Beste Tweakers,
Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen op een plat dak (zuid) en schuin dak van het huis (oost). Ik heb momenteel 2 offertes opgevraagd een met optimizers een zonder optimizers. Volgensmij heb ik vrijwel geen schaduw op mijn dak dus ik weet niet of de voordelen van de optimizers mij iets gaan brengen? Graag advies over deze 2 offertes en over optimizers. Ook graag advies of eigenmerk van bijv zonneplan of toch voor een oplossing gaan met bekende merken zoals bijv solaredge?
Schuin dak van 5,1m bij 6 meter ongeveer verwacht ik.
Dak aan west kan willen we nog vrijlate voor toekomist dakkapel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/1p3AMd8hxVtOdWx7jlajrLCT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0UU5wc3WfcdMoJHqEBHN3SsP.png?f=user_large)
Schuine dak 2 in/uitlaten van de balansventilatie.
Warmtepomp en WTW aanwezig:fill(white):strip_exif()/f/image/6wyebvc65r27fxHbOO4Pbryy.png?f=user_large)
Ik wil graag zonnepanelen laten plaatsen op een plat dak (zuid) en schuin dak van het huis (oost). Ik heb momenteel 2 offertes opgevraagd een met optimizers een zonder optimizers. Volgensmij heb ik vrijwel geen schaduw op mijn dak dus ik weet niet of de voordelen van de optimizers mij iets gaan brengen? Graag advies over deze 2 offertes en over optimizers. Ook graag advies of eigenmerk van bijv zonneplan of toch voor een oplossing gaan met bekende merken zoals bijv solaredge?
Beschikbare (dak)ruimte
Plat dak van ongeveer 3,5m bij 10m.Schuin dak van 5,1m bij 6 meter ongeveer verwacht ik.
Dak aan west kan willen we nog vrijlate voor toekomist dakkapel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/1p3AMd8hxVtOdWx7jlajrLCT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0UU5wc3WfcdMoJHqEBHN3SsP.png?f=user_large)
Schaduw
Op het platte dak zal er vrijwel geen schaduw zijn beide leveranciers vertelde me dat de huizen ver genoeg weg staan.Schuine dak 2 in/uitlaten van de balansventilatie.
Jaarverbruik
2021 maart tm december 3235 kWh (vanaf november kapsalon aan huis geopend) dus in toekomst zal dit meer worden.Warmtepomp en WTW aanwezig
Wie gaat het project uitvoerenl
Laten doenReeds verkregen offertes
:fill(white):strip_exif()/f/image/6wyebvc65r27fxHbOO4Pbryy.png?f=user_large)
Regio
Noord Brabant[ Voor 7% gewijzigd door xGROOVER op 04-01-2022 15:34 ]