Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
in dit soort kasten zit een 145 watt voeding(die dus stil is... als het goed is), en ga je voor een intel celeron dan heb je misschien ook geen actieve koeling nodig.
Ik zou zeggen, ga naar een computerwinkel, vertel hun je eisen, en maak in overleg met hun een plan. Waarschijnlijk krijg je dan ook wel korting als je veel systemen besteld.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Een Apple G4-Cube is ook heel compact maar dan zit je wel vast aan een MacOS systeem en het is enorm duur.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.compaq.com/products/desktops/ensff/subfamily.html
http://www.compaq.com/products/desktops/exsdt/subfamily.html
de hele onderplaat is bedekt met het mobo (micro atx ofoz)en de rest ligt er bovenop
Hier staan best leuke kastjes...
De cappiccino en degene in mijn eerste bericht zijn eigenlijk niet wat ik zoek. Ze zijn niet standaard genoeg, en zijn bovendien lelijk (maar dat is persoonlijk).
Verwijderd
Je zou ook kunnen kijken naar van die TFT schermen waar de computer aan 'vast' zit, zowat elke grote fabrikant heeft die dingen in 't assortiment zitten en kleiner krijg je het niet.. (prijs was toch geen bezwaar?
Wat vind je van die dell?

helaas maakt ie wel wat herrie, maar dat is opte lossen als je de cpu wat onderklokt.
Drie extra fans er in zijn denk ik niet errug prettig als je een stille pc wil...maar met die big-tower er naast hoor je toch vrijwel niks meer denk ik
Verwijderd
Bij mycom voor 2899 oid
(hier staat advertentie van mycom, 15e post oid)
Lees jij nou ook een thread voordat je postOp woensdag 22 augustus 2001 15:19 schreef tjetta het volgende:
http://www.cappuccinopc.com/
Bij mycom voor 2899 oid
(hier staat advertentie van mycom, 15e post oid)
Je bent niet de eerste die deze noemt terwijl de topic-starter al meerdere malen duidelijk heeft aangegeven dat hij deze niet wil....
Verwijderd
Whoops, sorryOp woensdag 22 augustus 2001 15:25 schreef Mr.Blonde het volgende:
[..]
Lees jij nou ook een thread voordat je post
Je bent niet de eerste die deze noemt terwijl de topic-starter al meerdere malen duidelijk heeft aangegeven dat hij deze niet wil....
Deze dan? Je hebt nog verschillende types etc, ook best mooi imo (HP E-PC ook btw)
Verwijderd
Die linker, wat is dat een ontzettend lomp ding.Op woensdag 22 augustus 2001 15:03 schreef HermeS het volgende:
klein, maar fijn.
[afbeelding]
helaas maakt ie wel wat herrie, maar dat is opte lossen als je de cpu wat onderklokt.
Daar moet je minstens een dikke villa voor hebben om hem neer te zetten!
Verwijderd
Zeer stil (slechts 1 90mm fan, en ook die kan eventueel uit)Op woensdag 22 augustus 2001 12:07 schreef Joost E. Boere het volgende:
Voor mijn werk ben ik op zoek naar mini-pc's. De huidige systemen zijn te groot, te lelijk en te luidruchtig. Ze moeten aan het volgende voldoen:
- stil
Ik vind 'm zelfs mooi met dat donkerblauwe randje!- niet lelijk
iets van 18x30x30 centimeter...- niet lomp groot
onboard 10/100 LAN- met netwerk
Er kan een Cyrix 3, celeron of een P3 in. Ze hebben onboard video & sound en zijn verder behoorlijk compleet: 50x cd-romspeler, floppydrive, 2x USB, 2PCI sloten, 2 dimm slotjes.Ze moeten als standaard pc's functioneren. Dus genoeg geheugen, beetje standaard processor, fatsoenlijke video-kwaliteit.
Er moet alleen nog een CPU, geheugen en een hd in, en je hebt een compleet systeem. Eventueel nog een PCI videokaartje als er wat hogere eisen worden gesteld voor het beeld, maar het standaard onboard kaartje voldoet prima voor kantoorapplicaties.
In totaal kun je dan dus een compleet systeempje hebben voor:
ASUS Terminator: 550
celeron 700: 150
128 MB: 50
10Gig hdtje: 250
Totaal: 1000 piek
Moeten er nog externe dingen bij zoals beeldscherm, muis, toetsenbord, printer, enz. Maar dat zal vast nog wel van die oude systemen te gebruiken zijn.
Zie hier voor een review met plaatjes.
Norrod heeft ze trouwes op dit moment voor 535 piek....
Verwijderd
Dat noemen ze nou een Big-tower... Ben jij nou een TweakerOp woensdag 22 augustus 2001 15:42 schreef Renko het volgende:
[..]
Die linker, wat is dat een ontzettend lomp ding.
Daar moet je minstens een dikke villa voor hebben om hem neer te zetten!
http://www.tweakers.net/reviews/237
die werken super...alleen moet je er een dikke
server bij hebben voor Citrix....maar dan
werkt het werkelijk ideaal. Weinig werkplekonderhoud
etc.
Gr Rob
Die zijn over het algemeen nl. erg beperkt.
(geheugenbanken vol, geen vrije PCI sloten enz.)
WAZUUUUUUUP!!!!!
Nilski: Een leeg pci slot zou leuk zijn, maar verder niet zo van belang. We hebben er al standaard geen cd-roms meer in en we denken erover om de flop uit te zetten. Onze eisen zijn daar dus erg laag.
je kunt ook gewoon W2k server nemen met Terminal Server (zit
er standaard bij) dan moet je alleen Client licenties kopen.
En ja...voor dit verhaal heb je wel een dikke server nodig.
Maar het is zooooooo mooi....
voor meer info
die big-tower op die andere foto's is ook wel gruwelijk lelijk, maar het was de goedkoopste die ze hadden in de winkel
Hij is behoorlijk klein, denk dat de afmetingen in de buurt van die Asus-J komen, wat een jatwerk van ze zeg
Wat ik wel jammer vind is dat hij een sis 630 chipset heeft en geen 735 (of 635) want dan had ik hem meteen gekocht, (ik wacht ff af, zal vast nog wel komen). zelfs de chipset van deze sis setjes worden niet warm. zou echt iedaaal zijn. Mijn kleine kastje heb ik gemaakt om mee tenemen naar lan-party's dus niet met het oogmerk op geluids productie, daar heb ik andere projectjes voor).
Flux: hoe is het afgelopen met je passiefekoeling?
Verwijderd
niet zo goed...Op woensdag 22 augustus 2001 16:35 schreef HermeS het volgende:
Flux: hoe is het afgelopen met je passiefekoeling?
Zie dit draadje maar eens. Daar heb ik gelijk een kleine review over die ZalmanCNPS3100G geschreven, waarin ook staat hoe hij presteerde als passieve koeling.
Je had dus gelijk: er is een klein beetje airflow nodig...
Verder ben ik laatst zo slim geweest om in een vage bui (was ziek) per ongeluk het voltage ipv van de FSB te verhogen (wilde 5x120 eens proberen). Dus ik booten, ik kom in windows:
Maar hij wil nu niet meer
[..]
Argh, das balen, jammer, zoiets is mij ook eens overkomen [topic=15896/1/25] .
Achteraf bleek inderdaad toch alles verrot tezijn.
Passief koelen is wel mogelijk maar dan zul je de cpu zelf iets terug moeten klokken (voornamelijk de voltage natuurlijk), maar het blijft gewoon een uitdaging om een snel, maar toch stil systeem temaken (mn hoofdsysteem is ook watergekoelt). Ik verwacht zelf een hoop goeds van de speedstep technologie, en dat je (net zoals k6-2/3+) kunt dwingen om lager de draaien als je rustig wilt werken. En software matig + baybus aan hem tot de max kan laten gaan, en dan lekker gamen of iets anders waar bij geluid productie niet zo uitmaakt. en de rest van de tijd lekker stil laat draaien.
Maar om ontopic tekomen.
