Hoe zet ik een HUE Spot Runner mooi op deze voorzetplafond?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugowntjs
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-01-2022
Goeiemiddag,

Ik heb een HUE Spot Runner en een kastje/opening in mijn plafond voor de electra. De beugel onderaan de spot moet tegen het plafond geschroeft worden en deze past nergens op het blauwe kastje die erin zit. Heeft iemand een goed idee hoe ik dan niet een gat ernaast overhoud of hoe ik dat gat mooi kan wegwerken? Zie foto's. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4sUOgdSPOrZWy2_3bP9UanYk6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pydMw15KRowcOfjmkOsRaEL7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door hugowntjs op 04-01-2022 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:18

Emiel1984

Made in NL

Afdekplaatje kopen bij de gamma\praxis ?

bijvoorbeeld:

https://www.toolstation.n...SRTevcoEn_jwaAm4zEALw_wcB

[ Voor 75% gewijzigd door Emiel1984 op 04-01-2022 16:45 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:55
hugowntjs schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:43:
Goeiemiddag,

Ik heb een HUE Spot Runner en een kastje/opening in mijn plafond voor de electra. De beugel onderaan de spot moet tegen het plafond geschroeft worden en deze past nergens op het blauwe kastje die erin zit. Heeft iemand een goed idee hoe ik dan niet een gat ernaast overhoud of hoe ik dat gat mooi kan wegwerken? Zie foto's. Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Hoezo past die niet? Je steekt toch gewoon een boutje door het beugeltje en draait die vast in de schroefdraad van de centraaldoos?
Daarmee heb je het gat mooi afgedicht. Maar OP wil geloof ik niet het gat afdichten, maar daar graag een lamp ophangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Kurma schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Hoezo past die niet? Je steekt toch gewoon een boutje door het beugeltje en draait die vast in de schroefdraad van de centraaldoos?

[...]

Daarmee heb je het gat mooi afgedicht. Maar OP wil geloof ik niet het gat afdichten, maar daar graag een lamp ophangen..
Het gat lijkt een stuk groter dan de voet van de lamp die tegen het plafond gaat komen.
Daarom adviseerde ik een afdekplaatje. Dan kan TS de lamp verder ophangen zoals hij dat zelf het handigste\makkelijkste vind om te doen. Indien nodig twee gaatjes door het afdekkapje boren bijvoorbeeld.

In de hoeken van de centraaldoos zou je de voet moeten kunnen vastdraaien.
Dat kan met dit soort boutjes. https://www.toolstation.n...-g2nBKsUvpecaAh8VEALw_wcB

Als je pech hebt is het schroefdraad kapot van de centraaldoos. De centraaldoos vervangen met eentje welke wel goed schroefdraad heeft is dan de beste optie. Want als je in het plafond gaat boren moet je goed oppassen dat je niet door een kabel heen gaat. Dus de centraal doos vervangen kost dan wel wat meer moeite\tijd maar is wel een stuk veiliger. Als je door de kabels in de plafond boord gaat het iig een stuk langer duren. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Emiel1984 op 04-01-2022 17:08 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04
Emiel1984 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Het gat lijkt een stuk groter dan de voet van de lamp die tegen het plafond gaat komen.
Daarom adviseerde ik een afdekplaatje. Dan kan TS de lamp verder ophangen zoals hij dat zelf het handigste\makkelijkste vind om te doen. Indien nodig twee gaatjes door het afdekkapje boren bijvoorbeeld.
Zie jij de voet van de lamp in 1 foto met de centraaldoos dan?
@hugowntjs "Het blauwe kastje" heet een centraaldoos, vaak kun je daar rechtstreeks lampjes aan ophangen door M4 boutjes in de hoeken te draaien. Soms moet je wat hacken maar draai nooit schroeven in de centraaldoos. Alternatief (waarbij je de lamp i.i.g ook op de goeie plek kan hangen) is zo'n fijne centraaldoos afdekplaat die wordt gesuggereerd. Daar kun je een opening ter grootte van een snoer uitbreken aan de zijkant en dan kun je de lamp netjes ophangen waar je wilt. Heb je wel een stukje snoer nodig.

Hier zijn de centraaldozen heel gaar in het stucgaas-plafond gepropt, valt vaak weinig aan te hangen en randen zijn overal uitgebroken. Ik heb het netjes opgelost op sommige plekken door een ruime cirkel uit een stuk multiplex te zagen en deze, met weer een gat er in, over de centraaldoos tegen de balken in het plafond te schroeven. Kost wat meer moeite maar dan kun je wel lekker je lampje in hout schroeven.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Makkelijk schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Zie jij de voet van de lamp in 1 foto met de centraaldoos dan?
"Heeft iemand een goed idee hoe ik dan niet een gat ernaast overhoud of hoe ik dat gat mooi kan wegwerken?"

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:29
Naast de centraaldoos lijkt iets van hout te zitten.
Is dit een klein stukje, of een houten balk?

Als het een balk is kan je de lamp hier met een houtschroef in vastzetten.

Lost In Music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
@hugowntjs Aan je verhaal is geen touw vast te knopen.

Wat probeer je nu precies te bereiken, waar gaat het mis en wat heb je al geprobeerd om dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04
Emiel1984 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:13:
[...]

"Heeft iemand een goed idee hoe ik dan niet een gat ernaast overhoud of hoe ik dat gat mooi kan wegwerken?"
Je maakt een aanname en citeert zonder context. Ik neem aan dat @hugowntjs bedoelt dat hij een gat heeft als hij de spot niet op de centraaldoos zet.

Ik heb hier een hue runner met 3 lampen liggen en als het vierkant van de 1-lamp spot een vierkant is met de breedte van mijn rechthoek (aannemelijk) dan past het prima op een niet al te lomp uitgehakte centraaldoos. Dat gezegd hebbende: deze doos lijkt vrij lomp uitgehakt :P

[ Voor 24% gewijzigd door Makkelijk op 04-01-2022 17:20 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1