Toon posts:

Waar op letten bij aanschaf smart deurbel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 17:58
Ik zou graag een camera met deurbel thuis willen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. We hebben wel wat smart lampen thuis, en daarom ook twee Nest speakers om deze met spraak te besturen, maar of alles goed samenwerkt is maar de vraag. De lampen zijn ook van HUE (beneden) en overige (goedkope) merken boven. Om alles wat aan te sturen gebruiken we de Google Home app.

Dat ter info, terug naar de deurbel. Ik zoek dus een deurbel die goed in het (gebrek aan) systeem past. Zelf kwam ik al uit bij een Ring en een Nest. Beide om vrij simpele redenen, de Ring is bekend en veel gebruikt, en de ander is van Google, dus die zal wel goed werken.

Ik heb bij mijn ouders een van de Action geinstalleerd, daardoor kon ik wel al gelijk twee eisen toevoegen aan de deurbel:
- Hij moet op batterijen werken
- Hij moet wel een 'gong' hebben
- Ik moet kunnen communiceren als ik niet thuis ben

Verdere eisen zou ik niet weten, qua beeld is die van de Action al goed genoeg. Gewoon HD zonder infrarood of nachtcamera. Ik vind het ook nogal belachelijk dat je een dure deurbel koopt, en dat je dan ook nog een maandbedrag moet betalen voor opslag, dus wat mij betreft eentje zonder abonnementsdienst, maar als dit echt de beste keus is, laat ik me graag overhalen.

Iemand een gouden tip?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wil je een systeem hebben dat van internet afhankelijk is? Dus wanneer bij Amazon de servers er uit liggen dat jouw deurbel het niet meer doet? Nee? Dan geen Ring.

De laatste wens "Ik moet kunnen communiceren als ik niet thuis ben." kan ik niet zo heel goed plaatsen. Waarom zou dat moeten? De postbode kan z'n pakketje wel bij de buren kwijt en andere mensen aan je deur zijn waarschijnlijk mensen die je verwacht daar te komen. Die kunnen je in ieder geval wel mobiel bellen etc.

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 17:58
sypie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:29:
Wil je een systeem hebben dat van internet afhankelijk is? Dus wanneer bij Amazon de servers er uit liggen dat jouw deurbel het niet meer doet? Nee? Dan geen Ring.
Dat is wel een goed punt, dan valt die sowieso af.
sypie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:29:
De laatste wens "Ik moet kunnen communiceren als ik niet thuis ben." kan ik niet zo heel goed plaatsen. Waarom zou dat moeten? De postbode kan z'n pakketje wel bij de buren kwijt en andere mensen aan je deur zijn waarschijnlijk mensen die je verwacht daar te komen. Die kunnen je in ieder geval wel mobiel bellen etc.
Het lijkt me juist wel handig, vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat alleen de postbode en bekenden aanbellen.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Als je een Google Home (app) gebruikt vergeet de Ring dan. Ring = Amazon ≠ Google
Wij hadden ook een Ring maar die kon totaal niet overweg met de Google Home app. Nu een Nest,
wat een verademing :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee