2-pin T_sensor & TPM_module voor Asus Maximus VII Hero mb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03 10:49
Ik zoek een webwinkel in Nederland waar ik zowel een 2-pin T_sensor & TPM_module voor Asus Maximus VII Hero moederbord kan kopen.

De T-sensor, blijkbaar type 10K plat om op een goed plekje tegen m'n GPU te plaatsen met de sensor en de 2-pin op het moederboard geprikt zodat ik er een case-fan mee kan aansturen.

De TPM module 2.0 zodat ik voldoe aan de Windows 11 installatievereisten. Niet dat ik dat direct ga doen maar ter voorbereiding.

De reden dat ik dit hier vraag is omdat ik voor de T-sensor via Google van hot naar her wordt gestuurd en via Amazon beland bij Amerikaanse en Canadese leveranciers. Zo ben ik wel aan een serienummer gekomen https://www.ebay.com/p/2176011822 . De TMP_module is niet echt een probleem en heeft geen haast maar ik wil het bij één winkel bestellen.

Er is vast wel iemand die ervaren is met een alternatieve T-sensor kabel of een winkel waar de echte Asus versie verkocht wordt. Wie kan mij verder helpen?

Alvast dank voor de reactie,
gegroet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
Ongeduldig als ik ben.
Besteld bij Amazon https://www.amazon.nl/InL...kabel-zwart/dp/B001IQ0L2M .
Gelijk maar 2 want dan kan ik er 1 verpesten.

De TMP module laat ik achterwege. Ik ga pas over een paar jaar over op Windows 11 als de bugs er een beetje uit zijn.

De topic laat ik staan. Ik geef mijzelf wel antwoord maar er zullen vast meer mensen op zoek zijn. Ik post later of de sensor voldoende werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Offtopic vindt ik W11 een geweldig OS, maar bij mijn weten is dat board voor de 4th gen Intel chips, dat is ondertussen 8 jaar oud - tegenwoordig zitten TPM's standaard op alles (in de CPU), en hoef je je niet druk te maken om een hard-tpm, maar naast een TPM mis je wel meer om W11 te kunnen draaien (het kan met wat "hacks" wel draaien ook zonder TPM maar je hebt geen garanties). Ik zou lekker nog op W10 draaien puur vanwege het feit dat je hardware 8 jaar oud is.

Heeft je GPU geen eigen sensors aan boord? Meeste wel tegenwoordig. Daar kun je vast ook wel (afhankelijk van GPU) een case fan op laten triggeren (ik laat m'n waterkoeling temperatuur de fans aansturen, GPU/CPU temp heb je weinig aan in mijn geval). 10K thermistors zijn vrij "gewoon" ook in 3D printer land, misschien dat je daar ergens zoiets kan vinden in het vervolg. Zijn altijd eigenlijk glass-bead thermistors, wat voor "op electra"-doeleinden wel fijn is, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gusto_NL
Dank, ik kan mij helemaal vinden in de reactie. Vooral dat ik het over relatief oude hardware heb. Zal ik je verklappen dat ik tot vorige week nog op een i7-860 systeem draaide tot een fijne collega mij z'n oude systeem restant met een i7-4790K cadeau gaf. Alle ook oude upgrades van mijzelf in de jaren; ssd evo850 schijven enzo paste als een handschoen welke eerst gebottleneckt waren. M'n ouwe systeempje draaide na eerste jaren stock de afgelopen jaren op 155mhz bussnelheid iets van 3400mhz en singlecore boost tot ca. 3900mhz met een r9-290x gpu. Nodige aandacht aan airflow besteed "zonder aanvullende software". Grap was ook dat ik de schijven exact in de zelfde volgorde overplaatste en w10 zichzelf repareerde en herinstallatie niet eens nodig was.

Ik wil met dit maximus vii hero moederbord op de zelfde ouwerwetse wijze geen aanvullende software draaien voor fan snelheid/temp monitoring. In het begin wel om de beste fancurves te bepalen, die uiteindelijk instellen in de bios en daarna alle onzin van asus Ai software verwijderen resterend met alleen coretemp/gputemp.

Gisteren had ik 4 Noctua 14cm pwn fans ingebouwd, push-pull in de kast. Op redelijk stille fancurves m'n r9-290x windforce maximaal 75graden. Dat is koud voor dit type gpu en net onder de grens dat de ventilatoren het geluid van de rest overstijgen.
Alleen met gpu benchmarken schiet hij naar de throttle temperatuur van 94graden omdat de kastkoeling alles relateerd aan cpu-temperatuur.

Excuses dat ik langdradig ben maar ik ben dwangneurotisch detailistisch. Dat gezegd hebbende. Eigenlijk heb ik al bereikt wat ik wilde en zijn m'n temperaturen stabiel maar heb altijd al met zo'n temperatuursensor iets willen doen.
Ik verwacht vandaag een overkill voeding 1000Watt te ontvangen, met 2 redenen. Als eerste is hij passief tot ca. 50% vermogen dus zou de koeling vrijwel nooit aan moeten slaan, als 2e ooit nog eens crossfire r9-290x omdat het hobby is.

Alles draait nu om geluidsvermindering op een pc die past bij mijn leeftijd. Ik ben 45 en overtuigd dat een nieuw Ryzen 240fps gaming rig mij gaat frustreren omdat ik niet meer kan winnen van de jonkies met Quake Champions. Dus ik speel het liever op een 75fps 2560x1080p systeem. Dat geeft mij een hoop opties als ooit de gpu prijzen weer een beetje dalen.

En daarom zocht ik de temperatuur sensor.