Vraag

• ahamaymaurice
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-10-2022
Mijn vraag

Ik heb een Asus ROG Flow X13 (GV301QH.407) gekocht;
Super tevreden ermee, echter ik heb 1 vervelend probleem. De machine wilt niet updaten naar Windows 11.
De computer zelf is compleet geupdated in windows 10 (alle drivers op laatste stand) + geen hardware conflicten.

Wat heb ik al geprobeerd:

1) Fabrieksherstel (nieuw uit doos) en meteen voor Window 11 gekozen.
De laptop laat zich instellen, echter de update naar Windows 11 doet hij niet, de machine start op in windows. En bij updates staat dezelfde foutmelding als bij hieronder (2)

2)Fabrieksherstel en voor windows 10 gekozen. Dan alle drivers geupdated vanuit My-Asus.
Mcafee eraf gehaald. Verder alles gelaten. Na een tijdje komt de melding op te mogen updaten.
Dit gedaan:

De PC loopt door toch ca. 88% en dan stop hij:

Bij Asus heb ik ook al om support gevraagd, echter deze gaf aan dat het zou moeten werken nieuw uit
de doos. En dat ik de laptop moet insturen, om het probleem te bekijken. Dat is mijn inziens wel kort door de bocht als antwoord. Het moet mijn inziens iets softwarematigs zijn.

Wat zou ik nog kunnen proberen om windows 11 toch erop te krijgen?
Iedere poging strand bij die 88%, echter ik weet ik waarom.

Ik hoor het graag

Maurice

Alle reacties

• ahamaymaurice
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik heb de oplossing gevonden.

Systeemherstel doen, daarna kiezen voor windows 11 en dan direct naar windows update en windows 11 installeren.

Dus niet eerst iets anders doen (b.v. niet gebruikte programmas verwijderen)

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01

GforceNL

Out of memory....

Vreemd, die van mij deed het zonder problemen. heb hem naderhand wel een clean install gegeven en heb het idee dat er iets minder "crap" op de laptop staat nu.

Armory crate en MyAsus kun je zo van de microsoft appstore halen. Drivers bij de welbekende adresjes voor zover nodig.

<Zinloze tekst hier>

• iceman33
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb hem ook op Windows 11 gehad maar ben terug gegaan naar Windows 10 vanwege:

1. De temperatuur lijkt niet goed te worden gemeten in WIndows 11 waardoor er een negatief verschil is tussen wat HwInfo rapporteert en Armory Crate. Dit resulteert in frequenter aangaan van de fan's, ook op batterij.

2. Geen tablet mode meer in Windows 11. Die functie gebruik ik zelf regelmatig als ik hem op een tafel gebruik voor media consumptie d.m.v. een stylus.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Iceman

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee