Toon posts:

Monitor met usb-C docking aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tom-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 16:58
Hallo,

Na het topic van Zatarra aandachtig te hebben gelezen heb ik gelijk een praktische vraag voor mijzelf:

Op dit moment heb ik thuis een Acer GN246HLB (144hz) + een random ander 60hz paneel.
De 144 is mn main en gebruik ik voor t gamen, het andere scherm is voor erbij. Ik ben gewend aan 2 schermen ipv 1 grote of ultra-wide.

Deze schermen staan aangesloten op mijn gamePC met een Geforce1060 (DVI-kabel naar het 144hz paneel en displayport naar VGA adapter naar het 60 hz paneel)

Ook heb ik van het werk een Dell latitude 5520
Wanneer ik thuiswerk sluit ik die middels een HDMI kabel aan op mn 144hz paneel, voor een extra scherm.

Nu is mijn vraag:
Wat nou als ik mijn 60hz paneel vervang door een monitor met usb c, zoals bijvoorbeeld de AOC 24P2C uit de meest recente monitor-BBG. (of als jullie een beter alternatief hebben?)

Heb ik het dan goed begrepen/ is het dan mogelijk om:
Als ik geen laptop aangesloten heb de 2 schermen te gebruiken via mijn game PC zoals ik dat nu ook heb.

Wanneer ik mn laptop aansluit via een usb C kabel dat:
  • Deze zichzelf oplaadt via die usb C kabel
  • Ik automatisch de 2 schermen + mn laptopscherm bedien via mn laptop (3 schermen totaal)
  • Mn muis en toetsenbord van mn gamePC gebruik (want die plug ik dan in in mn scherm)
Zoals jullie zien heb ik me geprobeerd in te lezen, maar wil graag zeker weten of ik het goed begrepen heb :o

Bvd,

Tom

ps:
  • Ik stel geen bijzonder hoge eisen aan dit nieuwe 2e scherm, 60hz, full HD is prima. Alleen die docking functionaliteit lijkt me wel wat.
  • Gamepc staat in mn inventaris, mocht dat relevant zijn
  • Beide schermen hangen aan een simpele mount

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:02

br00ky

Moderator Harde Waren

• HenkEisjedies
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:39
Check of je laptop kan opladen via usb-c, dit is niet altijd het geval.

• Tom-
Laptop kan opladen via usb-c.
Sterker nog, zit enkel een usb c charger bij en op het werk hebben we een dockingstation die ik inplug via usb c en dan laadt hij ook op.

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:27
Hoi Tom,
Het beeldscherm kan tot 65W laden. Dat is niet gek veel. Controleer of dat voldoende is voor je laptop. Ik kon het zo niet in de specificaties vinden.

Wat betreft jouw aanname van het schakelen tussen de twee, dat weet ik niet. Het lijkt er wel op. Maar het nieuwe scherm moet dan wel de mogelijkheid hebben om er nog een extra scherm op aan te sluiten. Geen idee of dat mogelijk is. Ik ben wel benieuwd.

Als je hem hebt gekocht, deel je ervaringen dat bij het docking station topic, als je wilt.

• Tom-
Idd, mn bijgeleverde laptoplader is 90w.

Gaat mij vooral om gebruikgemak, 1 extra (laad)kabeltje indrukken is niet zon punt, maar op dit moment moet ik steeds mn muis uit mn pc halen en in mn laptop duwen. Is gedoe :P.
Zat ook te kijken naar een aparte KVM-switch, voor 30euro ben je daar ook wel klaar.

Het is ook geen hoge nood oid, meer een beetje kijken wat er mogelijk is.
Helaas krijg ik minder respons op het topic dan ik had verwacht, had op waar meer ervaringen gehoopt.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36
Volgens deze webpagina kan je een 65w adapter gebruiken op je laptop.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee