Toon posts:

TV (met nieuwe soundbar?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zevenaar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01 10:30
Volgende maand ontvangen wij sleutel van ons nieuwe huis en ben nu op zoek naar vervanging van mijn plasmascherm 50VT50 van Panasonic.

Ik zoek een?
65inch televisie.

Wat is je budget?
Rond € 2000,-.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Televisie, netflix, sport

Welke apparatuur heb je al? Heb momenteel een sonos Playbar een SUB en twee PLAY3's in woonkamer staan. Is het verstandig om PLAYBAR te vervangen voor een ARC? Als ik PLAY3's dan niet meer nodig heb zou dat pluspunt zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben enthousiast over de LGOLED65G1RLA. Behalve beeldkwaliteit zeker ook het strakke design tegen de muur. Maar ik sta ook zeker open voor alternatieven

Welke vragen heb je hier nog over?
Kamer is 4.5 meter breed en tegenover de TV zitten 2 ramen van elke 80 tot 100cm breed. Is dit een reden om alternatief voor OLED te overwegen? Er zitten overigens wel jaloezieën.
Bij voorkeur zou ik ITV KPN kijken via app op TV zodat ik van ontvanger af ben. Is app LG hier geschikt voor of loop ik tegen veel beperkingen aan en zijn er merken met betere apps?
.

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58
Als je van plasma afkomt moet je wel naar OLED. LCD is achteruitgang tov plasma. De vraag is of er direct zonlicht op de tv gaat schijnen, dan is OLED geen optie. Indien dat niet het geval is, voor OLED gaan. Ik woon sinds april in een nieuwbouwwoning met grote ramen, dus veel licht. Gaat perfect met een OLED.

Er is geen iTV KPN app voor LG tv's. Heb je toevallig een mediaspeler (apple tv of nvidia shield)? Daar is de KPN app wel voor beschikbaar.

[Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 05-01-2022 16:37]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of de ramen een reden zijn om OLED niet te overwegen hangt af van waar de ramen zitten. Op het noorden? geen probleem. Op het zuiden, dan zit je met 4.5m waarschijnlijk alsnog goed, want vrij grote afstand tot de ramen.

Als je OLED wilt en de KPN iTV app dan wordt het bijv een Sony of Philips OLED met Google TV als smart platform. Dat lukt niet op LG.

Maar ik zou mij niet zo blindstaren op het smart platform, want een Google TV is ook zo aangesloten achterop je TV en dan zit je op je LG ook goed. Als de app per se direct moet draaien op de TV, zoek dan naar een OLED met Google TV (Sony en Philips leveren de bekendste modellen.)

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 21:44
-oeps-

Had hier iets gepost over de prijs van een LG C klasse in Duitsland. Maar blijkt dat die in Nederland ook prima te krijgen is voor zo'n bedrag.

[Voor 63% gewijzigd door Sharkware op 05-01-2022 16:44]

• Zevenaar
Hulleman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:35:
Er is geen iTV KPN app voor LG tv's. Heb je toevallig een mediaspeler (apple tv of nvidia shield)? Daar is de KPN app wel voor beschikbaar.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb geen mediaspeler maar mocht dat oplossing zijn dan lijkt mij dat prima.

Overigens zit er bij de woning wel aardig ICT pakket. Unifi DM (incl controller en firewall) , Unifi Sw gen2 en drie accespoints. Ik ben hier helemaal niet in thuis maar weet wel dat ik straks uitstekende wifi heb. Voor TV leek me dit niet relevant maar als het wel zo is hoor ik het graag.

Zijn er modellen die ik als alternatief voor de LG moet overwegen?

• Hulleman
Zevenaar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:33:
Zijn er modellen die ik als alternatief voor de LG moet overwegen?
OLED's van andere merken. De Sony A80j bijvoorbeeld. Stuk duurder dan de LG C1, maar schijnt betere motion handling te hebben. Ik heb ze nooit naast elkaar gezien. Persoonlijk vond ik een Sony OLED 4 jaar terug veel te duur ivm de LG C7 die ik heb. Ik heb lekker € 6-700 in de zak gehouden (zoiets was het prijsverschil) en een LG OLED gekocht.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• Hulleman
Zevenaar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:33:
Ik ben hier helemaal niet in thuis maar weet wel dat ik straks uitstekende wifi heb. Voor TV leek me dit niet relevant maar als het wel zo is hoor ik het graag.
Goede wifi is altijd handig, maar voor een tv niet zo spannend. Video streaming apps gebruiken niet zoveel bandbreedte.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:23

Major_ton

Shoot!

Het belangrijkste aspect hier is, zoals al aangegeven, zonlicht. Direct zonlicht op een OLED paneel gaat niet goed, ook niet voor 'maar' een uurtje per dag, of 'alleen in de winter als de zon laag staat'. Als dat geen issue is, dan is een OLED TV een logische opvolger van je Plasma TV. Er is nog wel een case te maken voor een LCD TV wanneer je geenzins van plan bent om een een (volledig) verduiste kamer te kijken zo nu en dan. Het grote voordeel van een OLED TV (het perfecte zwart) is dan veel minder evident en een LCD TV heeft dan voordelen die misschien meer van belang zijn. Echter als je de G1 mooi vindt, dan is dat is dat denk ik de TV waarvoor je moet gaan. Als zonlicht toch een probleem wordt, dan is de Sony 65 X95J een mooi alternatief.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Zevenaar
Bedankt voor jullie reacties, heb knop doorgehakt en gekozen voor om LG65G1 te bestellen !

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-03 13:56
Zevenaar schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:02:
Welke apparatuur heb je al? Heb momenteel een sonos Playbar een SUB en twee PLAY3's in woonkamer staan. Is het verstandig om PLAYBAR te vervangen voor een ARC? Als ik PLAY3's dan niet meer nodig heb zou dat pluspunt zijn.
De Arc is natuurlijk wat nieuwer, heeft technische snufjes als Dolby Atmos en eARC. Daar zou ik het eerlijk gezegd niet voor doen. Het Atmos-effect is vrij minimaal en die eARC heb je alleen nodig voor Dolby Atmos. En Atmos vervangt zeer zeker de surround speakers niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee