven bass etc. Ook het draagcomfort is hoog ondanks dat er wel wat aanwezig is op je hoofd. De Sony heb ik aangeschaft voor onderweg. Binnenkort met de trein op wintersport en het leek me een beetje ongepast om iedereen in mijn nabijheid vrolijk mee te laten luisteren. Want de X3 lekt wel een beetje. Zonder de Sony een miskoop te willen noemen moet ik helaas bekennen dat deze het niet haalt bij de X3. De Sony heb ik gekocht vanwege meerdere goede recensies (ja ik weet dat je niet zomaar hier blind op moet gaan), en eigenlijk ook een beetje vanwege een leuke aanbieding. Uiteraard heb ik ook de Philips L3 overwogen maar uiteindelijk toch niet gekozen voor een draadloze versie. In beide gevallen heb ik geen gebruik gemaakt van de extra bijgeleverde gebalanceerde kabels. Ik verwacht binnenkort nog een Dragonfly, wellicht dat dit nog iets veranderd aan het geheel. Maar voor nu is de Sony minder in het hoog en midden, wel meer bass maar dat vind ik afbreuk doen aan het complete plaatje. De X3 klinkt zo veel natuurlijker en ruimtelijker wat uiteraard ook wel logisch is vanwege het open systeem. Het comfort van de Sony is ook minder. De oorschelpen zijn beduidend kleiner. De hele afwerking van de X3 ligt op een hoger niveau. Eigenlijk is of de Sony te duur of de X3 te goedkoop als je deze 2 qua prijs met elkaar vergelijkt. Wellicht dan toch maar een L3 binnenkort......
Ik zie de discussiewaarde niet van dit topic? Dit leest meer als een review en daar is GoT niet voor, daar is https://tweakers.net/reviews/ voor.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.