Toon posts:

Speakers op spikes. Wel/geen schoteltjes of steen er onder?

Pagina: 1
Acties:

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Onlangs nieuwe speakers gekocht (KEF Q950). Deze worden geleverd met spikes en bijbehorende schoteltjes.

De speakers staan op een natuurstenen vloer en nu vroeg ik me af wat nu het beste is?

A ) De speakers rechtstreeks met de spikes op de vloer (met een groot risico op beschadigingen in de vloer).

B ) De speakers met de spikes in de bijbehorende schoteltjes op de vloer.

C ) De speakers met de spikes rechtstreeks op een tegel (waarmee ik beschadigingen in de vloer voorkom).

Want de speakers met de spikes in de schoteltjes op een tegel, daar zie ik geen meerwaarde in. Toch?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zeker zit daar wel een meerwaarde in. De speakers staan maar met een zeer klein oppervlak op de schoteltjes waardoor er nagenoeg geen contactoppervlak is.

• 103720
@sypie Wat ik bedoelde was dat ik er van uit ging dat het niet uitmaakt voor het geluid wanneer ik de speakers op schoteltjes heb staan op een natuurstenen vloer, of dat ze op schoteltjes staan op een tegel op de natuurstenen vloer.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iets te snel gelezen :-)

En ja, het klopt. Het maakt niet uit of je ze direct op steen neerzet of met schoteltjes op steen. Tenzij je heel zuinig bent met de steen...

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:20
Ik heb gisteren de spikes na lange tijd eindelijk gemonteerd.
Ik heb onder de schoteltjes een rond stukje vilt gedaan.
Staat zeer stabiel zo.

• 103720
@Grandisimo, wow imposant. Maar jij hebt ze dus ook niet op tegels staan?

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52
Ik zou ze ook op de schotels zetten omdat er best veel druk op de puntjes komen van de spikes, de schotels zijn daar speciaal voor en met die schotels zullen de spikes niet verder in de tegels zakken. Twee voordelen: de tegels blijven heel en met de schotels heb je nog minder contact oppervlak dan de tegels.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:20
103720 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:20:
@Grandisimo, wow imposant. Maar jij hebt ze dus ook niet op tegels staan?
Nee, de schoteltjes met vilt direct op de vloer.
Ik weet niet of het een verschil maakt om ze alsnog op steen te zetten.

• makkink72
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-01 18:33
Ik heb deze ook waar heb je de schotels enz vandaan als ik mag vragen.

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:08
makkink72 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:34:
Ik heb deze ook waar heb je de schotels enz vandaan als ik mag vragen.
Ja ook interesse in schoteltjes onder de spikes.

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan ze bijvoorbeeld vinden op https://www.amazon.nl/s?k=luidspreker+spikes+onderlegger. Verder heeft iedere hifi winkel ze wel liggen maar daar zal waarschijnlijk een wat hoger prijskaartje aan hangen.

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:58
Ik had ze afgelopen jaar bij Hobo Hifi gehaald, zie nu dat ze een aanzienlijke inflatie correctie hebben toegepast van bijna € 10. :(
https://www.hobo.nl/audio...egschijf-30-mm-zwart.html

Collectie

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 16:11
Servpage schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:53:
Ik had ze afgelopen jaar bij Hobo Hifi gehaald, zie nu dat ze een aanzienlijke inflatie correctie hebben toegepast van bijna € 10. :(
https://www.hobo.nl/audio...egschijf-30-mm-zwart.html
Een paar muntjes van 5 cent er onder werkt net zo goed en stukken goedkoper 😉

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:58
5 cent stukken er onder heb ik ook eerst een poosje gehad om te proberen en daarna de keus gemaakt om er onderleggers onder te plaatsen, gewoon omdat ik het netter vind staan :-)

Collectie

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 16:11
Servpage schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:43:
5 cent stukken er onder heb ik ook eerst een poosje gehad om te proberen en daarna de keus gemaakt om er onderleggers onder te plaatsen, gewoon omdat ik het netter vind staan :-)
Daarom heb ik high fancy quarters uit de usa er onder 😂🥳

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:46

Killjoy

Klingon lawn products

Biatch schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:00:
[...]

Daarom heb ik high fancy quarters uit de usa er onder 😂🥳
Die van mij stonden op dubbeltjes. Tja, het waren immers vintage speakers :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee