Audio-Technica AT platenspeler klinkt waardeloos met pre-amp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depeche101
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb een Audio-Technica AT-LP3WH platenspeler gekocht.
Een vrij goede platenspeler ls ik de recensies lees.
Na aankoop echter bleek mijn NAD versterker type C320BEE geen phono ingang te hebben.
Vervolgens een Behringer PP400 pre-amp gekocht.
Alle stappen doorlopen qua aansluiten maar wat ik ook doe, het geluid is waardeloos.
Een simpele Lenco platenspeler die ik nog had (L3867) doet het zonder pre-amp en klinkt vele malen beter.
Kan iemand mij helpen? Hoe kan dit?

Beste antwoord (via Depeche101 op 04-01-2022 10:22)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
Als ik het goed heb heeft die AT-LP3 ook al een ingebouwde pre-amp. Met de switch achterop kan je switchen tussen phono of line. Als je 'm op line zet kan je deze direct aansluiten op bijv. de AUX aansluiting op je NAD versterker.

Is het geluid dan beter?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
Als ik het goed heb heeft die AT-LP3 ook al een ingebouwde pre-amp. Met de switch achterop kan je switchen tussen phono of line. Als je 'm op line zet kan je deze direct aansluiten op bijv. de AUX aansluiting op je NAD versterker.

Is het geluid dan beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:16
Ik heb die lp3 ook en deze heeft inderdaad gewoon een line output en geen aparte pre amp nodig

Alleen de schakelaar achterop op line zetten en dan kun je hem aan iedere input van je versterker hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Depeche101
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-01-2022
Veel dank voor het antwoord...zo simpel is het dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Jag

Capirex65 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:05:
Ik heb die lp3 ook en deze heeft inderdaad gewoon een line output en geen aparte pre amp nodig

Alleen de schakelaar achterop op line zetten en dan kun je hem aan iedere input van je versterker hangen.
Behalve de phono input :)

En @Depeche101 ; werkt het? Stond hij niet al op Line of was het verkeerd soort element gekozen?