Hoi,
Ik wil eens iets "testen" of ik het zelf kan maken.
Voor een game server (neem bijvoorbeeld mincraft) die ik thuis host op mijn eigen server gaan mensen nu naar mijn external IP.
Het is natuulijk een stuk mooier als ik mijn eigen domain hiervoor gebruik
Via TransIP waar ik mijn domain naam heb staan kan ik een A record instellen
kan dit echt zo simpel zijn als
Naam: gamenaam.domainnaam.nl TTL = 5 min Type = A Waarde = externe IP
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rid7DQMtNw1UFXgIQCofBQgo.png?f=user_large)
Ik neem aan dat dit niet binnen een paar minuten werkt maar voordat ik mijn domain op de kop zet verifieer ik het graag even
omdat verschillende games op verschillende poorten werken is het mogelijk ook nog iets routen op poort nummer zodat er meerdere servers met verschillende Arecords kunnen draaien op het zelfde interne netwerk?
game1.domainnaam.nl -> minecraft
game2.domainnaam.nl -> valheim
De port forwarding voor deze games staan al, iedereen komt er in via het extern beschikbare IP en dit werkt prima.
Ik wil eens iets "testen" of ik het zelf kan maken.
Voor een game server (neem bijvoorbeeld mincraft) die ik thuis host op mijn eigen server gaan mensen nu naar mijn external IP.
Het is natuulijk een stuk mooier als ik mijn eigen domain hiervoor gebruik
Via TransIP waar ik mijn domain naam heb staan kan ik een A record instellen
kan dit echt zo simpel zijn als
Naam: gamenaam.domainnaam.nl TTL = 5 min Type = A Waarde = externe IP
:fill(white):strip_exif()/f/image/Rid7DQMtNw1UFXgIQCofBQgo.png?f=user_large)
Ik neem aan dat dit niet binnen een paar minuten werkt maar voordat ik mijn domain op de kop zet verifieer ik het graag even
omdat verschillende games op verschillende poorten werken is het mogelijk ook nog iets routen op poort nummer zodat er meerdere servers met verschillende Arecords kunnen draaien op het zelfde interne netwerk?
game1.domainnaam.nl -> minecraft
game2.domainnaam.nl -> valheim
De port forwarding voor deze games staan al, iedereen komt er in via het extern beschikbare IP en dit werkt prima.
new pc build in the making