Toon posts:

MAC Adress DE204 wijzigen ivm Freesco en Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het mac adres van 1 van me DE204 Etherworks3 ISA kaartjes wijzigen om een FreeSCO router aan me Chello touwtje te knopen.
Kan helaas (nou ja helaas >:)) niet de "orginele" Chello PCI NIC gebruiken in die ouwe 486, want dat ding heeft geen PCI sloten.
Op de FreeSCO site stond al een manier om het MAC adress te spoofen, maar eigenlijk wil ik het gewoon glashard omcatten. 8-)

Met de standaard Digital tooltjes (zowel NicSetup als EZworks) kan dit helaas niet.. :'(

Iemand een idee?? of reeds ervaring hiermee ??

Alvast Bedankt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Heb je al geprobeerd met release en zo?

Verwijderd

Helaas, maar (vooral) met de oudere kaarten is dat bijna niet mogelijk.
En voor zover ik weet is het met Digital-kaarten nog helemaal nooit mogelijk geweest om het MAC-adres te veranderen..

Verwijderd

Topicstarter
Termin8or >>

je bedoeld de dhcp lease releasen ?

zo ja..
dat werkt niet. chello (althans hier in amsterdam) koppelt je kabel modem aan het MAC (hardware) adres van je "chello" nic.

als het hardware adres al niet klopt, krijg je geen IP-adres van de dhcp server.
sterker nog.. dan praat je kabel mobem niet eens met je NIC

zo nee?

wat bedoel je dan?

Verwijderd

Topicstarter
oudakker >>

hmm het moet toch mogelijk zijn om BV keihard die eeprom te hacken?
Dat denk ik tenminste..

Verwijderd

gewoon chello helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuwe pc hebt.... je oude netwerkkaart heb je natuurlijk verkocht met je oude systeem....:P
dan krijg je een nieuwe lease. volgens mij de snelste manier om dit op te lossen...
het mac adress is in principe niet te wijzigen (er zijn uitzonderingen maar bij isa netwerkkaarten niet denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb helemaal geen zin om chello te bellen..
Dan ben je ook snel weer 2 uur verder namelijk... >:)

hehehe

maar als het onmogelijk is om dat mac adress te hacken en het spoofen nie werkt
dan zal ik ze toch maar gaan belle.. hehe
kan toch altijd weer terug vallen op me windows2k server (daar kan je tenminste gewoon een mac adres opgeven in de netwerk properties :) :))

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 12:43 schreef Sharky357 het volgende:
oudakker >>

hmm het moet toch mogelijk zijn om BV keihard die eeprom te hacken?
Dat denk ik tenminste..
Met de huidige generatie flash, JA!
Maar in die tijd waren het vaak PROM's met een bekende one-way-ticket.
In de tijd van de ISA-kaarten hebben wij toen ooit eens een partij netwerkkaarten gehad die allemaal (150 stuks) het zelfde MAC-adres hadden (en ik kan je vertellen dat dat niet goed gaat in je netwerk :P).
Was een foutje van de fabriek! (heeft ergens iemand zitten snurken :?), hebben toen een complete nieuwe partij gekregen en de oude konden we terug sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 12:52 schreef oudakker het volgende:

[..]

Met de huidige generatie flash, JA!
Maar in die tijd waren het vaak PROM's met een bekende one-way-ticket.
In de tijd van de ISA-kaarten hebben wij toen ooit eens een partij netwerkkaarten gehad die allemaal (150 stuks) het zelfde MAC-adres hadden (en ik kan je vertellen dat dat niet goed gaat in je netwerk :P).
Was een foutje van de fabriek! (heeft ergens iemand zitten snurken :?), hebben toen een complete nieuwe partij gekregen en de oude konden we terug sturen.
GODE heheh zal je gebeuren |:( hele bedrijf op ze reet >:)

ik denk dat ik me speurtocht naar hack tooltjes maar opgeef en vanavond als ik weer thuis ben dat spoofen nog ff probeer.. (werkt in 2k ook.. zou freesco ook moeten kunnen :))

dank je wel voor het mee denken :)

Verwijderd

er was trouwens nog een manier om chello een nieuwe netwerkkaart(mac adres) te laten gebruiken....
ik weet niet meer exact hoe we dat voor elkaar gekregen maar het komt neer op het simuleren van een kapotte netwerkkaart.... :P zal het wel ff vragen vanavond hoe we dat ook alweer voor elkaar hadden gekregen

Verwijderd

Topicstarter
TOPPIE

ben benieuwd >:)

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Voeg in /RC/RC_net de volgende regels in:

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 hw ether 00:00:00:00:00:00
ifconfig eth0 up

(Natuurlijk wel nulletjes vervangen door gewenste MAC-adres)

Bij mijzelf staat het op de 10e t/m 12e regel, tussen:
[ $ROUTER = dialup ] && USEDHCP0=n
en
if [ "$1" = stop -o "$1" = restart ]; then[ "$1" = stop ]

Succes ermee.

