Toon posts:

UART naar USB voor inbouw in toestel

Pagina: 1
Acties:

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:22
Ik heb mijn NAS voorzien van een UART naar USB convertor zodat ik toegang heb tot de boot console. Nu zou ik die setup wat permanenter en eleganter willen maken, maar echt geschikt voor inbouw is mijn setje niet, de kabels zijn vast gesoldeerd, dus geen pinnetjes met connector, en de adapter hangt los uit de behuizing, er is niet echt de mogelijkheid om de mini-USB connector door de behuizing te steken en te monteren of zo.

Bestaat er iets zodat als ik in de behuizing een gat maak, dat ik daar een mini-USB connector kan monteren die dan in de behuizing naar pins gaat, die gaan dan via een stekker naar kabeltjes, vast gesoldeerd op de UART van het moederbord.

Heeft misschien iemand een hint? Hoe kleiner hoe beter, zodat het zeker in de behuizing gaat passen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19
volgens mij zoek je een usb chassisdeel, daarmee kan je netjes een usb poort in/op je behuizing maken

edit> https://www.aliexpress.com/item/1005003642440936.html model J
usb c female poort met soldeergaatjes en montage gaten

kan je er aan de binnenkant draden aan solderen of pinnetjes

[Voor 50% gewijzigd door Rrob op 05-01-2022 11:27]

-specs-

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:22
Ah in mini USB moet ik die hebben. "female" had ik niet aan gedacht om dat mee in de zoektermen te zetten. DAar zal ik het wel mee vinden wat ik nodig heb!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19
je kunt ook prima een andere usb variant gebruiken dan mini, ze zijn onderling uitwisselbaar.

-specs-

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee