Media box next ziet SSID niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:13
Ik loop tegen de issue aan dat alleen de Ziggo mediabox Next dit nieuwe wifi netwerk niet ziet.

Alle andere devices (laptops,smart tv's, telefoons en tablets) zien het netwerk en verbinden zonder problemen.

Zaken getest:

2.4 en 5ghz ssid's gescheiden op eigen netwerk
Firmware versies van release v4 en v5 getest op de access point zelf
Wifi optimization aan en uit.
Band steering uit gezet.
Legacy mode enabled op het SSID

Hardware:

- Connectbox modem - (nog) niet in bridged
- Media box next
- Unifi UAP-AC-LR - zowel laatste release 4.x als 5.x firmware getest.

Alhoewel het niet uit zo mogen maken is het enige wat ik kan bedenken het stukje ipv6 wat aangezet is op de modem van ziggo, de media box die nu nog verbonden is met het bestaande ziggo SSID rapporteert een ipv6 address als dhcp server, alhoewel dit niet uit zo moeten maken voor het zien van een SSID.

Iemand dit toevallig ook gehad?

Beste antwoord (via tdm850ed op 04-01-2022 08:58)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:29

Nox

Noxiuz

MsG schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:33:
Op welke kanalen draaien de netwerken?
Aanvullend hieraan zijn landcodes of regio-instellingen van beide devices en channel widths handig om te weten.

Kanaal 36-48 en 40mhz breed zijn gegarandeerd werkende opties zowat.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:03

Pierre

Van nature lui!

Heb je al gebeld met Ziggo, misschien dat die je kunnen helpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

UTP erin douwen? Anders laten omruilen bij Ziggo voor eentje die wel werkt. Als je ze al niet eens kunt zien dan is dat ding gewoon stuk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49

MsG

Forumzwerver

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MsG schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:33:
Aanvullend hieraan zijn landcodes of regio-instellingen van beide devices en channel widths handig om te weten.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:22

jurroen

Security en privacy geek

Ik had dit probleem laatst ook toen ik een bekende hielp bij het installeren van zo’n Next doos. 5Ghz en dan ook nog een subset van de kanalen. Als je er niet uit zou komen, ik kan morgen de instellingen voor je optrommelen :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
Nox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:08:
[...]

jurroen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:
Ik had dit probleem laatst oom toen ik een bekende hielp bij het installeren van zo’n Next doos. 5Ghz en dan ook nog een subset van de kanalen. Als je er niet uit zou komen, ik kan morgen de instellingen voor je optrommelen :)
Dit was het inderdaad, de boel handmatig op channel 40 gezet op width 40 en draaien als een zonnetje.

Je zou verwachten dat dit tegenwoordig niet meer zo'n "gedoe" zou moeten zijn met redelijk nieuwe hardware maar ik laat mij nog steeds graag verbazen..

Thanks allen!

[ Voor 9% gewijzigd door tdm850ed op 04-01-2022 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

jurroen schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:35:
Ik had dit probleem laatst ook toen ik een bekende hielp bij het installeren van zo’n Next doos. 5Ghz en dan ook nog een subset van de kanalen. Als je er niet uit zou komen, ik kan morgen de instellingen voor je optrommelen :)
Ik heb zo'n doos niet, maar doet dat ding seriues geen DFS kanalen ondersteunen of geen 80mhz? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 19:22

jurroen

Security en privacy geek

Nox schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb zo'n doos niet, maar doet dat ding seriues geen DFS kanalen ondersteunen of geen 80mhz? 8)7 :?
Bizar genoeg, ik geloof het niet nee. In de interface of in de doos zat ook geen enkele informatie over de ondersteuning qua kanalen of breedte.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:50
Hoezo geen ondersteuning?
@tdm850ed zegt dat hij het kanaal op 40 gezet heeft en de bandbreedte op 40Mhz gezet heeft.
Dus daar zit dus gewoon ondersteuning voor in de interface.

Kanalen vanaf 50 en hoger zijn DFS kanalen en de Connectbox van Ziggo ondersteund die gewoon, dus lijkt het mij heel erg onwaarschijnlijk dat zo'n mediabox next dat niet ondersteund.

Maar als je een DFS kanaal gebruikt, moet je er rekening met houden dat die uitgezet kan worden als er rader in de buurt actief wordt en bij het inschakelen van zo'n DFS kanaal zit ook een wachttijd van 60 seconden voor hij actief wordt omdat er eerst gescanned moet worden of er geen radar actief is.

[ Voor 29% gewijzigd door Ben(V) op 04-01-2022 09:51 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
Ben(V) schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:47:

Kanalen vanaf 50 en hoger zijn DFS kanalen en de Connectbox van Ziggo ondersteund die gewoon, dus lijkt het mij heel erg onwaarschijnlijk dat zo'n mediabox next dat niet ondersteund.
Het gaat hier alleen om de Mediabox next - de tv decoder. De connectbox wifi is gewoon zichtbaar, maar wegens een betonnen vloer tussen de verdiepingen in is de performance nou niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:50
Ja ik heb gelezen dat het om de mediabox next ging, ik zeg alleen dat het onwaarschijnlijk is dat die mediabox next geen DFS heeft als de connectbox dat wel heeft.

En als de afstand en demping het probleem is dan zou het wijzigen van kanaal het niet oplossen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tdm850ed schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 08:58:
[...]

[...]

Dit was het inderdaad, de boel handmatig op channel 40 gezet op width 40 en draaien als een zonnetje.

Je zou verwachten dat dit tegenwoordig niet meer zo'n "gedoe" zou moeten zijn met redelijk nieuwe hardware maar ik laat mij nog steeds graag verbazen..

Thanks allen!
Dan ben ik erg benieuwd waar het voorheen op stond.

Client devices kunnen al sinds jaar en dag met DFS overweg (en zo niet moet niet kanaal maar device vervangen worden...). Ik heb zelf een Next die op dit moment prima verbonden is met een UAP AC Pro op kanaal 104, dus daar ligt het alvast niet aan hier.

Waar ze niet mee overweg kunnen is kanalen uit andere regulatory domains, dus kanalen die in EU niet toegestaan zijn maar bijvoorbeeld wel in VS - 144-165 dus. Dat zijn geen DFS kanalen overigens, gewoon illegale en - hier vooral relenvant - niet ondersteunde. EU client devices mogen niet zoeken naar netwerken op die kanalen, dus dat doen ze niet.

Op kanaal 40 zitten is bij uitstek onhandig, daar zit zowat helft van NL (andere helft op kanaal 36). Als je per se non-DFS wilt doen, pak dan tenminste 48 - maar tenzij je pal tegenover de grondradar van Schiphol woont en continu DFS events krijgt is daar geen enkele reden voor. Gewoon 52-64 en/of 100-116 gebruiken en je hebt alle ruimte en nauwelijks nadelen. Pak misdragende apparaten aan in plaats van 3/4 van je bandbreedte weg te gooien in in de drukste stukken luch te gaan hangen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1