Toon posts:

Oude onderdelen = creatief bezig zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jaguarbest
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2022
Goeiemorgen!

Ik heb hier thuis een hele serie onderdelen van mijn oude pc en twee laptops, wil er graag iets creatiefs meedoen maar mis de ervaring en wat je er allemaal mee kan doen heel erg.

Wat ik heel graag zou willen doen is samen met een ervaren tweaker/modelbouwer kijken wat ik ermee kan doen, hoewel als dit niet mogelijk is zijn tips wat ik met alle materialen kan doen en vooral niet doen ook erg nuttig! Ook tips wat voor specifiek gereedschap ik echt nodig ga hebben wordt erg op prijs gesteld.

Zit van alles in, fans, toetsenbord, ''behuizing'' van laptop, processorkoeling en nog veel meer zoals te zien is op het plaatje.

Hoop hiermee genoeg informatie te hebben gegeven om er iets te mee kunnen!

Alle reacties

Anoniem: 37334

Ik denk dat je eerst even de specificaties en type/modelnummers van de componenten kunt listen. Dan kan er bepaald worden wát er nog mogelijk is.

Met een onduidelijke foto kunne we niets.

Ja, je kunt er een digitaal fotolijstje van maken (ouwe laptop)...maar verder.... Dit is een oude laptop in losse onderdelen.... Ja, je kunt de HDD er uit halen...en dan? Er een 60Gb USB stick van maken? Dat kan...

En wat dénk je er mee te kunnen? Wat Wíl je? Wil je het in de sloot gooien? Ja, dan kan! Wil je er Windows11 op draaien? Hmmm.... dan kan wellicht niet.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in Overige Hardware dan in Algemene Zaken, dus ik schuif je topic door naar mijn collega's ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:57
Begin gewoon ergens aan. Er is geen handleiding voor jouw gefröbel...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• oneesars
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:22
Neems eens een kijkje op de youtube pagina van DIYPerks. Matt helpt je vast wel op weg naar een leuk/bijzonder idee.

https://www.youtube.com/results?search_query=diy+perks

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 37334 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Met een onduidelijke foto kunne we niets.
Dit.

Modbreak:Graag alsnog wat meer inzet en vooral informatie in je topicstart steken anders kunnen wij niets met deze vraag en gaat het dicht.

Soittakaa Paranoid!

• jaguarbest
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-01-2022
dion_b schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Dit.

[modbreak]Graag alsnog wat meer inzet en vooral informatie in je topicstart steken anders kunnen wij niets met deze vraag en gaat het dicht.[/]
Yes! Ik heb ondertussen wat meer foto's gemaakt en ook het kanaal van DIY perks bekeken, zag er redelijk goed uit wat ik ermee bedoelde, al wil ik iets meer op de creatieve kant focussen dan de technische, een lampje maken gaat nog wel en reflectiespiegeltjes ook wel, maar ik doel meer op dingen als een klein bijzettafeltje voor op het bureau, handige kleine meubeltjes of gebruiksvoorwerpen.

De laptop onderdelen komen uit een oude Toshiba Satellite L670D-1 en een Acer, waar ik het model niet meer van weet, beide laptops zijn op z'n minst 10 en misschien wel 15 to 20 jaar oude.

De fans en drivecarries komen allemaal uit de Cooler Master Storm Stryker, de kast zelf heb ik niet meer maar wel de zijpanelen, waarvan één een gesloten ontwerp heeft en de andere zit een plastic open paneel in.

De voeding is een Corsair RM850.

Als er nog meer specificaties nodig zijn hoor ik het graag en ik hoop dat dit een wat betere uitleg is.
Alvast bedankt voor alle tips die er al geweest zijn en die nog mogen komen!

,

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:04
laptopsteun met ventilator voor extra koeling?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Verzamel nog wat meer printplaten en maak een tafel:

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee