Kieren dichtmaken piepschuimdakplaaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09-2023
Een tijd terug heb ik een scan laten maken van mijn huis. Nu hebben we de onderstaande ramen al reeds vervangen door nieuwe kunststof velux dakramen. Bij de muur hebben we de kieren dicht gekit en wordt de kamer nog verder gestuc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggnGSBzC4SrAZuDTAwXIUcx0xO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tzMTKhIPb45Nxc9YrQfbPbgk.png?f=fotoalbum_large

Nu heb ik alleen nog de kieren tussen de dakplaten. Onze eerste gedachte was dat deze bij de bouw niet van de buitenkant met pur was dicht gemaakt. Na veel dakpannen te hebben verwijderd blijkt dit wel gebeurd. nu wil ik deze kieren vanuit de binnenkant dicht kitten. Dit is moeilijker als gedacht omdat de plastic strip welke erop zit hooguit een millimeter heen en weer is te krijgen. Heeft iemand ervaring hoe dit dicht te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-HJOzv9_GiunYjWALpvulF4tvoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1yg0YLPw0Nt8dW9vCV0bkgoW.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mentrurius schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:15:
Dit is moeilijker als gedacht omdat de plastic strip welke erop zit hooguit een millimeter heen en weer is te krijgen.
Die strip eruit halen?

Afkitten van de sierstrip is niet nodig als je de naad erachter goed vult. Daar komt de kou vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:42
Strips er aftrekken. Maar je krijgt na het kitten de strips er niet meer op.

Wat voor kit zou je gaan gebruiken?? De binnen kant is al tocht dicht. De kou die je daar ziet komt van de balken die er achter zitten.

Kit is niet isolerend, kit lijkt mij nog steeds dat je blauwe naden te geven.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
To_Tall schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:54:

Wat voor kit zou je gaan gebruiken?? De binnen kant is al tocht dicht. De kou die je daar ziet komt van de balken die er achter zitten.

Kit is niet isolerend, kit lijkt mij nog steeds dat je blauwe naden te geven.
Er zit geen balk achter. Er zit alleen horizontale draag balk. Het betreft de de verticale blauwe lijnen. De piepschuim platen bedekken het dak van boven naar beneden in 1 geheel. Ik was al bank dat het een kwestie van afsnijden werd en een sierlat erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:54:
Kitten en de strips erin duwen. Dan blijft alles zitten.

Kit isoleert een beetje, maar het belangrijkste is luchtdichtheid. Lucht isoleert zelf ook, zolang het stil staat. Het meeste isolatiemateriaal bestaat voor een groot gedeelte uit lucht.
mentrurius schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:17:
Ik was al bank dat het een kwestie van afsnijden werd en een sierlat erop.
Afsnijden? Weet je zeker dat het er niet uit kan?

Bij afsnijden kun je weer niet goed vullen. Als de naden netjes zijn, is afkitten zonder afdekstrip ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Die strip krijg je er nooit heel uit, die zit geklemd in een groef van de dakplaat

https://www.debouwmarktsh...g_tqWAbpneWQaAmjDEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
MLLL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:49:
Die strip krijg je er nooit heel uit, die zit geklemd in een groef van de dakplaat

https://www.debouwmarktsh...g_tqWAbpneWQaAmjDEALw_wcB
Dat maakt het heel intersant dit plaatje. Ik heb een paar plekken waar de strip er niet strak in zit en ik de strip 3 a 4 mm naar buiten kan halen. Dit zegt me dat de strip op die plekken niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:34
ik zou die strippen eruit trekken.
mogelijk zelfs door de platen iets te bewerken met een multitool zodat de hele strip eruit kan.

Dan met een GOEDE (niet bouwmarkt eigen merk) isolerende purschuim de naden zo diep mogelijk vullen.
Hierom met de multitool ook ruimte maken zodat je diep kunt vullen en de strips eruit krijgt.
Pur vlak afsnijden.
Dan die kant en klare gipsplaten of stucplaten gewoon met montage kit er liggend/horizontaal tegenaan bevestigen.

zonder een beetje destructief te werk te gaan kom je niet diep genoeg.
Uiteindelijk is het mooier ook omdat de strippen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
FRANQ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:06:
ik zou die strippen eruit trekken.
mogelijk zelfs door de platen iets te bewerken met een multitool zodat de hele strip eruit kan.

Dan met een GOEDE (niet bouwmarkt eigen merk) isolerende purschuim de naden zo diep mogelijk vullen.
Hierom met de multitool ook ruimte maken zodat je diep kunt vullen en de strips eruit krijgt.
Pur vlak afsnijden.
Dan die kant en klare gipsplaten of stucplaten gewoon met montage kit er liggend/horizontaal tegenaan bevestigen.

zonder een beetje destructief te werk te gaan kom je niet diep genoeg.
Uiteindelijk is het mooier ook omdat de strippen weg zijn.
zoiets zou ik ook doen.. eventueel geen gipsplaten maar een nieuw stripje

illbruck heeft een mooi dun rietje er zijn ook opzet stukjes voor op een purpistool om in dergelijke naadjes te komen.
https://www.kitcentrum.nl...le-blister-a-10st-p:1432/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:34
Als je het goed vlak weet te krijgen kun je misschien ook met wat plamuur/gips de naden straktrekken en dan renovlies erover. dan is het net alsof het gestukt is maar stukken goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:02

loewie1984

music addict! pizza monster!!

mentrurius schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:15:
Een tijd terug heb ik een scan laten maken van mijn huis.
Door wie en wat was je kwijt als ik vragen mag?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentrurius
loewie1984 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Door wie en wat was je kwijt als ik vragen mag?
Erwin den Hartog - Energiekeurplus voor 500 euro
Pagina: 1