BX440: Slot 1 to Socket adaptor. Testing?

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb een ASUS BX440 Bordje met P2-300 erop. Gisteren heb ik een ABIT slot1 to Socket adaptor gekocht en hopelijk is morgen men celeron 800 binne.

Volgens de verkoper ging het perfect werken maar zijn P3 (via zo'n adaptor) begon na 2 maand volledig door te slagen.

Wanneer begint een CPU in dit geval door te slagen indien we stellen dat zen FSB en Multiplier goed stond?
-Als je andere programma's begint te draaien (zwaarder),
-Als het zomer wordt en je voltage staat te hoog
-...
>> komt allemaal neer op overclocken dus, maar een CPU dat zomaar na 2 maand begint te flippen door een adaptor kan toch niet?

Vraag 2: Kan ik men PC aan een heel zware test laten ondergaan? Ik kan vb CPU testen door quake aangezien die wel heel snel crasht bij overclocken. Maar hoe test ik de link tussen Memory > BX > CPU?

- ASUS P2B (BX440).
- Matrox G200.
- ABIT Adaptor.
- Laatste Celeron versie (800MHz).
- 64Mb 100MHz SDRAM CAS3
- 32MB 100MHz SDRAM CAS3
- 128MB 133MHz SDRAM Kingston (tot 140 MHz CAS 3)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Ik heb geen idee waar je naartoe wilt, maar ik ga een poging wagen:

1) Je hebt een socket -> slot 1 adapter, niet andersom :)

2) Die doen niets af aan de stabiliteit - echt niet. D'r draaien hier drie PC's met celerons op hun adapters geprikt waarvan twee op een BX en dat gaat als een trein. Bv de 633@979 die bij mijn weten nog niet is gecrashed zonder aantoonbare reden.

3) Testen? Doe een Sandra burn-in, draai een }:O en ga tegelijkertijd UT spelen ofzo.

Verwijderd

Heb sinds 3 maanden een Celeron 800@992 draaien met een Asus Sloket op een ABIT BH6 moederbord. :)
Hiermee nog geen enkele problemen mee gehad. Ik heb dit getest met 3dMark 2000/2001 en de Sandra Burn-in test (ongeveer een halve dag)

Systeem configuratie
--------------------
Celeron 800@992
Abit BH6 Moederbord met Asus Slotket
Asus V7100 Gforce II MX 400
384 MB SDRAM 133Mhz (CAS2)
1 x 20 GB HDD - IBM
1 x 6,4 GB HDD - Maxtor

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mja had ik ook al gedacht. Hij zal het voltage gewoon te hoog gezet hebben zonder goed te koelen :-)

Socket > Slot... Of Slot > Socket, te zien van welke kant je het bekijkt he :-)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op woensdag 22 augustus 2001 12:39 schreef poing het volgende:
Mja had ik ook al gedacht. Hij zal het voltage gewoon te hoog gezet hebben zonder goed te koelen :-)

Socket > Slot... Of Slot > Socket, te zien van welke kant je het bekijkt he :-)
officieel gezien is het van CPU naar moederbord... dus Socket > Slot :)