Vraag

• MrWorldpeace
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03 16:20
Mijn vraag
Ik heb afgelopen weekend een Dell UltraSharp U3419w monitor gekocht. Dit is een ultrawide monitor en ik ben hier tot nu toe erg blij mee. Ik loop echter tegen één probleem aan: het lukt me niet om StarCraft 2 in 16:9 te draaien.

SC2 ondersteunt geen 21:9 dus kan alleen in 16:9 gedraaid te worden. Op zich geen probleem dacht ik, krijg ik gewoon zwarte balken aan de zijkant. Dit is echter niet het geval, de game wordt uitgerekt tot 21:9. Dit maakt de game vrijwel onspeelbaar.

Mijn vraag is dan ook: heeft iemand een idee hoe ik SC2 kan forceren om in 16:9 te draaien?

Alvast bedankt :)

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro 16 inch (2019)
Dell UltraSharp U3419w monitor
StarCraft 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een hoop lopen zoeken op internet maar tot nu toe nog geen oplossing gevonden.

Alle reacties

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Mogelijk staat in het OSD menu "Aspect Ratio" niet op de juiste instelling. Ik denk namelijk dat SC2 wel in 16:9 draait, maar de monitor het anders toont.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• MrWorldpeace
Thanks voor je reactie @MetalfanBlackness !

Heb in het OSD menu de aspect ratio aangepast naar 4:3 maar dat lost het probleem helaas niet helemaal op. SC2 wordt nu verticaal een beetje uitgerekt, horizontaal niet meer. Dus het is nu dichterbij de resolutie waarop het zou moeten zitten maar alsnog niet correct.

Iemand anders nog ideeën?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Je hebt geen andere opties dan 4:3 en 21:9 in je OSD?

[Voor 10% gewijzigd door Puc van S. op 05-01-2022 14:47]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• MrWorldpeace
Nog even wat andere settings geprobeerd en het werkt nu, thanks @Puc van S. en @MetalfanBlackness !

Heb de aspect ratio op 'Auto Resize' gezet, werkt top nu.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee