Toon posts:

Kogellager / as / bus / hydroliek aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 21:07
Goedemorgen,

Ik in het weekend lekker aan het rommelen in de schuur met een TIG lasapparaat en nu heb ik voor mijn volgende project voor het eerst wat bewegende delen. En daar heb ik wat vraagjes over

Project: Motorhefbrug 500 kg draag capaciteit

- draaipunt vaste bevestiging en op de kruising, hiervoor denk ik bussen nodig te hebben en ben benieuwd of simpele stalen assen en bussen van de bijv. ijzershop.nl voldoende zijn of dat ik iets 'specifiekers' nodig heb?

- voor rollers kan ik denk ik niet anders dan kogellagers gebruiken gok ik? Zijn alle kogellagers geschikt voor dit verdeelde gewicht van 500kg? Ik kan niet echt verschil in draagkracht ontdekken tussen alibaba kogellagers en die van de Nederlandse zaken en ook niet of die van de Nederlandse zaken niet via china zijn aangeschaft.

- Advies over de aankoop van handmatig of automatische hydrolische pomp? Kan ik een cilinder op de kop proberen te tikken en daar eerst een handmatige (goedkoper gok ik?) op zetten en later overschakelen op automatische pomp?

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:48
voor lagers zou ik denk gewoon kijken bij SKF en misschien gewoon even bij een goede dealer na vragen
goed uit leggen waar en hoe de lager zou moeten zitten voor alles is wel een toepassing

maar die moter brug zelf wil je ook nog maken of alleen aanpassen ?

en met de hand pompen kan je altijd wel mee beginnen je kan later altijd nog een leuke pompje er tussen of je moet al snel iets leuks gevonden moeten hebben dan zou ik dat gewoon gelijk doen want 50 x pompen ben je op een gegeven moment wel klaar mee hehe :D

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee