Toon posts:

Fiber kabel verwijderen uit SFP lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 13:59
Hallo

Ik heb onderstaande kabel. Deze krijg ik met geen mogelijkheid uit de SFP connector. Blauw "piefje" druk ik in en probeer vervolgens deze eruit te trekken. Echter muurvast.

Doe ik iets fout?

Beste antwoord (via lowfi op 04-01-2022 19:54)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-02 12:05

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Het blauwe hendeltje is om de SFP te verwijderen, maar dan moet de stekker er wel eerst uit zijn (je trekt die namelijk naar voren, over de SFP heen)

Lijkt erop alsof het 'lipje' eronder geschoten is, en dus bij het indrukken niet het feitenlijke lipje ontgrendeld

Je drukt m dus wel in, maar ontgrendeld m niet

Met een klein schroevendraaiertje het lipje zelf indrukken zou dan voldoende moeten zijn
Of met datzelfde kleine schroevendraaiertje het voorste deel er weer 'overheen' trekken zodat ie wel m juist indrukt.

Voorbeeldje (Ik had even geen LC/PC liggen, maar het gaat om het idee, dus LC/APC maakt niets uit)

Links: Zoals ie hoort
Rechts: Zoals ie denk ik bij jouw zit (En dus niet het werkelijke lipje ontgrendeld)

[Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2022 17:06]

Alle reacties

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:45
Wat vaak helpt, indrukken met een minischroevendraaiertje, links van de rode pijl op de eerste foto. Dan niet de stekker eruit trekken maar eerst hard naar binnen duwen. Daarna eruit halen.
Ik heb eigenlijk in de afgelopen 20 jaar nog nooit een connector gehad die niet los ging. Zelfs niet bij zwaar ‘mishandelde’ stekkers.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:31
Ik kan het niet zo goed zien op de foto maar volgens mij zit een een vergrendeling handeltje op het device waar de SFP is ingestoken.
Die moet je dan eerst omhoog halen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• lowfi
Het blauwe hendeltje op de sfp zit omhoog. Deze gaat ook niet verder omhoog.

Als de kabel eruit is gaat deze omlaag waarna de sfp eruit getrokken kan worden.

Alleen dat verrekte kabeltje :|

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• DJSmiley

DJSmiley

Het blauwe hendeltje is om de SFP te verwijderen, maar dan moet de stekker er wel eerst uit zijn (je trekt die namelijk naar voren, over de SFP heen)

Lijkt erop alsof het 'lipje' eronder geschoten is, en dus bij het indrukken niet het feitenlijke lipje ontgrendeld

Je drukt m dus wel in, maar ontgrendeld m niet

Met een klein schroevendraaiertje het lipje zelf indrukken zou dan voldoende moeten zijn
Of met datzelfde kleine schroevendraaiertje het voorste deel er weer 'overheen' trekken zodat ie wel m juist indrukt.

Voorbeeldje (Ik had even geen LC/PC liggen, maar het gaat om het idee, dus LC/APC maakt niets uit)

Links: Zoals ie hoort
Rechts: Zoals ie denk ik bij jouw zit (En dus niet het werkelijke lipje ontgrendeld)

[Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2022 17:06]

• lowfi
Volgens mij zit ie wel zoals rechts. Moeilijk foto van te maken. Idee was al om rack beetje te herindelen dus wellicht kan ik nog een foto maken als alles euit is.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:57
@lowfi Zit toch echt fout. Daardoor krijg je het lipje niet ver genoeg naar beneden gedrukt om te ontgrendelen.
Je kan eens proberen het onderste dingetje weer boven het vergrendelingslipje te "forceren" (met beleid uiteraard).
In het uiterste geval zou je kunnen overwegen het onderste deel aan zijn aanhechting af te snijden.
Op het rode lijntje.

[Voor 45% gewijzigd door Masimo op 04-01-2022 18:02]

• DJSmiley

DJSmiley

Dat lijkt me duidelijk. Dus schroevendraaiertje eronder zetten en m 'terugwippen' zodat ie er overheen valt

Dus het platte schroevendraaiertje onder het onderste lipje, kwartslag draaien zodat ie weer terugbuigt

Alternatief is gewoon afknippen en met je nagel / schroevendraaier het lipje ontgrendelen en kabeltje vervangen

Groene lijntje: daar schroevendraaiertje zetten om t ljipje weer omhoog te trekken zodat ie eroverheen valt
paars: of daar met een klein zijkniptangetje/mesje het lipje doorknippen/snijden zodat je voldoende ruimte hebt om t lipje omlaag te drukken

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:57
Equal minds think alike ;)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:45
DJSmiley schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:02:
Dat lijkt me duidelijk. Dus schroevendraaiertje eronder zetten en m 'terugwippen' zodat ie er overheen valt

Dus het platte schroevendraaiertje onder het onderste lipje, kwartslag draaien zodat ie weer terugbuigt
3 equal minds

Of inderdaad dat achterste lipje naar beneden drukken, werkt vaak ook goed.
Reminder: kijk altijd even naar een lc stekker voordat je ‘m vastklikt.

• lowfi
Ik ga ermee aan de slag en laat het weten. Bedankt alvast 😉

edit: Hij is eruit :D Lipje zat inderdaad verkeerd. Voel me beetje dom :P

[Voor 38% gewijzigd door lowfi op 04-01-2022 19:55]

• DJSmiley

DJSmiley

Ach, wat is dom.. als je dit niet eerder meegemaakt hebt denk je 'wtf'.

En niet iedereen heeft SFP's en patchkabeltjes reserve liggen. Dan kun je soms beter wat te voorzichtig zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee