Kapotte actieve monitor/speaker door val

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdPprod
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-01-2022
Mijn vraag

Helaas is 1 van mijn Mackie monitors op de grond gevallen. Hierbij is de achterkant van de speaker afgebroken. Weet helaas niet hoe dit deel heet. Hieronder linkje van een video waarop je kan zien wat los zit. Zit nog wel aan 1 kant vast.

YouTube: losse speaker

Is dit nog te redden of is dit einde oefening?

Bedankt voor de reactie alvast

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:38

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is dat alleen de magneet die los zit of hele speaker? (Driver?)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nee, helaas. Zelfs al krijg je hem er weer op gelijmd is de kans heel groot dat de spoel gaat aanlopen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:47
Je zou kunnen proberen of de woofer nog te repareren valt of anders een vervangende woofer aankopen. Werkt de versterker nog wel ?

https://www.total-speaker-repair.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:11

Jag

Het centreren van de magneet is denk ik idd zoals al gesteld lastig zelf te doen als consument. Staat het typenummer op de woofer? Komt er nog wel wat geluid uit de woofer en tweeter? Zo ja, dan is de versterker niet overleden en zou alleen een vervangende woofer volstaan. Of alternatief wat @Roderiktweaker voorstelt; de duurzame variant ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-05 23:24
wat is het exacte model van de monitors?

het is zoals eerder gezegd nog te redden met een nieuwe woofer mits de versterker het nog doet. de magneet zit meestal vastgenageld aan de cage onder de spider (gele gedeelte onderaan wat de spoel afsluit van de open lucht en de conus in plaats houdt) dus daar kun je zelf niet bij zonder te veel schade aan te richten aan de driver. zo'n repair shop zoals @Roderiktweaker linkt zou een oplossing kunnen zijn maar als het een goedkoper model monitors betreft (zoals omhoog komen als ik mackie monitors google) dan is het wellicht voordeliger om een nieuwe woofer te bestellen en installeren.

als ik op de site van mackie kijk dan zie ik dat de support in nederland gedaan wordt door een bedrijf uit antwerpen (https://mackie.com/support/service-locator). even daar eigen postcode invoeren dan vind je het. zou die ook even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdPprod
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-01-2022
Bedankt voor alle antwoorden.

Het papieren gedeelte zit nog vast aan de behuizing. Alleen het hele metalen gedeelte kan ik omhoog tillen zoals op de video is te zien. Wel zit dit metalen gedeelte boog aan 1 kant vast.

Ik zal vandaag met de andere testen of het versterker gedeelte van de speaker de val heeft overleefd. De kapotte speaker maakt wel wat geluid maar het klinkt nu alsof er een deken over het geluid heen ligt. Ook klinkt het geluid vervormd.

Dacht misschien (hopelijk) een kwestie van weer vast lijmen en door maar zoals ik hier lees denk ik een nieuwe speaker/monitor
Pagina: 1