Hierdoor wordt het MAC adres in de FSTABS (of zoiets) tabel gewijzigd. De NIC blijft dus hetzelfde, maar als Chello om een MAC adres vraagt, geeft FreeSCO het adres uit de tabel, niet uit de NIC.>:)

Momenteel gebruik ik het met een DE305 ISA kaartje.
Je kunt de instellingen van je kaartje zichtbaar maken met ifconfig. Dan zie je ook de gewijzigde MAC's

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt..

dat was even een betere uitleg dan op de freesco site..

ga ut vanavond meteen proberen >:)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 12:49 schreef Sharky357 het volgende:

hehehe

maar als het onmogelijk is om dat mac adress te hacken en het spoofen nie werkt
dan zal ik ze toch maar gaan belle.. hehe
kan toch altijd weer terug vallen op me windows2k server (daar kan je tenminste gewoon een mac adres opgeven in de netwerk properties :) :))
Dan doe je ook niets anders dan het MAC-adres spoofen. MAC-adres zit er in gebakken en kun je in principe niet wijzigen. Spoofen kan eigenlijk wel altijd....

Verwijderd

Topicstarter
weet ik :P

vroeg alleen af hoe dat onder linux (dus ook freesco) in ze werk ging..

maar TMoose heeft me dat ff duidelijk gemaakt :) :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 22 augustus 2001 12:28 schreef Sharky357 het volgende:
Ik wil het mac adres van 1 van me DE204 Etherworks3 ISA kaartjes wijzigen om een FreeSCO router aan me Chello touwtje te knopen.
Kan helaas (nou ja helaas >:)) niet de "orginele" Chello PCI NIC gebruiken in die ouwe 486, want dat ding heeft geen PCI sloten.
Op de FreeSCO site stond al een manier om het MAC adress te spoofen, maar eigenlijk wil ik het gewoon glashard omcatten. 8-)

Met de standaard Digital tooltjes (zowel NicSetup als EZworks) kan dit helaas niet.. :'(

Iemand een idee?? of reeds ervaring hiermee ??

Alvast Bedankt
sorry dat ik em weer onhoog kick :P

de situstie van de topicstarten krijg ik zo ook ( wil dus van een 486 een freesco bak maken)

nou heb ik "ooit" ergen op gathering gelezen (ik heb search gebruikt) dat je als je een andere NIC op de modem aansluit een ander (intern chello) IP krijgt en dat je naar een soort site van chello kan gaan om je NIC weer "aktief" te maken voor internet (dus niet dmv een hlpdsk).Iemand die die site weet?

• Spleasure
  • Laatst online: 17-08 10:49

Spleasure

Ik hier?

Als ik bij Chello aan een andere NIC hang, krijg ik eerst een 10.*.*.* IP adres, en als ik dan naar elk willekeurig internet adres ga, krijg ik een een chello instellingspaneel waarik wat gegevens moet invoeren, nieuw MACadres, serienr modem en dan doet hij het met de nieuwe NIC..... Ik woon bij Leeuwarden

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 25 maart 2002 20:15 schreef Spleasure het volgende:
Als ik bij Chello aan een andere NIC hang, krijg ik eerst een 10.*.*.* IP adres, en als ik dan naar elk willekeurig internet adres ga, krijg ik een een chello instellingspaneel waarik wat gegevens moet invoeren, nieuw MACadres, serienr modem en dan doet hij het met de nieuwe NIC..... Ik woon bij Leeuwarden
aah mooi drachten hiero

geen username & pass?

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Je moet ook je username en password invullen... Voor controle.. En je netnummer...

Met mijn laptop lukte het niet :-( Alleen toen ik er een router aan hing, ging het wel... Vaag maar waar...

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op woensdag 22 augustus 2001 12:49 schreef Sharky357 het volgende:

[...]
Niet als je de klantenservice belt hoor (09001580, postcode, 1, 1, 2)
Pagina: 1