Toon posts:

mobo-proc. en geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb hier iemand met een Asus p2b-DS (onboard scsi en dual proc.)

Nou zit daar in het 1e een Slot1 proc. met een kloksnelheid van 450 mhz.

In het 2e zit een ding wat volgens hem lijkt op geheugen met de volgende tekst "slot 1 133mhz" ik heb zelf het vermoeden dat het de "terminator" is.

Als ik op pricewatch kijk, staan daar verschillende soorten proccessoren van SLOT1.

In het mobo-boekje staat dat dat ding ook P!!! geschikt is?!?! (zie bovenstaande URL)

Ik zie op pricewatch het volgendes staan: ( http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/1?Query=&Action=&Order=Naam )

oa. Intel Pentium III 650E (Slot 1)
Intel Pentium III 667EB (Slot 1)
Intel Pentium III 700E (Slot 1)
Intel Pentium III 750E (Slot 1)
Intel Pentium III 800E (Slot 1, 100MHz)
Intel Pentium III 800EB (Slot 1, 133MHz)
Intel Pentium III 800EB (Slot 1, 133MHz, Boxed)

De volgende vragen:

Wat is dat ding in het 2e cpu slot?
Wat betekent een boxed P!!! proc. slot 1
Welke van bovenstaande proc. moet ik nou hebben? zowiezo slot 1, maar 100mhz? of 133mhz boxed, of 100mhz boxed? wat betekend eigenlijk boxed?

Geheugen vraagje

Hij had geheugen met aan beide kantjes van die ic'tjes erop, waar kan ik die kopen, en waar moet ik opletten met dit mobo?

Nou mensen,

alvast bedankt.... kheb nou rsi-vingers.... :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Op woensdag 22 augustus 2001 12:17 schreef arjo_kamp het volgende:
De volgende vragen:

Wat is dat ding in het 2e cpu slot?
Wat betekent een boxed P!!! proc. slot 1
Welke van bovenstaande proc. moet ik nou hebben? zowiezo slot 1, maar 100mhz? of 133mhz boxed, of 100mhz boxed? wat betekend eigenlijk boxed?

Geheugen vraagje

Hij had geheugen met aan beide kantjes van die ic'tjes erop, waar kan ik die kopen, en waar moet ik opletten met dit mobo?
Dat ding in het 2e slot is inderdaad een terminator..

Ik heb niet op de asus-site gekeken, maar het lijkt erop dat die machine dus 133MHz procs aan kan..

Over de vraag wat boxed is: Dan krijg je een processor met al gemonteerde koeler mee. Compleet uit de doos dus op je mobo te zetten..

Welke cpu je moet pakken? Nou, 100MHz zal dus altijd werken.. 133MHz waarschijnlijk ook aangezien het op die terminator staat, maar dat weet ik dus niet zeker..

Maar als je dual wilt werken, neem dan wel 2 dezelfde procs!

En dat geheugen.. Double sided memory?? Kun je denk ik overal wel krijgen.. Waar je op moet letten? Kijk even wat voor chipset het mobo heeft, en wat door de chipset ondersteund wordt.. Dan heb je ook meteen antwoord op je 100/133MHz vraag!

Verwijderd

Topicstarter
tnx.... ik zal het ff uitzoeken

Verwijderd

Topicstarter
op de site staat 100 mhz. In het boekje staat dat hij maar pentium 400~450 aan kan, maar zal wel veroudert zijn....

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Let op met dit mobo. Voordat je ook maar iets koopt, kijk dan naar wat de revisie is. De oude revisie ondersteunen dus echt geen Celeron II en P-III. Op de website is dit wat onduidelijk, ik ben er ook mee de mist in gegaan.

I play my enemies like a game of chess...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit bord heeft een BX chipset. Die ondersteund 100MHz, maar kan wel 133MHz aan (meer als overklok feature)

Als je er een tweede proc in wilt hebben, moet je :
1) een 2e PII(I?) 450 erbij zien aan te schaffen.
2) twee nieuwe processoren (100MHz zou ik zeggen) aanschaffen.

Verwijderd

Bij mijn weten kan die P2BD GEEN 133PC processoren aan. Hij zal wel opstarten, maar ze zullen draaien op 100. Als je ze vervolgens gaat 'overclocken' naar 133 is er kans dat je geheugen of andere problemen krijgt.
De kans dat je een exact dezelfde processor vind als degene die je al hebt, is erg klein. Ik zou die ene proc. die je hebt verkopen en twee identieke (100MHz) nieuw kopen. Niet overal te koop, maar zoekt en gij zult ze vast wel vinden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Op woensdag 22 augustus 2001 13:07 schreef Angelfire het volgende:
Let op met dit mobo. Voordat je ook maar iets koopt, kijk dan naar wat de revisie is. De oude revisie ondersteunen dus echt geen Celeron II en P-III. Op de website is dit wat onduidelijk, ik ben er ook mee de mist in gegaan.
Een celeron II werkt sowieso al niet in smp mode! (dual dus!)

Verwijderd

Topicstarter
op de doos staat also for P!!!, het moederbord is al van iemand, maar wil hem gaan upgraden. Ik kan alleen nog geen ram vinden met aan beide kanten van die ic'tjes...... ook nie in pricewatch...
Pagina: 1