Heb een ASUS BX440 Bordje met P2-300 erop. Gisteren heb ik een ABIT slot1 to Socket adaptor gekocht en hopelijk is morgen men celeron 800 binne.
Volgens de verkoper ging het perfect werken maar zijn P3 (via zo'n adaptor) begon na 2 maand volledig door te slagen.
Wanneer begint een CPU in dit geval door te slagen indien we stellen dat zen FSB en Multiplier goed stond?
-Als je andere programma's begint te draaien (zwaarder),
-Als het zomer wordt en je voltage staat te hoog
-...
>> komt allemaal neer op overclocken dus, maar een CPU dat zomaar na 2 maand begint te flippen door een adaptor kan toch niet?
Vraag 2: Kan ik men PC aan een heel zware test laten ondergaan? Ik kan vb CPU testen door quake aangezien die wel heel snel crasht bij overclocken. Maar hoe test ik de link tussen Memory > BX > CPU?
- ASUS P2B (BX440).
- Matrox G200.
- ABIT Adaptor.
- Laatste Celeron versie (800MHz).
- 64Mb 100MHz SDRAM CAS3
- 32MB 100MHz SDRAM CAS3
- 128MB 133MHz SDRAM Kingston (tot 140 MHz CAS 3)
Volgens de verkoper ging het perfect werken maar zijn P3 (via zo'n adaptor) begon na 2 maand volledig door te slagen.
Wanneer begint een CPU in dit geval door te slagen indien we stellen dat zen FSB en Multiplier goed stond?
-Als je andere programma's begint te draaien (zwaarder),
-Als het zomer wordt en je voltage staat te hoog
-...
>> komt allemaal neer op overclocken dus, maar een CPU dat zomaar na 2 maand begint te flippen door een adaptor kan toch niet?
Vraag 2: Kan ik men PC aan een heel zware test laten ondergaan? Ik kan vb CPU testen door quake aangezien die wel heel snel crasht bij overclocken. Maar hoe test ik de link tussen Memory > BX > CPU?
- ASUS P2B (BX440).
- Matrox G200.
- ABIT Adaptor.
- Laatste Celeron versie (800MHz).
- 64Mb 100MHz SDRAM CAS3
- 32MB 100MHz SDRAM CAS3
- 128MB 133MHz SDRAM Kingston (tot 140 MHz CAS 3)