Een goede inventory app voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Topicstarter
Hey!

Ik las op iCulture een artikel over apps die je kunnen helpen met de goede voornemens voor 2022.
https://www.iculture.nl/g...rnemens-apps-iphone-ipad/

Bij puntje 5 zag ik de app Sortly, om een inventaris te maken van de spullen in je huis.

Zwaar overkill natuurlijk maar toch had het mijn aandacht getrokken. Het leek me best tof om op de manier mijn vinylplaten en boeken in op te slaan, zodat ik niet als ik weer wat vets zie per ongeluk toch met een dubbele plaat thuis kom. Met een tv of koelkast is die kans een heel stuk kleiner haha.

Enige nadeel vind ik dat als je alles uit de app wilt halen (en dat is voor mij +100 inventories intikken) er maandelijks voor moet betalen. Dat vind ik iets teveel van het goede. Ik had nog gekeken naar concurrenten en die zien er ook fancy uit maar -net als Sortly - ziet het er vaak uit als een app voor een winkelmagazijn, en niet zozeer voor de thuisgebruiker.

Ook inventory for business zag er superslick uit : https://www.starkode.com/...anagment-barcode-scanner/ alleen nogmaals, ziet er behoorlijk professioneel uit en zwaar overkill voor wat ik wil

Heeft iemand een tip voor een goede inventory app voor thuisgebruik? Het moet wel aan een paar eisen voldoen
-Liefst multiplatform (desktop en mobiel. Of het op de desktop een website is of een app vind ik minder boeiend)
-Geen subscription model, maar de app hoeft ook niet gratis te zijn. Een vast bedrag in 1 keer leggen vind ik prima
-Niet overkill, het is enkel voor thuisgebruik om bij te houden welke vinylplaten en boeken ik heb. (En misschien in de toekomst nog meer maar dat is niet zeker)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Voor Vinyl moet je eigenlijk bij discogs wezen dat is een databank van muziekdragers.
Snap dat je geen versnippering wilt maar dan zou ik je adviseren alsnog een import te doen naar discogs en die dan eens in de tijd te actualiseren/exporteren naar je andere app.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wellicht eens kijken bij Collectorz.com ?
Boeken, Muziek, Films, Games, etc

Je kunt ISBN's opvoeren, etc.
Gratis account is zo gemaakt om het even uit te proberen en te kijken of jouw boeken en vinylplaten er ook in staan. Mogelijk kun je ook zelf items toevoegen

NB: toch even gezocht en ziet er naar uit dat het ook een subscription model heeft, hoewel ik zelf de prijs mee vind vallen. 30 tientjes per jaar, 2,95 per maand.

Zie het zo, zelfs als je maar 1 maand betaalt, 2,95 spendeert, de site je helpt om eenvoudig je collecties er in te zetten (met een barcode scan, ISBN invoer, whatever, EN het heeft bijvoorbeeld een export functie, dan kun je mogelijk je collectie er in zetten en via een export formaat (CSV of zo?) de hele collectie gestructureerd downloaden en in Excel/Access/DB stoppen, bijvoorbeeld het genoemde (zelf gehoste) Snipe-IT

Maar misschien bevalt het je wel zo goed dat het je die 30 tientjes per jaar waard is :)
Een subscription kan je dus ook tijdelijk helpen om iets uit te proberen en je bestaande informatie te verrijken met informatie van het Web.
Vergelijkbaar als Discogs dat kan voor je platencollectie

Edit:
De connect opties zijn per type collectie, dus die 2,95 per maand is exclusief toegang met app, dan komt er 1,49 bij. Wil je ook films, of games, of boeken, dan betaal je per type "connect" dus 2,95+149 dollar er bij. Op die manier ben je nog een bedrag kwijt.
Nou, mijn redenatie klopt nog, maar wil je in 1x starten met een collectie voor films, boeken, muziek en games, met de bijbehorende apps, dan betaal je dus wel (inclusief korting) 149 euro voor één jaar :X :

Edit2:
Ook gevonden:
https://lignup.com/multi-collector#home (kan ook met éénmalige aankoop en er is een gratis variant)
Ondersteunt upload naar bijvoorbeeld dropbox
https://collectorbase.net/ Yep, nog steeds subscription based, maar is volgens de site van verzamelaars voor verzamelaars. Free versie ondersteunt 50 objecten, verder zijn er pricing plans op de site.

[ Voor 33% gewijzigd door akimosan op 04-01-2022 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:19

g0tanks

Moderator CSA
Voor alleen boeken kan ik je www.goodreads.com/ aanraden. Er zit een hele community omheen, maar is prima geschikt om alleen je verzameling bij te houden. De app kan boeken herkennen aan de cover en sowieso kan je ISBNs scannen. Daarnaast is het gebruik gratis inclusief export naar csv.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:01

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je zou LibraryThing kunnen checken ( https://www.librarything.com/ ), voornamelijk gericht op boeken maar je kan ook andere dingen toevoegen. Boeken kunnen gescand worden met de app.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Topicstarter
Thanks allemaal voor de input!
Wat @loewie1984 aangaf, ik wil inderdaad ook geen versplintering van apps. Maar ja. Als ik kijk hoe de huidige diensten zijn zoals Discogs en Goodreads... Die hebben al een onwijze brede database. Dat is wellicht wat makkelijker voor mij. Een eigen database/inventory app opbouwen is misschien wat overkill. Ik heb immers een huis en geen winkel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Hoogstens trek je de info van discogs en goodreads eruit als ze een api hebben en bouw je je eigen tool om alles te visualiseren of onder te brengen in een web applicatie. Maar wat ga je dan nabouwen wat je in die diensten al hebt/vindt.

discogs

Pagina: 1