Verkoopmakelaar reageert nergens op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Hallo,

3 weken geleden een huis gekocht. Echter is de verkopend makelaar niet echt goed.
De taxatie is gedaan alleen de taxateur heeft nu al 1.5 elke dag gebeld voor de vve papieren. Hij zou steeds teruggebeld worden maar krijgt 0 reactie. Zonder taxatie kan ik niet verder.

Verder had ik nog een vraag aan de makelaar gesteld of de verkopers een plekje wilde bij werken op het schilderwerk omdat ik pas over 11 maanden in het huis kan, het antwoord was. Verf ziet er nog goed uit dus ga het niet navragen bij de verkopers.

Wat is handig om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:01
Wat is de status van het koopcontract? Hebben jij en de andere partij al getekend? Of is er alleen een mondelinge overeenkomst?

[ Voor 10% gewijzigd door storeman op 03-01-2022 21:43 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wie is de aankopende partij? Ben je dat zelf? Heb je een aankoopmakelaar? Wat is de status, zoals @storeman aangeeft van het koopcontract?

Overigens is het overleggen van de VvE-papieren (ook) een mogelijkheid door even zelf, of de taxateur, de VvE te bellen; ondanks dat het per eenheid per eigenaar verwerkt wordt, is een VvE ook verantwoordelijk voor de totale administratie en kan dus ook aantonen hoe die eenheid (en verdeelsleutel) is.

Ik zie trouwens niet helemaal het probleem dat de taxatie (letterlijk de waarde van de stenen) niet verder kan naar de hypotheekverstrekker; de VvE-papieren zijn een zekerheid voor jou en niet voor de hypotheekverstrekker.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
storeman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:42:
Wat is de status van het koopcontract? Hebben jij en de andere partij al getekend? Of is er alleen een mondelinge overeenkomst?
Er is al getekend.
Echter klopt het koopcontract ook niet. De berging valt onder het appartementsrecht en daar staat niks over in de verkooppvereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
MAX3400 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:46:
En wie is de aankopende partij? Ben je dat zelf? Heb je een aankoopmakelaar? Wat is de status, zoals @storeman aangeeft van het koopcontract?

Overigens is het overleggen van de VvE-papieren (ook) een mogelijkheid door even zelf, of de taxateur, de VvE te bellen; ondanks dat het per eenheid per eigenaar verwerkt wordt, is een VvE ook verantwoordelijk voor de totale administratie en kan dus ook aantonen hoe die eenheid (en verdeelsleutel) is.

Ik zie trouwens niet helemaal het probleem dat de taxatie (letterlijk de waarde van de stenen) niet verder kan naar de hypotheekverstrekker; de VvE-papieren zijn een zekerheid voor jou en niet voor de hypotheekverstrekker.
Omdat de taxateur geeneens te weten krijgt wie de vve begeerder is.

De taxateur geeft aan dat de taxatie pas klaar is als hij vve stukken heeft zoals meerjaaronderhoudsplan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Laatst online: 00:01
In de standaard NVM koopovereenkomst staat onder 11.2 dat je de wederpartij in gebreke kan stellen, de koop kan ontbinden en daarna 10% boete kan opeisen. Ik zou in ieder geval zeer snel de wederpartij in gebreke stellen zodat je hier zo snel mogelijk aanspraak op kan maken, mocht het uit de hand lopen.

Ik snap ook dat je liever gewoon een huis hebt, maar liever 10% van de koopsom, dan helemaal niets, zou ik zeggen. Want het is verre van een normale gang van zaken.

Zorg wel dat je alles goed en helder op papier zet, en liefst zowel via mail als (aangetekende) post verzend. Let wel, de verkopende partij doe je zaken mee, dus niet de makelaar zelf. Ik zou dan ook zowel de makelaar als de verkoper aanschrijven.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als je de flat door google haalt kan je wellicht de VVE beheerder achterhalen en die direct contacteren. Bij mijn oude flat hing er in de gemeenschappelijke entree ook een plaquette in de flat met de naam erop, heb je zoiets gezien bij de bezichtigingen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 29-09 15:20
SmurfLink schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:20:
Als je de flat door google haalt kan je wellicht de VVE beheerder achterhalen en die direct contacteren. Bij mijn oude flat hing er in de gemeenschappelijke entree ook een plaquette in de flat met de naam erop, heb je zoiets gezien bij de bezichtigingen?
En die VVE Beheerder gaat jou, als niet geregistreerd eigenaar, helemaal niets vertellen. Als ik als geregistreerd eigenaar er lucht van zou krijgen dat de stukken naar een niet geregistreerd eigenaar verzonden zijn zou ik ze een proces aan doen.

Zelfde verhaal als met pakketjes die niet aankomen. Met de bezorgdienst heb je niets te maken. Hier heb je, nog, met de VVE Beheerder niets te maken. Pas na de passering bij de notaris.

Tot die tijd....de verkopend makelaar achter de broek aan zitten.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:05
Heb je al gekeken op de site van de makelaar? Misschien heeft hij/zij net 1 of 2 weken vakantie. Heb je al een e-mail gestuurd naar het makelaarskantoor of het kantoor gebeld?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:46:

Omdat bij het appartementsrecht ook een aandeel in de reserves van de VvE hoort. Een appartement wat onder een VvE valt waar ze niet aan reserveren en een bepaald niveau van onderhoud doen, is nou eenmaal minder waard dan een appartement in een netjes onderhouden geheel met een spaarpot voor toekomstig onderhoud. Kan me ook voorstellen dat de omvang van je "aandeel" in een VvE ook nog iets met een mogelijke waarde zal doen.

Ik snap eigenlijk ook niet, waarom er een koopovereenkomst (die ook nog eens niet blijkt te klppen!) ondertekend is vóór alle relevante informatie (want de status van een VvE is zéér relevant voor een koper) beschikbaar gesteld is. Je weet nu gewoon niet wat je gekocht hebt. Dan zet je de verkopend makelaar gewoon aan het werk: wij tekenen pas nadat je je zaakjes op orde hebt. Dus je gaat nu:
- eerst de stukken van de VvE aanleveren
- daarna de overeenkomst corrigeren
- pas dan kan er getekend worden

Die makelaar gaat echt niet voor je rennen nu hoor. De handtekening is toch al binnen en hij werkt niet voor jou. Hij werkt voor de vérkoper. Als je een makelaar voor jou wil laten werken, dan zou je zelf een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen (maar dat zou nu een beetje laat zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
DutchKel schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:06:
Heb je al gekeken op de site van de makelaar? Misschien heeft hij/zij net 1 of 2 weken vakantie. Heb je al een e-mail gestuurd naar het makelaarskantoor of het kantoor gebeld?
Ja. Ze zijn er gewoon. Hij heeft mij ook gebeld en heeft 3 verschillende dagen aangegeven dat hij iets zou laten weten. Maar helaas.

Het is een gewoon huis en daatnaast zit een berging voor 14 personen. De VVE komt is 9 euro per maand dus echt een hele grote VVe is het niet.

[ Voor 14% gewijzigd door sgouman op 04-01-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Verwijderd schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Omdat bij het appartementsrecht ook een aandeel in de reserves van de VvE hoort. Een appartement wat onder een VvE valt waar ze niet aan reserveren en een bepaald niveau van onderhoud doen, is nou eenmaal minder waard dan een appartement in een netjes onderhouden geheel met een spaarpot voor toekomstig onderhoud. Kan me ook voorstellen dat de omvang van je "stemrecht" in een VvE ook nog iets met een mogelijke waarde zal doen.

Ik snap eigenlijk ook niet, waarom er een koopovereenkomst (die ook nog eens niet blijkt te klppen!) ondertekend is vóór alle relevante informatie (want de status van een VvE is zéér relevant voor een koper) beschikbaar gesteld is. Je weet nu gewoon niet wat je gekocht hebt. Dan zet je de verkopend makelaar gewoon aan het werk: wij tekenen pas nadat je je zaakjes op orde hebt. Dus je gaat nu:
- eerst de stukken van de VvE aanleveren
- daarna de overeenkomst corrigeren
- pas dan kan er getekend worden

Die makelaar gaat echt niet voor je rennen nu hoor. De handtekening is toch al binnen en hij werkt niet voor jou. Hij werkt voor de vérkoper. Als je een makelaar voor jou wil laten werken, dan zou je zelf een aankoopmakelaar in de arm moeten nemen (maar dat zou nu een beetje laat zijn).
Klopt.
Echter kan ik er nogsteeds onder het koopcontract uit. Dat weet hij ook en dat heb ik ook aangegeven. Ik heb de voorberhoud van financiering o.b.v. een tip van de hypotheektussenpersoon hoger gezet dan de max hypotheek. Zo kan je er altijd nog onderuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Klopt.
Echter kan ik er nogsteeds onder het koopcontract uit. Dat weet hij ook en dat heb ik ook aangegeven. Ik heb de voorberhoud van financiering o.b.v. een tip van de hypotheektussenpersoon hoger gezet dan de max hypotheek. Zo kan je er altijd nog onderuit.
Je kunt nog niet eens een aanvraag doen momenteel, dus een afwijzing wordt al lastig. :) Zonder taxatie en VvE stukken wordt je hypotheekaanvraag niet eens in behandeling genomen.

Begin maar eens met een goed onderbouwd verzoek voor het verlengen van de termijn voor dat voorbehoud. Je wacht immers nog op stukken van de verkoper, waardoor de financiering vertraging op zal gaan lopen. Het balletje ligt nu teveel bij jou.

En natuurlijk handig voor een volgende overeenkomst: als het niet klopt of niet compleet is, niet tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panzer_V schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 07:53:
[...]

En die VVE Beheerder gaat jou, als niet geregistreerd eigenaar, helemaal niets vertellen. Als ik als geregistreerd eigenaar er lucht van zou krijgen dat de stukken naar een niet geregistreerd eigenaar verzonden zijn zou ik ze een proces aan doen.

Zelfde verhaal als met pakketjes die niet aankomen. Met de bezorgdienst heb je niets te maken. Hier heb je, nog, met de VVE Beheerder niets te maken. Pas na de passering bij de notaris.

Tot die tijd....de verkopend makelaar achter de broek aan zitten.
Dit gebeurt bij elke verkoop, de beoogd koper kan geen hypotheekaanvraag doen zonder taxatie zonder die stukken, dus ik snap echt je punt niet.

Dat de VVE beheerder het niet hoeft te doen wil niet zeggen dat ze er niet onwelwillend tegenover staan. Dan heb je tenminste de stukken en kan de hypotheekaanvraag verder. Ik heb de mijne ook direct naar de taxateur gestuurd zonder tussenkomst van de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

pietje63

RTFM

Heb je al contact gezocht met de verkoper? Ik neem aan dat deze graag wilt verkopen, en wellicht is deze bereidwillig om je te helpen. Ook kan deze wellicht een schop onder de kont geven aan de makelaar (hij/zij is immers opdrachtgever van deze makelaar)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
pietje63 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:31:
Heb je al contact gezocht met de verkoper? Ik neem aan dat deze graag wilt verkopen, en wellicht is deze bereidwillig om je te helpen. Ook kan deze wellicht een schop onder de kont geven aan de makelaar (hij/zij is immers opdrachtgever van deze makelaar)
Gister een whatsapp gestuurd omdat ik het niet gepast vond om te bellen gelijk. Wel gelezen maar geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Gister een whatsapp gestuurd omdat ik het niet gepast vond om te bellen gelijk. Wel gelezen maar geen reactie.
Voor wanneer moet je financiering rond zijn? Blijf goed met je hypotheekadviseur praten welke tijdlijnen die aanhouden als je in het gedrang begint te komen direct in gebreke stellen bij vertraging en aangeven op welke data je wat gevraagd hebt om je taxatie rond te krijgen. Hiermee bouw je dan een mooie casus wanneer je meer tijd nodig hebt voor financiering, of om evt boetebeding te eisen bij de verkopende partij. De makelaar handelt namelijk in opdracht van de verkopende partij, als de makelaar nalatig is dan is dat uiteindelijk het probleem van de verkopende partij, dus de ingebreke stelling gaat ook naar de verkopers, niet naar de makelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sgouman
Sander schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Voor wanneer moet je financiering rond zijn? Blijf goed met je hypotheekadviseur praten welke tijdlijnen die aanhouden als je in het gedrang begint te komen direct in gebreke stellen bij vertraging en aangeven op welke data je wat gevraagd hebt om je taxatie rond te krijgen. Hiermee bouw je dan een mooie casus wanneer je meer tijd nodig hebt voor financiering, of om evt boetebeding te eisen bij de verkopende partij. De makelaar handelt namelijk in opdracht van de verkopende partij, als de makelaar nalatig is dan is dat uiteindelijk het probleem van de verkopende partij, dus de ingebreke stelling gaat ook naar de verkopers, niet naar de makelaar.
Makelaar heeft net boos gereageerd. Dat hij sinds 2014 nog nooit zoiets heeft meegemaakt en dat ze heel druk zijn metneerdere huizen verkopen(dan moet je denk ik meer mensen aannemen) dat hij had aangegeven dat hij er mee bezig was(hij had bij mij aangegeven dat hij terug zou bellen)
En dat het niet netjes is dat ik nu ook andere mensen ga whatsappen er over.

We gaan straks met elkaar bellen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Antwoord zal wel via de makelaar gaan. Over een paar dagen stuur je ze weer een appje "omdat je je vanwege de ontbrekende stukken ernstige zorgen begint te maken over de haalbaarheid van een en ander". Dan gaat de verkoper zijn makelaar wel schoppen om hem jou van zijn dak af te laten halen.

Als ze vragen waarom je niet met de makelaar contact opneemt, zeg je gewoon eerlijk "die belooft veel, maar komt tot nu toe zijn beloften structureel niet na".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Makelaar heeft net boos gereageerd. Dat hij sinds 2014 nog nooit zoiets heeft meegemaakt en dat ze heel druk zijn metneerdere huizen verkopen(dan moet je denk ik meer mensen aannemen) dat hij had aangegeven dat hij er mee bezig was(hij had bij mij aangegeven dat hij terug zou bellen)

Je hebt je doel bereikt: Hij reageert. En idd je hebt groot gelijk, dat hij het druk heeft is niet jouw probleem, sterker nog dat is uiteindelijk het probleem van zijn opdrachtgever en daar heb je nu ook contact mee. Afhankelijk van hoe het gesprek verloopt kun je hun ook nog even terugkoppeling geven met een bedankje voor het aansporen en mocht de makelaar onbeschoft doen dan koppel je dat ook terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kijk, de druk begint voelbaar te worden op de juiste plek. :)
Hij zou willen dat hij heel druk is met het verkopen van meerdere huizen. Hij is waarschijnlijk vooral druk met het zoeken naar klanten die hun huis zouden wille verkopen, want er is een groter tekort aan verkopers dan aan kopers.

Je hoeft die makelaar niet met fluwelen handschoenen aan te pakken hoor. Hij wordt betaald om dit soort gesprekken te voeren voor de verkoper. Als jij een aankoopmakelaar had gehad, dan had hij de wind al lang van voren gehad van die aankoopmakelaar. Dat weet hij ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
Klinkt bekend, alleen had ik het geluk dat dit nog voor het tekenen van de overeenkomst was. Heb toen uit frustratie gezegd dat ik enkel teken als er nog 10k van de prijs af ging. Toen was de makelaar ook boos maar dan had hij mij ook maar geen weken moeten laten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Niet op de kast laten jagen: HIJ had toegezegd jou terug te bellen en heeft dat niet gedaan ondanks herhaaldelijk verzoek. Dan mag hij zeiken wat hij wil over het feit dat jij anderen benadert: moet hij zijn werk maar doen. En zijn afspraken nakomen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:44
Een beetje apart
De VVE papieren hadden allang al beschikbaar moeten zijn.
Zonder die koop je toch geen woning?
De financiële staat en aankomende kosten zijn wel bepalend voor de aankoopprijs van het huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Xanthine schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:31:
Klinkt bekend, alleen had ik het geluk dat dit nog voor het tekenen van de overeenkomst was. Heb toen uit frustratie gezegd dat ik enkel teken als er nog 10k van de prijs af ging. Toen was de makelaar ook boos maar dan had hij mij ook maar geen weken moeten laten wachten.
Sterk punt in een markt waarin mensen in de rij staan voor een huis :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53
Xanthine schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:31:
Lol goed zo, maar dat was wel in 2014 denk ik? En lukte dat toen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:47

Reptile209

- gers -

[...]

Is hij bij de NVM aangesloten? Dan kan je altijd nog dreigen dat je daar een klacht neerlegt over zijn gedrag naar jou als koper.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hij heeft met gebeld.
Hij zei dat er al 4x is gevraagd maar vve stukken bij de verkoper
En de koopovereenkomst was inderdaad fout. Ze hadden 2 versies en hebben de verkeerde opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:27:
Hij heeft met gebeld.
Hij zei dat er al 4x is gevraagd maar vve stukken bij de verkoper
En de koopovereenkomst was inderdaad fout. Ze hadden 2 versies en hebben de verkeerde opgestuurd
Ah dus het is de verkopers fout dat hij niet reageerde. :+ Duidelijk. Hij had dit ook prima kunnen doorgeven natuurlijk.

En sneu dat ze de verkeerde versie opsturen. Mooi professioneel figuur. 8)7

Hoop voor je dat je de documenten snel krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53

pietje63

RTFM

Ik hoop voor je dat de VvE niet een enorme schuld oid heeft. Overigens is mijn ervaring dat ook de notaris de VvE stukken zal opvragen (oa ivm berekening overdrachtsbelasting, want over jouw deel van het saldo van de VvE zal geen overdrachtsbelasting verschuldigd zijn). Neemt echter niet weg dat ik zelf deze stukken geeist zou hebben voor ik mijn handtekening zet (en een goede verkopende makelaar zou deze ook in bezit hebben voor hij de woning online zet).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
pietje63 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:42:
Ik hoop voor je dat de VvE niet een enorme schuld oid heeft. Overigens is mijn ervaring dat ook de notaris de VvE stukken zal opvragen (oa ivm berekening overdrachtsbelasting, want over jouw deel van het saldo van de VvE zal geen overdrachtsbelasting verschuldigd zijn). Neemt echter niet weg dat ik zelf deze stukken geeist zou hebben voor ik mijn handtekening zet (en een goede verkopende makelaar zou deze ook in bezit hebben voor hij de woning online zet).
De woning is iit 2019 dus denk niet dat de vve een grote schuld heeft. Verder gaat het alleen om een berging en verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
sgouman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Klopt.
Wow, wel knap dat je ertussen bent gekomen in deze verkopersmarkt met zo'n voorbehoud in je bod. Of is het een stukje Nederland waar alles nog niet zo oververhit is qua huizengekte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Valorian schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:16:
[...]

Wow, wel knap dat je ertussen bent gekomen in deze verkopersmarkt met zo'n voorbehoud in je bod. Of is het een stukje Nederland waar alles nog niet zo oververhit is qua huizengekte?
Nee redelijk veel bezichtigingen waren er nog. Echter heb ik 40.000 euro overgeboden(12% ongeveer) en leg ik 50% van de koopsom zelf in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

D-dark schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:58:
Een beetje apart
De VVE papieren hadden allang al beschikbaar moeten zijn.
Zonder die koop je toch geen woning?
De financiële staat en aankomende kosten zijn wel bepalend voor de aankoopprijs van het huis.
Ja, want in een markt waar iedereen overboden wordt en een koop pas definitief is als er getekend is (als dat nog weken duurt, dan heb je dus weken lang een onzekere periode waarbij de koop alsnog niet door kan gaan als iemand een zak geld extra biedt), ga je je druk maken om de VVE van een berging die 6 euro per maand kost 🙄

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 14:44
tilburgs82 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Ja, want in een markt waar iedereen overboden wordt en een koop pas definitief is als er getekend is (als dat nog weken duurt, dan heb je dus weken lang een onzekere periode waarbij de koop alsnog niet door kan gaan als iemand een zak geld extra biedt), ga je je druk maken om de VVE van een berging die 6 euro per maand kost 🙄
Nu is het een woning uit 2019 dan is het minder erg
Maar is het een oudere woning en is er in de stukken afgesproken dat er een grote lening moet worden afgesloten en de bijdrage aan de VVE verdubbeld voor de komende 20 jaar dan is het een andere situatie.

Maar dit is gewoon slordig van de verkoopmakelaar. Voordat je een woning op Funda zet zorg je ervoor dat dit soort stukken al aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 00:44
pennywiser schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Lol goed zo, maar dat was wel in 2014 denk ik? En lukte dat toen ook?
2018, en is inderdaad gelukt. & ik was er toch klaar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanthine op 04-01-2022 16:00 ]

Pagina: 1