KPN ADSL onstabiel internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 12:35
De interneverbinding bij mijn schoonouders is niet stabiel. Max download van 40MB (wisselend) en trage reactie tijden. Zowel bij internet als via KPN TV kijken via decoder.

Ze hebben al een paar keer een nieuw modem gehad. Ze hebben nu het nieuwste modem van KPN maar de verbinding is er alleen maar slechter op geworden.

De aansluiting bekabeld getest. Ik verdenk zelf de telefoonkabel in de straat.

Heb onderstaande line parameters gevonden. De noise margin lijkt mij aan de lage kant. Is er ook ergens een overzicht te vinden of deze line parameters acceptabel zijn. Heb liever dat de snelheid wat langzamer is en de reactie tijd wat sneller. Maar weet zo 1,2,3 niet of deze waardes acceptabel zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZapiCPgNaAjHVzLFwY66bYvWMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JP0ExqKGmUAOnBwee4uVFBMu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiBouVNggcaRIpuHJo4Uh_HlYGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eBTUqfNh8RzU9fpQmgshAZzV.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 17:31
Post eens de CRC en FEC fouten die op de lijn optreden, die mis ik nu.

Aan de hand daarvan kun je zien of de lijn slecht is of niet.

De lijn zelf traint op een hoge snelheid van 100Mb in, dus de afstand lijkt hier niet het probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 19:29
Tjeerd13 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:14:
De interneverbinding bij mijn schoonouders is niet stabiel. Max download van 40MB (wisselend) en trage reactie tijden. Zowel bij internet als via KPN TV kijken via decoder.

Ze hebben al een paar keer een nieuw modem gehad. Ze hebben nu het nieuwste modem van KPN maar de verbinding is er alleen maar slechter op geworden.

De aansluiting bekabeld getest. Ik verdenk zelf de telefoonkabel in de straat.

Heb onderstaande line parameters gevonden. De noise margin lijkt mij aan de lage kant. Is er ook ergens een overzicht te vinden of deze line parameters acceptabel zijn. Heb liever dat de snelheid wat langzamer is en de reactie tijd wat sneller. Maar weet zo 1,2,3 niet of deze waardes acceptabel zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het met verschillende apparaten en kabels getest? Is het rechtstreeks bekabeld getest, dus één kabeluiteinde in de laptop/desktop pc en het andere uiteinde in de router, zonder andere apparaten ertussen en zonder andere apparaten die via WiFi verbonden zijn?? Speelt het probleem zowel bekabeld als via WiFi? Zit er een switch tussen het modem en de tv-decoder?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd13
Heb gisteren nog even op afstand gekeken modem was na reset ongeveer 3 uur online. En eigentijds geen crc/fec fouten bij status. En de verbinding waar verrassend stabiel.

Getest (voor en na herstart van modem) in de meterkast met laptop en goede kabel. Ook via WiFi getest. De decoder rechtstreeks op experiabox. En 2 pc's boven via stekkerset van KPN. Heb ze gevraagd mocht de tv alsnog problemen geven om deze stekkerset los te halen.

Zal vandaag nog eens kijken of er fouten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tjeerd13 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:14:
... Ik verdenk zelf de telefoonkabel in de straat...
...
De waardes van je modem geven daar geen aanleiding toe: hij traint in op 111 Mbps down en 33 Mbps up.
Als jij maar 40 Mbps down haalt, zou ik toch eens op zoek gaan naar die andere 71 Mbps

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46
Tjeerd13 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:58:
Heb gisteren nog even op afstand gekeken modem was na reset ongeveer 3 uur online. En eigentijds geen crc/fec fouten bij status. En de verbinding waar verrassend stabiel.

Getest (voor en na herstart van modem) in de meterkast met laptop en goede kabel. Ook via WiFi getest. De decoder rechtstreeks op experiabox. En 2 pc's boven via stekkerset van KPN. Heb ze gevraagd mocht de tv alsnog problemen geven om deze stekkerset los te halen.

Als de TV niet rechtstreeks op de modem zat, hoe was dit dan wel aangesloten? Als je een switch zonder IGMP snooping gebruikt krijg je hele rare fenomenen.

Ik denk eerlijk gezegd dat nu de TV rechtstreeks is aangesloten de problemen wel zijn opgelost.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 17:31
Tjeerd13 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:58:

Het allermooiste is alles bekabeld aansluiten, dan zou je gewoon 100Mb moeten kunnen trekken.
Die powerplugs zijn onvoorspelbaar qua snelheid. Het kan best zijn dat als de wasmachine aanstaat de snelheid van die stekkers al inkakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd13
De DVS/Stekker zijn geupdate. En slaapstand uitgezet. (worden alleen gebruikt voor 2 pc's boven.)
De decoder is/was rechtstreeks op de experiabox aangesloten.
Snelheid lijkt nu goed en vooral stabiel.
Maar even afwachten hoe het nu gaat. Mocht hij weer beginnen met trage verbindingen Dan de DVS maar verwijderen en kijken of het dan wel goed gaat. En vervangen voor een netwerkkabeltje.

Bedankt zover.
Pagina: 1