Toon posts:

PC die ook kan gamen -+1100

Pagina: 1
Acties:

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-02 20:44
Ik ben mijn opties aan het oriënteren. Liefst wil ik een desktop, maar als dat niet mogelijk is. Dan is een gaming-laptop ook mogelijk.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk thuiswerken en gamen in de vrije uurtjes. Denk hierbij aan spellen zoals The Witcher 3, Warzone, AoE, GTA V etc. Het liefst wil ik dit op een zo hoog mogelijk FPS/detailniveau op max 1080p draaien, maar dat is natuurlijk afhankelijk wat mogelijk is. 1440p is voor mij niet nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1100 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, scherm en toetsenbord.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VProcessorIntel Core i5-10400F Boxed€144,-€144,-
1MoederbordenASUS PRIME B560M-A€109,-€109,-
1VideokaartXFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600€599,-€599,-
1BehuizingSharkoon RGB Slider Wit€44,90€44,90
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim 2€28,90€28,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€62,90€62,90
1VoedingenCorsair CX550F RGB Wit€48,85€48,85
1Solid state drivesPNY XLR8 CS3030 500GB€45€45
Totaal€1.083

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Al hoor ik veel goede dingen over AMD en Nivdia- videokaart voor gamen. Maar ik zie alleen maar dure AMD processors. Weet niet of dat klopt?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt

Ga je overklokken?
Geen idee, is dat gebruikelijk bij gamen?

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen guiden om tot de beste built voor mijn budget te komen.
Om heel eerlijk te zijn zie ik de bomen door het bos niet meer nu ik deze selectie heb samengesteld. Ik wist even niet waar te zoeken, uiteindelijk toch gelukt. Ik voel me best wel een leek en dat terwijl ik best wel in het verleden wat computers in elkaar heb gezet. Ik weet echter niet eens of mijn selectie componenten wel bij elkaar passen. Of dit wel de beste onderdelen zijn.

Liefst wel zoveel mogelijk vanaf 1 site bestellen, dat maakt het toch makkelijker.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:09
Je lijst lijkt behoorlijk op de Desktop Best Buy Guide - Januari 2022 :)

De CPU die je nu neemt is iets trager, en je ontneemt jezelf de mogelijkheid om PCIe 4 te gebruiken (bv de videokaart ondersteunt dit). Ook is de videokaart die je gekozen hebt geen upgrade, de Gigabyte is iets hoger geklokt en heeft een ventilator meer wat hem onder gebruik iets makkelijker koel houdt (en dus ook stiller). De voeding is een klasse minder dan die in de BBG.

• hotymoty
Dus eigenlijk moet ik gewoon de BBG aanhouden? Is alleen wel boven mijn budget. Ik wil eigenlijk niet over de 1100 euro heen… Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn?

[Voor 58% gewijzigd door hotymoty op 04-01-2022 18:03]

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51
hotymoty schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:52:
Dus eigenlijk moet ik gewoon de BBG aanhouden? Is alleen wel boven mijn budget. Ik wil eigenlijk niet over de 1100 euro heen… Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn?
Kom je daar met je huidige lijst niet ook al overheen?
Hij geeft nu 1083,- aan maar dit blijft niet vaak zo als je gaat kijken waar je daadwerkelijk kunt bestellen.
Voeding en PCI 4 zijn wel aan te raden zoals @martyw al zegt.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-02 21:56

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Wel raar dat een luxer moederbord ongeveer even duur (mogelijk zelfs goedkoper) is. Meer fanheaders, meer audio aansluitingen en 2,5gb netwerk.

pricewatch: Gigabyte B560M Aorus ELITE

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• hotymoty
Ik lees nu allemaal lastige termen haha. Welke lijst is uiteindelijk dan de beste? Met componenten.

• Pawnhamster
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-01 20:17
Probeer een rx 6600 (xt) altijd te combineren met een moederbord en cpu die pcie 4.0 ondersteunen.

De rx 6600 (xt) heeft maar 8 pcie 4.0 lanes, wanneer deze op pcie 3.0 snelheid werken kan het bij sommige spellen die veel data schrijven naar de vram een bottleneck veroorzaken (doet het nu bij weinig spellen maar dit kunnen er meer worden)

• hotymoty
Hallo, even een update. Ik heb de beslissing genomen om de BBG van januari over een paar week aan te schaffen: https://tweakers.net/revi...i-2022-budgetgame-pc.html

Ik heb echter een paar simpele vraagjes. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

1. Is het met deze build mogelijk om met WIFI te verbinden? Of moet ik dan iets anders doen?
2. Qua gaming zit ik dan op gebied van 1080p wel goed toch qua FPS?

Dank jullie wel alvast!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:25
Zover ik zie, ondersteund het moederbord uot de BBG geen wifi. Maar er is een gelijke versie met een Wifi-module ingebouwd:
pricewatch: MSI B560M PRO WIFI

Zelf zou ik trouwens nooit gamen zonder vaste internetkabel. Wifi geeft vertraging, kan wegvallen en is trager voor downloads. Voordeel is uiteraard dat er geen kabel hoeft te liggen van de router naar de game-pc. Dat is echter meestal een simpel en éénmalig klusje.

De pc kan prima gamen op 1080p. Met prima fps en nog wel wat jaren vooruit. Alleen niet altijd met alles op ultra of met 100+ fps.

• hotymoty
Playa del C. schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:56:
Zover ik zie, ondersteund het moederbord uot de BBG geen wifi. Maar er is een gelijke versie met een Wifi-module ingebouwd:
pricewatch: MSI B560M PRO WIFI

Zelf zou ik trouwens nooit gamen zonder vaste internetkabel. Wifi geeft vertraging, kan wegvallen en is trager voor downloads. Voordeel is uiteraard dat er geen kabel hoeft te liggen van de router naar de game-pc. Dat is echter meestal een simpel en éénmalig klusje.
Dank je wel! Ik kan dus zonder zorgen de moederbord uit BBG vervangen met diegene die jij noemt? Wel 50 euro duurder voor wifi.

En over de kabel, ja ik zit op een verdieping erboven. Dan is het natuurlijk wat lastiger omdat mooi te verwerken naar boven.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:25
hotymoty schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Dank je wel! Ik kan dus zonder zorgen de moederbord uit BBG vervangen met diegene die jij noemt?

En over de kabel, ja ik zit op een verdieping erboven. Dan is het natuurlijk wat lastiger omdat mooi te verwerken naar boven.
Zelfde moederbord, maar dan dus met Wifi. Je kan dat zelf verder checken met de naam van het product en de details vergelijken in de Tweakers Pricewatch.

Kabel naar een verdieping hoger is meestal vrij eenvoudig juist. Kabels trekken in bestaande leidingen. En er zijn plakkabelgootjes als je langs een muur zou moeten nog een stukje.

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-09-2022
Als u al een verdieping hoger zit en geen kabel wil of kan trekken dan zou ik zelf toch echt al naar Wifi 6 gaan kijken of op zijn minst WiFi op een 5Ghz band. Beton is echt dodelijk voor uw WiFi signaal.
In mijn woonkamer op 3 meter van de meterkast haal ik 450Mbit, verdieping hoger in de slaapkamer mag ik het doen met 40Mbit.

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

• henkklaas1994
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 11-01-2022
Misschien een stomme vraag. Maar bij deze guide kan ik de door jullie geadviseerde build (dus onderdelen) zonder nadenken bestellen? Alles is complementair met elkaar?

Wat heb je hiernaast nog meer nodig? Windows 10/11, gereedschap en handleiding?
Excuseer mij, ik ben een leek op dit gebied!

Dank!
Modbreak:Afgesplitst van [BBG][Januari 2022] Budget Gaming PC

[Voor 12% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 11:08]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:04
henkklaas1994 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:20:
Misschien een stomme vraag. Maar bij deze guide kan ik de door jullie geadviseerde build (dus onderdelen) zonder nadenken bestellen? Alles is complementair met elkaar?

Wat heb je hiernaast nog meer nodig? Windows 10/11, gereedschap en handleiding?
Excuseer mij, ik ben een leek op dit gebied!

Dank!
Klopt, windows licentie kost een paar euro en via de microsoft site kun je een installatie usb maken.
Handleidingen zitten erbij, eventueel YouTube filmpje kijken.
Een schaar, kleine kruiskop en medium kruiskop en dan ben je er wel denk ik.
Denk wel/ook even aan de juiste kabel van videokaart naar scherm.

PS de voeding van het budget game systeem is duur geworden, zijn wellicht betere alternatieven.

[Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 09-01-2022 12:00]

• henkklaas1994
mitsumark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Klopt, windows licentie kost een paar euro en via de microsoft site kun je een installatie usb maken.
Handleidingen zitten erbij, eventueel YouTube filmpje kijken.
Een schaar, kleine kruiskop en medium kruiskop en dan ben je er wel denk ik.
Denk wel/ook even aan de juiste kabel van videokaart naar scherm.

PS de voeding van het budget game systeem is duur geworden, zijn wellicht betere alternatieven.
Dank je wel voor je snelle reactie.

Wat bedoel je met juiste kabel van videokaart naar scherm?

En welke voeding zou ik dan moeten nemen ipv diegene uit BBG?

• henkklaas1994
henkklaas1994 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:20:
[...]

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik zie trouwens vooral sites die Windows 11 home voor 40 euro verkopen. Of zit ik verkeerd te kijken?

• mitsumark
[...]

Veel oude schermen zitten nog op DVI of zelfs VGA stekker, tegenwoordig is alles HDMI of Display Port.

Voeding zou ik deze nemen: pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G3

*knip* grijs is nog steeds niet toegestaan, vandaar dat die links ook al heel lang niet meer in de PW staan

[Voor 26% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 11:09]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart dit is een prima voeding, die niet duur is.

In de handleiding van je moederbord lees je veel over hoe het aan te sluiten, er zijn ook wel video's te vinden op YouTube. Alles rustig op de doos van je moederbord testen. Als je het niet aan durft, kan een winkel het ook assembleren tegen meerprijs. (als je alles bij 1 winkel/online koopt) Informeer je daar in.
oa : https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service

nadeel is bij 1 winkel, dat je soms niet alles daar kunt halen wat in BBG staat, of dat het soms duurder is.

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 09-01-2022 18:48]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• henkklaas1994
Is deze voeding net zo goed als de voeding die wordt geadviseerd in BBG?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henkklaas1994 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Is deze voeding net zo goed als de voeding die wordt geadviseerd in BBG?
Nee, maar scheelt niet zoveel als het prijsverschil nu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• henkklaas1994
Hackus schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:31:
[...]

Nee, maar scheelt niet zoveel als het prijsverschil nu.
En qua performance en betrouwbaarheid? Wat voor verschil is er? Niet dat ik straks een kat in een zak heb gekocht haha.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mitsumark schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:42:

*knip* grijs is nog steeds niet toegestaan, vandaar dat die links ook al heel lang niet meer in de PW staan
Ik volg windows-licenties niet meer maar ik vraag me af of daar nog addertjes onder het gras zitten. Toen ik (alweer een heel wat aantal jaren geleden) nog een windows-licentie nodig had (ik denk Windows 7 of 8 ) kostte een retail-licentie toch zeker 130 euro, en een OEM-versie misschien 70. Toen was er ook genoeg te krijgen "voor een paar euro" maar dat waren dan doorgaans wel licenties bedoeld voor oost-europa of andere werelddelen - technisch werkte dat prima, maar juridisch was het maar dubieus of dat legaler was dan bij wijze van spreken gewoon een download van the pirate bay.

Maar zoals gezegd: geen idee wat de huidige windows-prijzen zouden moeten zijn.

[Voor 19% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 11:09]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mitsumark
bwerg schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:31:
[...]

Ik volg windows-licenties niet meer maar ik vraag me af of daar nog addertjes onder het gras zitten. Toen ik (alweer een heel wat aantal jaren geleden) nog een windows-licentie nodig had (ik denk Windows 7 of 8 ) kostte een retail-licentie toch zeker 130 euro, en een OEM-versie misschien 70. Toen was er ook genoeg te krijgen "voor een paar euro" maar dat waren dan doorgaans wel licenties bedoeld voor oost-europa of andere werelddelen - technisch werkte dat prima, maar juridisch was het maar dubieus of dat legaler was dan bij wijze van spreken gewoon een download van the pirate bay.

Maar zoals gezegd: geen idee wat de huidige windows-prijzen zouden moeten zijn.
Ik heb ook geen idee, en juist daarom is er voor mij geen verschil.
Stel je betaalt wel 130 euro voor een code, hoe weet je dan of je niet alsnog een "grijze" krijgt waar dikke winst op gemaakt wordt.
Maargoed, de discussie is op dit forum ook een beetje taboe, koop gewoon waar je je goed bij voelt.

Wil je 100% zekerheid dan koop je direct bij microsoft: https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mitsumark schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:41:
Stel je betaalt wel 130 euro voor een code, hoe weet je dan of je niet alsnog een "grijze" krijgt waar dikke winst op gemaakt wordt.
Tsjah, zo kun je elke "special price for you my friend"-toko wel goedpraten, natuurlijk. Die discussie is hier helemaal niet taboe zolang je maar geen winkels adverteert waarvan duidelijk is ze geen zuivere koffie zijn.

• mitsumark
bwerg schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Tsjah, zo kun je elke "special price for you my friend"-toko wel goedpraten, natuurlijk. Die discussie is hier helemaal niet taboe zolang je maar geen winkels adverteert waarvan duidelijk is ze geen zuivere koffie zijn.
Tsja, bij een ray ban voor 10 euro op de boulevard is dat redelijk duidelijk (en toch doen we dat allemaal).
De verkoopplaats in combinatie van met aangeboden kwaliteit geeft al een hoop prijs.

Voor een stuk software op een legitieme website is dat voor ons consumenten haast niet te bepalen, want wat is een normale prijs, en hoe kun je zien of het niet nep is als de website professioneel overkomt?
Er is dus geen enkele duidelijkheid, ongeacht de prijs.

Anders moet je dus alleen bij Microsoft zelf kopen, a 145 euro...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een stelling over "allemaal" is met een tegenvoorbeeld te ontkrachten: ik heb nooit een ray-ban (of welk ander merk zonnebril of wat dan ook) gekocht bij een straatverkoper. Dus we doen het niet allemaal.

Maar ik neem aan dat je het figuurlijk bedoelt als "dit is heel normaal": dat argument is nogal een drogreden. Leuk om je gedrag goed te praten als je weet dat het eigenlijk niet klopt, maar het zegt inhoudelijk natuurlijk niks.
Voor een stuk software op een legitieme website is dat voor ons consumenten haast niet te bepalen
Ik zeg niet dat je met 100% zekerheid moet kunnen zeggen wat de herkomst is, en ik zeg ook niet dat ik dat van deze specifieke winkel weet (want ik heb er niks over opgezocht), maar soms is er best wat over te vinden. Ik heb wel vaker winkels genoemd zien worden waar je goedkope licenties kon kopen, en waarvan even googelen je leerde dat de keys regelmatig niet werkten of ingetrokken werden, en dat de klantenservice dat oploste door gewoon nieuwe keys te sturen tot er een werkte. Of winkels waarover de uitgever van de licenties zelf iets te zeggen had. Dan is het wel duidelijk: technisch krijg je het wel aan de praat, maar het is geen zuivere koffie. Dus als je prijzen vindt die meer dan 10 keer lager zijn dan de officiële prijs bij MS, dan is even op onderzoek uitgaan misschien een goed idee, in plaats van er meteen opduiken omdat het zo lekker goedkoop is en je je "er goed bij voelt". Dat is alles wat ik zeg.

Mensen zijn ook heel goed in niet weten of het wel klopt omdat ze geen onderzoek doen, mogelijk omdat ze dan kunnen concluderen dat het niet in de haak is en dat is niet de gewenste conclusie. :+

[Voor 7% gewijzigd door bwerg op 11-01-2022 09:19]

• henkklaas1994
Ik lees net dat de nieuwe I5 12400 uit is gekomen. Vandaag ook in de Pricewatch. Is het verstandig om de 12400 te kiezen in combinatie met de BBG i.p.v. de 11400 processor? Of is dit niet mogelijk door het moederbord?

[Voor 11% gewijzigd door henkklaas1994 op 11-01-2022 10:20]

• martyw
henkklaas1994 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:19:
Ik lees net dat de nieuwe I5 12400 uit is gekomen. Vandaag ook in de Pricewatch. Is het verstandig om de 12400 te kiezen in combinatie met de BBG i.p.v. de 11400 processor? Of is dit niet mogelijk door het moederbord?
Intel Core i5-12400 heeft socket 1700, daarvoor beb je een moederbord met deze socket nodig. Goedkopere moederborden beginnen sinds vandaag te verschijnene, houd dit filter in de gaten de komende dagen

[Voor 7% gewijzigd door martyw op 11-01-2022 10:32]

• henkklaas1994
martyw schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Intel Core i5-12400 heeft socket 1700, daarvoor beb je een moederbord met deze socket nodig. Goedkopere moederborden beginnen sinds vandaag te verschijnene, houd dit filter in de gaten de komende dagen
Dank je wel! Is het verschil in performance te verwaarlozen of is het echt wel de extra investering waard?

• martyw
henkklaas1994 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Dank je wel! Is het verschil in performance te verwaarlozen of is het echt wel de extra investering waard?
De nieuwste is behoorlijk sneller - zie bv de vergelijking, en de review

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb deze posts even allemaal afgesplitst van [BBG][Januari 2022] Budget Gaming PC, want persoonlijk advies hoort daar niet thuis.

Modbreak:Verder is het bespreken van "grijze" Windows versies niet toegestaan, dus ik heb her en der wat geknipt.

[Voor 27% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 11:12]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Scheelt je ook een koeler, want de meegeleverde is redelijk.

Alleen zijn de moederbordjes best prijzig pricewatch: ASUS TUF Gaming B660M-Plus D4

[Voor 59% gewijzigd door Hackus op 11-01-2022 11:14]

• henkklaas1994
Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:12:
Scheelt je ook een koeler, want de meegeleverde is redelijk.

Alleen zijn de moederbordjes best prijzig pricewatch: ASUS TUF Gaming B660M-Plus D4
Duidelijk. Snap alleen niet waarom er in de BBG een extra koeler wordt geadviseerd. Zeker als de meegeleverde versie van Intel blijkbaar ook goed genoeg is.

En het gaat toch om 12400F (want heb geen geïntegreerde graphics nodig)? Of toch 12400? Scheelt ook weer 40 euro qua prijs.

[Voor 10% gewijzigd door henkklaas1994 op 11-01-2022 11:40]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

henkklaas1994 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:33:
[...]

Duidelijk. Snap alleen niet waarom er in de BBG een extra koeler wordt geadviseerd. Zeker als de meegeleverde versie van Intel blijkbaar ook goed genoeg is.

En het gaat toch om 12400F (want heb geen geïntegreerde graphics nodig)? Of toch 12400? Scheelt ook weer 40 euro qua prijs.
F-versie heeft geen interne videochip. De vorige koelers waren stuk minder.

Maar lees jezelf eens in, en kom met een voorstel

• henkklaas1994
Hackus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:54:
[...]

F-versie heeft geen interne videochip. De vorige koelers waren stuk minder.
Die interne videochip is toch overbodig als je een dedicated videokaart (RX 6600) gaat monteren?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:58

br00ky

Moderator Harde Waren
@henkklaas1994 je stelt veel vragen die je met een simpele Google zoekactie prima zelf kunt opzoeken. In plaats van op elke post te reageren met zo'n vraag is het de bedoeling van dit forum dat je eerst zélf wat uitzoekwerk doet en als je er niet uitkomt het hier vraagt.

/edit: Aangezien @henkklaas1994 een kloontje is (foei :+ ) kan dit prima in je al lopende topic. Merge.

[Voor 17% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 13:03]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hotymoty schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Zeker genoeg te vinden, kan je dan gewoon voor de goedkoopste gaan? Met bijvoorbeeld 1gbps ethernet?
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 192,95€ 192,95
1MoederbordenASUS Prime B660-Plus D4€ 159,90€ 159,90
1VideokaartenXFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600€ 538,99€ 538,99
1BehuizingenCorsair 4000D Tempered Glass Zwart€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenEVGA SuperNOVA 550 G3€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 94,90€ 94,90
Totaal€ 1.216,49

• hotymoty
Hackus schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:10:
[...]

1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 192,95€ 192,95
1MoederbordenASUS Prime B660-Plus D4€ 159,90€ 159,90
1VideokaartenXFX Speedster SWFT 210 Radeon RX 6600€ 538,99€ 538,99
1BehuizingenCorsair 4000D Tempered Glass Zwart€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenEVGA SuperNOVA 550 G3€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 94,90€ 94,90
Totaal€ 1.216,49
Thanks! Heel interessant ook. Toch wil ik liever voor 6600 xt gaan, meer toekomstbestendig. Wel zit ik nog te twijfelen welke kaart precies. Er zit een redelijk verschil in qua prijs (bijv XFX, MSI en Gigabyte). Ook qua reviews op internet kom ik er niet helemaal uit haha. Welke zou jij aanraden?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• hotymoty
Dank je wel. Scheelt toch weer 90 euro. En qua performance is deze kaart gewoon hetzelfde als de Gigabyte 6600 xt kaart? Gewoon de goedkoopste pakken dus.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hotymoty schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Dank je wel. Scheelt toch weer 90 euro. En qua performance is deze kaart gewoon hetzelfde als de Gigabyte 6600 xt kaart? Gewoon de goedkoopste pakken dus.
Zit amper verschil in, 6600XT blijft een 6600XT natuurlijk.

Dit zijn de betere; klokken wat hoger, wat betere koeling, en wat stiller.
pricewatch: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6600XT 8GB GDDR6
pricewatch: ASUS ROG Strix Radeon RX 6600 XT OC edition
pricewatch: Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 6600 XT

• mitsumark
Ik heb 2 weken terug een 6600XT mech geinstalleerd, vond hem niet bijzonder stil (vergeleken mijn 1070ti armor).
Performance zat wel goed volgens benchmarks.
Koptelefoon op / speakers aan en niet meer naar omkijken ;)

[Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 16-01-2022 14:29]

• hotymoty
Hallo,

Ik heb een vraagje. Oorspronkelijk had ik de 6600 XT op het oog, maar ik kan waarschijnlijk van een bekende voor een goede prijs de 6700 XT krijgen. Nu ben ik van plan om binnenkort de ASROCK B660M Pro RS OF Gigabyte B660M DS3H DDR4 als moederbord en de BitFenix Formula Gold 550W voeding te kopen. Mijn vraag is of deze moederborden en voeding compatibel zijn met de 6700 XT. Zo niet, wat kan ik dan het beste kiezen?

• mitsumark
De 6700xt verbruikt wel wat meer, en deze voeding is te duur geworden, ik zou naar een 650w alternatief zoeken.
Moederborden hebben tegenwoordig allemaal pcie 4.0 x16, hoef je geen zorgen over te maken.

• hotymoty
mitsumark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:18:
De 6700xt verbruikt wel wat meer, en deze voeding is te duur geworden, ik zou naar een 650w alternatief zoeken.
Moederborden hebben tegenwoordig allemaal pcie 4.0 x16, hoef je geen zorgen over te maken.
Dank je wel voor je snelle reactie! Welke voeding zou jij aanraden? Ook qua aansluitingen, of maakt dat niks uit?

• mitsumark
6700XT hebben allemaal voldoende aan 2 stekkers, dus dat komt wel goed met elke fatsoenlijke voeding.
Met de huidige prijzen zou ik voor 1 van deze twee gaan, al zijn die wat overkill in vermogen, maar dat kost je niks extra.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1112045;1274025/

• hotymoty
mitsumark schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:00:
6700XT hebben allemaal voldoende aan 2 stekkers, dus dat komt wel goed met elke fatsoenlijke voeding.
Met de huidige prijzen zou ik voor 1 van deze twee gaan, al zijn die wat overkill in vermogen, maar dat kost je niks extra.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1112045;1274025/
Top dank je wel! Dan kies ik de Formula Gold voeding.

• hotymoty
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben radeloos.

Ik heb de computeronderdelen eindelijk na 5uur werk in elkaar gezet en ik wilde hem aansluiten op de monitor. Nu zie ik dat de HDMI niet in de poort van de GPU kan. Zie foto’s:

Wat kan ik nu doen? Ik weet het even niet meer…

Dank jullie wel!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 09:35
Waarom kan dat niet?

• hotymoty
Kabel past er niet tussen!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02
Videokaart losschroeven en de kaart voorzichtig iets naar beneden drukken en vastzetten.

• mitsumark
Videokaart schroefjes los, kabel erin, schroefjes weer vast.

• hotymoty
Dank jullie wel! Ik heb inderdaad even losgeschroefd, iets naar rechts gezet en dan weer vastschroeven. Nu past hij wel. Jullie zijn helden dat jullie zo snel reageren!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee