Onlangs ging ik op vakantie naar de VS. We kwamen daar in de avond aan en ik had al een hotel geboekt. Daar aangekomen bleken mijn creditcards (VISA en Mastercard) niet te werken. De reden was dat ze een pincode hebben en het betaalautomaat in het hotel kon daar niet mee overweg. Ook de creditcards van mijn vriendin werkten om die reden niet. Direct de Rabobank gebeld, die gaven aan veel telefoontjes hierover te krijgen maar niets te kunnen doen aangezien Europese regelgeving stelt dat er een pincode op een creditcard moet zitten (?). Sta je dan, midden in de nacht zonder slaapplek. Vervolgens zijn we een stuk of 5 hotels afgegaan, bij allemaal hadden we hetzelfde probleem. Pinpas was overigens ook geen optie. Uiteindelijk hebben we in een goedkoop motelletje geslapen waar ze cash accepteerden.
De rest van de vakantie zijn we op veel verschillende plekken dit probleem tegengekomen. Bij de ene winkel konden we wel de pincode invoeren en konden we dus met creditcard betalen, bij andere winkels werden ze allemaal geweigerd. Hetzelfde bij restaurants. Al met al konden we bij zeker 50% van de betalingen onze creditcard niet gebruiken.
Nu was ik al enkele jaren niet in de VS geweest maar eerder heb ik dit probleem nooit gehad (terwijl er volgens mij toch al heel lang een pincode op de creditcards zit).
Hoe dan ook, ik ben benieuwd of iemand weet van een creditcard die in Nederland aan te vragen is die deze problemen niet kent. Ik zit er niet bepaald op te wachten om de volgende reis hier weer tegenaan te lopen. Ik ben heel benieuwd!
De rest van de vakantie zijn we op veel verschillende plekken dit probleem tegengekomen. Bij de ene winkel konden we wel de pincode invoeren en konden we dus met creditcard betalen, bij andere winkels werden ze allemaal geweigerd. Hetzelfde bij restaurants. Al met al konden we bij zeker 50% van de betalingen onze creditcard niet gebruiken.
Nu was ik al enkele jaren niet in de VS geweest maar eerder heb ik dit probleem nooit gehad (terwijl er volgens mij toch al heel lang een pincode op de creditcards zit).
Hoe dan ook, ik ben benieuwd of iemand weet van een creditcard die in Nederland aan te vragen is die deze problemen niet kent. Ik zit er niet bepaald op te wachten om de volgende reis hier weer tegenaan te lopen. Ik ben heel benieuwd!