Toon posts:

Fysiek alarmpad voor Home Assistant Alarm Panel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 10:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een alarmpad die ik kan koppelen met Home Assistant. Ik heb al veel protocollen hier in huis, dus het maakt mij niet zoveel uit (wifi, zigbee, z-wave, 433, blue tooth, etc).

Er is geen stroom aanwezig dus het zou mooi zijn als het op batterijen werkt. Ik dacht wellicht aan een zigbee alarm pad. Maar alle alarm panels/pads komen eigenlijk alleen i.c.m. een compleet systeem. En ik ben op zoek naar een pad/panel waarbij als ik bijv. 4 cijfers invul, in home assistant 't alarm wordt gearmed/disarmed.

Bestaat dit uberhaupt wel of moet ik dan bijv. de frontend van Home Assistant draaien op een (tweede) tablet, maar dan bij de voordeur bijv? :'(

Professioneel Heftruck Syndroom

Beste antwoord (via NeFoRcE op 05-01-2022 16:10)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eens met @sOid, een code intoetsen past heel logisch bij een dedicated alarmsysteem, maar is met HA wellicht overbodig?

Je zou zelfs een eenvoudige zigbeeknop kunnen gebruiken om je alarm in of uit te schakelen als je echt een fysieke knop wilt. Het is niet alsof een inbreker bij binnenkomst netjes alle lichtknoppen in gaat drukken, lijkt me :)

Moet het echt een keypad met nummertjes worden, dan zijn die er ook gewoon op basis van zigbee als ik bij z2m even in de database zoek op 'security'.

[Voor 24% gewijzigd door Gizz op 05-01-2022 16:08]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Alle reacties

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 15:43
De eis van batterijen maakt het wat lastiger. Maar ik heb zelf een keypad met relais van Aliexpress gebruikt (die normaal als deuropener ingezet word) en daarin een Fibaro Binary sensor (z-wave) geknutseld.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:26
Ik acht de kans groot dat je inderdaad zelf iets in elkaar moet zetten.

De optie van @justinb81 is een hele goede; let alleen op dat je het niet te makkelijk maakt om de boel te omzeilen: YouTube: [1130] Avoiding The Trap, And Bypassing Keypad With Magnet (HFeng)

Ik zweer dat dit zowel de eerste LPL video is die ik aanklik als het eerste keypad op Ali (is dus ook geen endorsement of reclame voor die verkoper :) ), maar die printjes lijken verdacht veel op elkaar: https://nl.aliexpress.com/item/32804015619.html

Ik weet niet of je ze makkelijk / goedkoop kunt vinden, maar het beste is het als de "logica" gescheiden is van het keypad. Een goed alternatief is om de relays eruit te slopen en de verbinding te verleggen. Als je verstand hebt van electronica kun je dit misschien met een transistor of solid state relay doen, maar omdat dit heel erg afhangt van het circuit waar je het relais uit soldeert kan ik daar zo geen pasklaar antwoord op geven. En, het zorgt er alleen voor dat men met een magneet niet zomaar binnen komt, als je alleen het relay verplaatst kan men alsnog het ding van de muur trekken en draadjes tegen elkaar houden. Niet zo erg als dit binnen is en er al een timer loopt (via een PIR of deursensor), wel ergens als men dit buiten zonder tijdsdruk kan doen.

Bottom line, denk niet alleen aan of het doet wat jij wil, maar bedenk ook of je manieren kunt verzinnen waarop het doet wat een inbreker wil (en wat jij dus waarschijnlijk absoluut niet wil).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het staat me bij dat er hier iemand was die een keypad had verbonden met z'n HA. Of dat nou met een ESP was of een ander bordje durf ik je niet te zeggen.

Enige punt blijft dan nog je batterijvoeding, dat wordt een lastige. Is er niet een wandcontactdoos in de buurt waardoor je zoiets kunt voeden via een USB-adapter?

• sOid
  • Niet online
@NeFoRcE Je hebt er ongetwijfeld goed over nagedacht, maar ik zeg het toch ;) Is een alarmpad wel de meest logische oplossing? Kun je het in- uitschakelen van het alarmsysteem bijvoorbeeld niet beter koppelen met een automation aan je telefoon/person sensors?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eens met @sOid, een code intoetsen past heel logisch bij een dedicated alarmsysteem, maar is met HA wellicht overbodig?

Je zou zelfs een eenvoudige zigbeeknop kunnen gebruiken om je alarm in of uit te schakelen als je echt een fysieke knop wilt. Het is niet alsof een inbreker bij binnenkomst netjes alle lichtknoppen in gaat drukken, lijkt me :)

Moet het echt een keypad met nummertjes worden, dan zijn die er ook gewoon op basis van zigbee als ik bij z2m even in de database zoek op 'security'.

[Voor 24% gewijzigd door Gizz op 05-01-2022 16:08]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• sOid
  • Niet online
Gizz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:06:

Precies, of iets als een Hue Tap waarbij je 2 of 3 knoppen in een bepaalde volgorde indrukt om alarm in/uit te schakelen.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Gizz schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:06:

Scherp! Heb nog wel een zigbee knop inderdaad. Dat + een omroep via Nest Hub bijv; 'Alarm ingeschakeld' doet eigenlijk al wat ik wil. Het kan soms zo simpel zijn ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Heb uiteindelijk een Zigbee 4-gang switch gekocht. Ik ga in Home Assistant dan bouwen dat deze knoppen in een bepaalde volgorde gedrukt moeten worden om het alarm in/uit te schakelen. Bij in/uit schakelen zal er via TTS een bericht op de nest hub gesproken worden.

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 07:31
Ik gebruik een echt zigbee keypad alarm. Ben daar heel tevreden van: Xfinity xhk1-ue

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 15:12
ShaneV schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:20:
Ik gebruik een echt zigbee keypad alarm. Ben daar heel tevreden van: Xfinity xhk1-ue
Waar gekocht?

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
NeFoRcE schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:06:
Heb uiteindelijk een Zigbee 4-gang switch gekocht. Ik ga in Home Assistant dan bouwen dat deze knoppen in een bepaalde volgorde gedrukt moeten worden om het alarm in/uit te schakelen. Bij in/uit schakelen zal er via TTS een bericht op de nest hub gesproken worden.
Dit werkte opzich prima, maar de batterij van deze TS0044 volgens mij) is steeds binnen 5 dagen leeg. Retourtijd is verstreken, waardeloos dus. Kortom, ik ben weer opzoek naar iets anders...

• yoerivanhoof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 03-02 13:58
Wellicht is het keypad gen2 van ring iets, deze werkt over z-wave en heb ik zelf gekoppeld met zwavejs2mqtt https://nl-nl.ring.com/products/alarm-security-keypad-gen-2

Mocht je alarmo gebruiken dan is de volgende blueprint mogelijk iets voor jou https://community.home-as...pad-v2-with-alarmo/349461

Qua batterijduur durf ik geen uitspraak te doen. Bij mij hangt deze bekabeld.

[Voor 10% gewijzigd door yoerivanhoof op 23-11-2022 13:33. Reden: toevoeging opmerking batterijduur]

• Vinisz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 20:59
yoerivanhoof schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:33:
Wellicht is het keypad gen2 van ring iets, deze werkt over z-wave en heb ik zelf gekoppeld met zwavejs2mqtt https://nl-nl.ring.com/products/alarm-security-keypad-gen-2

Mocht je alarmo gebruiken dan is de volgende blueprint mogelijk iets voor jou https://community.home-as...pad-v2-with-alarmo/349461

Qua batterijduur durf ik geen uitspraak te doen. Bij mij hangt deze bekabeld.
Deze keypad is dus ook zonder ring basisstation te gebruiken is dat wat je zegt ? (Gewoon direct te koppelen aan zwave ?) welke functies krijg je dan vervolgens te zien in zwave ?

• fwbodol
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-02 01:09
Vinisz schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:33:
[...]

Deze keypad is dus ook zonder ring basisstation te gebruiken is dat wat je zegt ? (Gewoon direct te koppelen aan zwave ?) welke functies krijg je dan vervolgens te zien in zwave ?
Zolang je een z-wave netwerk met S2 protocol hebt wel. Er is een thread op Reddit over de keypad:

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

En een tutorial:

https://xtremeownage.com/...nt-alarm-getting-started/

Edit:

Je krijgt alle functies van de keypad in HA, onder andere invoeren van pincode, police/fire knoppen en de ingebouwde sirene is te activeren.

[Voor 10% gewijzigd door fwbodol op 29-11-2022 12:27]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee