Eigen website bouwen met database maar hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvankampen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-07-2022
Hoi,

Ik vind zelf dat ik een goed idee heb waarvoor ik een website wil maken.
Nu heb ik al op squarespace een website gemaakt alleen mis ik nog even de kennis om het tweede gedeelte van mijn website te maken. Mijn probleem:

Ik wil graag een website maken waarop je kunt inloggen en iedereen daarop zijn eigen pagina kan zien met daarop zijn gegevens en keuzen en daarnaast zijn plek op de ranglijst. Het gaat om een soort site als scorito.com. Zou iemand weten hoe je zoiets kunt maken? Of is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Met vriendelijke groet,

Ruud van Kampen

[ Voor 3% gewijzigd door ruudvankampen op 04-01-2022 16:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:14
Ik denk dat er hier voldoende mensen zijn die weten hoe je zoiets moet maken. Komt er op neer dat je functionaliteit voor functionaliteit voor jezelf uit zult moeten gaan denken en zult moeten gaan bouwen. Daar kun je verschillende 'stacks' (talen, frameworks, databases) voor gebruiken. Een veelgebruikte combi die je ook vrijwel overal makkelijk kan hosten is de combi PHP en MySQL. Je zou kunnen beginnen met een online cursus PHP & MySQL. W3schools, Udemy, etc. Verschillende partijen bieden dat online aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ruudvankampen Waarom niet een 'standaard' CMS tool, zoals vele webhosters aanbieden, b.v. Joomla, Drupal, WordPress, etc?

Dat voorkomt dat je zelf opnieuw het wiel moet uitvinden. Met ook alle security issues die daar bij horen... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 04-01-2022 17:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvankampen
Kennen jullie toevallig iemand die zoiets maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13

CyBeRSPiN

sinds 2001

ruudvankampen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:45:
Kennen jullie toevallig iemand die zoiets maakt?
Plaats hier een oproepje zou ik zeggen: https://tweakers.net/webdevelopment/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:04
Even een reality check: wat is je budget? Hoeveel denk je dat het maken van custom-made software kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvankampen
upje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:58:
Even een reality check: wat is je budget? Hoeveel denk je dat het maken van custom-made software kost?
Kun jij dit mij vertellen? Hoeveel ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:04
Dat hangt natuurlijk van allerlei zaken af (die je niet genoemd hebt), maar een professionele webontwikkelaar kost 50-100 euro per uur. Afhankelijk van je wensen is het misschien een weekje bouwen voor 1 ontwikkelaar tot maanden voor meerdere ontwikkelaars…

Is het voor hobby? Wil je er geld mee gaan verdienen? Verwacht je 10 gebruikers per dag, of miljoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvankampen
upje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:15:
Dat hangt natuurlijk van allerlei zaken af (die je niet genoemd hebt), maar een professionele webontwikkelaar kost 50-100 euro per uur. Afhankelijk van je wensen is het misschien een weekje bouwen voor 1 ontwikkelaar tot maanden voor meerdere ontwikkelaars…

Is het voor hobby? Wil je er geld mee gaan verdienen? Verwacht je 10 gebruikers per dag, of miljoenen?
Ik hoop er uiteindelijk veel gebruikers voor te krijgen. Maar je start natuurlijk altijd laag. Op een gegeven moment moet het ook geld gaan opleveren. Dus een weekje 8 uur per dag zeg jij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Lees eerst Het algemeen beleid #quickstart eens door.

Daarna kun je altijd een topic openen, maar je moet wel zelf wat moeite doen. Naast een goede TS (zie de quickstart) is het ook handig om m in het juiste forum te plaatsen.

Jouw probleem is niet echt een probleem wat in Hosting hoort. Het is geen hosting issue, maar een beperking aan je kennis.

Dat kun je prima zelf leren, maar dat kost tijd. Als je het wilt uitbesteden dan zijn daar ook genoeg opties voor. Desnoods een advertentie in https://tweakers.net/aanbod/
Maar als het een zakelijk doel heeft is een hobbist niet altijd de beste optie, omdat je dan vaak afhankelijk bent van 1 persoon. Daar moet je dus wel goede afspraken over maken, of het volledig uitbesteden.

Vragen over het maken van de applicaties zelf passen beter in Softwareontwikkeling
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.