Ik ben echt verliefd geworden op die asus-j (waarom staat ie niet op de frontpage van t.net). Mijn vader is al een paar weken bezig mij zover te krijgen om een nieuwe pc voor hem in elkaar te zetten (heeft nu een p133 op zn werk), had hellemaal geen zin om voor hem een pc samentestellen, maar nu wel
zijn er nog meer van dit soort kastjes?
Verwijderd
Op woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef HermeS het volgende:
Dat is me ook al eens overkomen... Dat uncap experimentje was dus met de processor waarmee ik nu werk. Daarom wil hij ook nog maar stabiel @ 300MhzOp woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef HermeS het volgende:
[..]
Argh, das balen, jammer, zoiets is mij ook eens overkomen [topic=15896/1/25] .
Achteraf bleek inderdaad toch alles verrot tezijn.
Tis idd een heel mooi systeempje!Maar om ontopic tekomen.
Ik ben echt verliefd geworden op die asus-j (waarom staat ie niet op de frontpage van t.net). Mijn vader is al een paar weken bezig mij zover te krijgen om een nieuwe pc voor hem in elkaar te zetten (heeft nu een p133 op zn werk), had hellemaal geen zin om voor hem een pc samentestellen, maar nu welik ga dus die asus-j voor hem kopen, en dan zelf ook een paar dagen testen (of ie wel stabiel is natuurlijk
). en dan wacht ik zelf wel op de sis735 uitvoering + 1,2@1,1 Duron (morgan core, voltage flink verlagen) + z'n fujitsu low-noise hd.
zijn er nog meer van dit soort kastjes?
Ik had ook al heel graag zo'n systeempje voor m'n pa willen bouwen, maar toen (half jaartje geleden) bestond dit dingetje nog niet. Tis echt prachtig: LAN, video & sound allemaal onboard. Een mooie Celeron met 128MB en een klein hd'tje derin en je hebt een prachtig internet systeempje! Hou je tenminste nog wat geld over voor een mooie monitor, een printertje en een knap toetsenbord/muis.
Verder bestaat dit al langer, maar ASUS heeft nu wel een erg mooi oplossing. Voor nog meer van dit soort systeempjes moet je maar eens zoeken op barebone.
check www.dell.nl
nicolai
Verwijderd
Da's dezelfde als waar ik al een directe URL naar gegeven had, weinig respons op gekomen.. tot nu toe danWaarom niet een Dell GX150 in Small Form Factor chassis? Klein, erg stil, ruimte voor cdrom/cdrw. Intel 815E chipset.
Hezik: Ik had hem gezien, dank. Het was degene die me ervan overtuigde dat ik geen Cappiccuno wil, maar meer zoiets. Om nou elk genoemd exemplaar op te hemelen of af te kraken leek me wat overdreven. Maar speciaal voor jou: hij is stoer
wow koel man , perfect voon LANOp woensdag 22 augustus 2001 15:44 schreef PsyFlux het volgende:
Wel eens gekeken naar de ASUS Terminator Barebone?
[..]
Zeer stil (slechts 1 90mm fan, en ook die kan eventueel uit)
[..]
Ik vind 'm zelfs mooi met dat donkerblauwe randje!
[..]
iets van 18x30x30 centimeter...
[..]
onboard 10/100 LAN
[..]
Er kan een Cyrix 3, celeron of een P3 in. Ze hebben onboard video & sound en zijn verder behoorlijk compleet: 50x cd-romspeler, floppydrive, 2x USB, 2PCI sloten, 2 dimm slotjes.
Er moet alleen nog een CPU, geheugen en een hd in, en je hebt een compleet systeem. Eventueel nog een PCI videokaartje als er wat hogere eisen worden gesteld voor het beeld, maar het standaard onboard kaartje voldoet prima voor kantoorapplicaties.
In totaal kun je dan dus een compleet systeempje hebben voor:
ASUS Terminator: 550
celeron 700: 150
128 MB: 50
10Gig hdtje: 250
Totaal: 1000 piek
Moeten er nog externe dingen bij zoals beeldscherm, muis, toetsenbord, printer, enz. Maar dat zal vast nog wel van die oude systemen te gebruiken zijn.
Zie hier voor een review met plaatjes.
Norrod heeft ze trouwes op dit moment voor 535 piek....
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA