• melvinlunenborg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-12-2022
Hallo allen,

Even een vraag, ik kan verder echt nergens het antwoord op mijn vraag vinden dus probeer ik het hier maar even..

Samen met mijn vriendin willen we op niet te lange termijn een huis kopen, ff op internet opzoeken en we kunnen een prima hypotheek krijgen. Alleen kan ik nergens vinden wat de gevolgen zijn als ik naast mijn vaste baan een onderneming begin (lees webshop, een eenmanszaak). Wat ik kan vinden is dat zal worden uitgegaan van het inkomen nadat je 1 jaar als ZZP'er werkzaam bent, ik wil nog gaan beginnen..
Lekker belangrijk, ik wil mijn huis niet kopen op het inkomen van de webshop. Ook zal ik totaal niet afhankelijk zijn van het inkomen wat wordt gegenereerd met de webshop. Het risico is ook heel laag, de kosten (zeer laag) worden ook volledig gedekt uit geld dat ik overhoud aan mijn vaste baan.

Iemand enig idee hoe hier mee om te gaan en of zo'n onderneming uitmaakt?

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:30
Geen idee hoe een bank exact er mee omgaat. Als het kleine bedragen zijn zal het sowieso weinig impact hebben, dat zullen ze ook wel zien. Waarschijnlijk levert het wel extra rompslomp op omdat ze wel administratie willen zien. Straks staat je bedrijf rood of least het een auto.

Als het nu werkelijk zo klein is, waarom doe je de werkzaamheden niet tijdelijk zonder bedrijf en start je het bedrijf pas na het verkrijgen van je hypotheek?

[Voor 6% gewijzigd door MBvB op 04-01-2022 14:02]

• melvinlunenborg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-12-2022
Sowieso zal ik maar een klein bedrijf zijn die artikelen gaat verkopen die amper geld waard zijn. Geen betalingsverplichtingen en geen leaseauto o.i.d. Administratie zal wel vanaf het begin al goed geregeld worden.

Ik kan niet zonder KVK nummer aan de slag gaan, er zal een zakelijke rekening moeten openen en belasting moeten afdragen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08
Als je je hypotheek kunt krijgen op basis van je inkomsten uit loondienst kun je het feit dat je ook ondernemer bent gewoon negeren. Als je niet veel winst verwacht heeft het de eerste 3 jaar weinig zin om je inkomen uit onderneming mee te nemen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-03 07:15
Ik heb hetzelfde in 2019 meegemaakt. In 2019 gestart als parttime ZZP naast mijn parttime vaste baan en in juli een nieuwbouw appartement met mijn vriendin gekocht. Omdat we ruim de hypothek op mijn partime loon en van mijn vriendin konden krijgen was het ZZP deel niet van belang.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01

sapphire

Die-hard pruts0r

De hypotheek krijg je toch op basis van je vaste baan? Wat je er naast doet zal de bank een biet zijn.

Hier in 2013 de huidige hypotheek gekregen op mijn toenmalig salaris (vaste baan), daarnaast werkte ik toen al 2 jaar als freelancer/ZZP'er en dat is op aanraden van de hypotheekadviseur er buiten gelaten.

Zou het nodeloos ingewikkeld maken volgens hem en nergens voor nodig omdat we het benodigde bedrag ook zonder dat inkomen konden lenen.

Het ging uiterlijk om een paar duizend euro op jaarbasis, amper vaste lasten daar aan dus was leuk om er bij te doen en een leuk zakcentje zegmaar.

Gabriël ITX

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2022

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

Ik moest in mijn geval aantonen wat ik verdiende via mijn vaste baan en aantonen (in mijn geval 0,-) wat er binnen kwam via mijn eigen zaak (Inkomensverklaring zelfstandige). (daarin is ook te zien of je schulden hebt via je zaak)

Camera: Nikon Z7II

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:08

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

WON >>> PFSL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee