Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahamaymaurice
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-03-2024
Mijn vraag

Ik heb een Asus ROG Flow X13 (GV301QH.407) gekocht;
Super tevreden ermee, echter ik heb 1 vervelend probleem. De machine wilt niet updaten naar Windows 11.
De computer zelf is compleet geupdated in windows 10 (alle drivers op laatste stand) + geen hardware conflicten.

Wat heb ik al geprobeerd:

1) Fabrieksherstel (nieuw uit doos) en meteen voor Window 11 gekozen.
De laptop laat zich instellen, echter de update naar Windows 11 doet hij niet, de machine start op in windows. En bij updates staat dezelfde foutmelding als bij hieronder (2)

2)Fabrieksherstel en voor windows 10 gekozen. Dan alle drivers geupdated vanuit My-Asus.
Mcafee eraf gehaald. Verder alles gelaten. Na een tijdje komt de melding op te mogen updaten.
Dit gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzpG8-apr0PzXvb2jTqtNEmuaY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yDKSdJeqdiZYpiXMbE51PSxW.png?f=fotoalbum_large

De PC loopt door toch ca. 88% en dan stop hij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/capcI1_w_A7hRc0FArkfGOuOCjU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iBxMHxsY2FdZsnZfgYubV5n8.png?f=fotoalbum_large

Bij Asus heb ik ook al om support gevraagd, echter deze gaf aan dat het zou moeten werken nieuw uit
de doos. En dat ik de laptop moet insturen, om het probleem te bekijken. Dat is mijn inziens wel kort door de bocht als antwoord. Het moet mijn inziens iets softwarematigs zijn.

Wat zou ik nog kunnen proberen om windows 11 toch erop te krijgen?
Iedere poging strand bij die 88%, echter ik weet ik waarom.

Ik hoor het graag

Maurice

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahamaymaurice
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb de oplossing gevonden.

Systeemherstel doen, daarna kiezen voor windows 11 en dan direct naar windows update en windows 11 installeren.

Dus niet eerst iets anders doen (b.v. niet gebruikte programmas verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 10:29

GforceNL

Out of memory....

Vreemd, die van mij deed het zonder problemen. heb hem naderhand wel een clean install gegeven en heb het idee dat er iets minder "crap" op de laptop staat nu.

Armory crate en MyAsus kun je zo van de microsoft appstore halen. Drivers bij de welbekende adresjes voor zover nodig.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceman33
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb hem ook op Windows 11 gehad maar ben terug gegaan naar Windows 10 vanwege:

1. De temperatuur lijkt niet goed te worden gemeten in WIndows 11 waardoor er een negatief verschil is tussen wat HwInfo rapporteert en Armory Crate. Dit resulteert in frequenter aangaan van de fan's, ook op batterij.

2. Geen tablet mode meer in Windows 11. Die functie gebruik ik zelf regelmatig als ik hem op een tafel gebruik voor media consumptie d.m.v. een stylus.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Iceman