Kleine stille computer gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Voor mijn werk ben ik op zoek naar mini-pc's. De huidige systemen zijn te groot, te lelijk en te luidruchtig. Ze moeten aan het volgende voldoen:
- stil
- niet lelijk
- niet lomp groot
- met netwerk
Ze moeten als standaard pc's functioneren. Dus genoeg geheugen, beetje standaard processor, fatsoenlijke video-kwaliteit.

Via de search heb ik deze gevonden. Zo klein mag, maar hoeft niet. Wie weet er in Nederland alternatieven?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan zelf je kast uitzoeken die jij mooi vind vervolgens ga je naar een pc boer en zeg bouw hier ff een pc van simpel zat lijkt me er zijn genoeg kleine pc kasten op de markt.

Verwijderd

Nah, elk beetje laptop, lijkt me. Extern schermpje eraan (flatpanel natuurlijk), klaar!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
misschien moet je je eens richten op de flexATX standaard. Kasten hiervan zijn wel groter dan dat op die link van jou... maar niet zo groot als een desktop of een mini/miditower.
in dit soort kasten zit een 145 watt voeding(die dus stil is... als het goed is), en ga je voor een intel celeron dan heb je misschien ook geen actieve koeling nodig.
Ik zou zeggen, ga naar een computerwinkel, vertel hun je eisen, en maak in overleg met hun een plan. Waarschijnlijk krijg je dan ook wel korting als je veel systemen besteld.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Packard Bell en IBM hebben ook compacte PC's. Die zijn wel groter dan die ene PC. Deze bijvoorbeeld is zeer compact. Hij is alleen niet zo krachtig.
Een Apple G4-Cube is ook heel compact maar dan zit je wel vast aan een MacOS systeem en het is enorm duur.

Verwijderd

Bij norrod hebben ze een ASUS terminator (barebone) systeempje. Klein en stil, zeggen ze. Ik heb zelf geen idee, maar ga eens kijken, misschien is het wat.

Verwijderd

De Compaq Deskpro EN/EX SFF (Small form factor) desktoppies zijn hiervoor perfect geschikt. Klein, krachtig, goede driverondersteuning en hardware compatibility.

http://www.compaq.com/products/desktops/ensff/subfamily.html
http://www.compaq.com/products/desktops/exsdt/subfamily.html

Verwijderd

Doe jezelf een plezier en begin niet aan Compaq's, te duur..

bekijk deze eens.. (dell)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
compaq maakt van die kleine dingen ja, niet normaal wat zijn die klein

de hele onderplaat is bedekt met het mobo (micro atx ofoz)en de rest ligt er bovenop

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is wat je zoekt!!

http://www.tweakers.net/reviews/236

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Die flexATX kasten zien er erg interessant uit. Net genoeg ruimte voor de prullaria als bijvoorbeeld een cd-rom. De prijs is niet zo'n probleem, dus daar hoef ik niet op te bezuinigen.
Hier staan best leuke kastjes...
De cappiccino en degene in mijn eerste bericht zijn eigenlijk niet wat ik zoek. Ze zijn niet standaard genoeg, en zijn bovendien lelijk (maar dat is persoonlijk).

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Wat dacht je van een HP E-PC?

Afbeeldingslocatie: http://www.hp.nl/programs/pictures/epcactie_1.gif

Verwijderd

Ik zou zo'n cappuchino ook never nooit niet in een bedrijf neerzetten, is meer iets voor thuis imo.

Je zou ook kunnen kijken naar van die TFT schermen waar de computer aan 'vast' zit, zowat elke grote fabrikant heeft die dingen in 't assortiment zitten en kleiner krijg je het niet.. (prijs was toch geen bezwaar? :)

Wat vind je van die dell?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
TFT schermen met de computer erin (Packard Bell heeft ze ondermeer) lijken me helemaal niets. Je kan dan niet computer of scherm los vervangen. Het liefst gebruik ik zo standaard mogelijk onderdelen, alleen dan in een wat krapper kastje. Dit levert de minste problemen. Die van HP is wel stoer...

Verwijderd

Aopen H3000 kasten met de daarbij behorende hardware. Neem maar eens contact op.

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
klein, maar fijn.
Afbeeldingslocatie: http://home-1.tiscali.nl/~martinlm/images/case_mod1/kast10.jpg

helaas maakt ie wel wat herrie, maar dat is opte lossen als je de cpu wat onderklokt.

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Wat is dat voor kastje die je op die foto hebt?

Drie extra fans er in zijn denk ik niet errug prettig als je een stille pc wil...maar met die big-tower er naast hoor je toch vrijwel niks meer denk ik :Y)

Verwijderd

http://www.cappuccinopc.com/

Bij mycom voor 2899 oid :)

(hier staat advertentie van mycom, 15e post oid)

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op woensdag 22 augustus 2001 15:19 schreef tjetta het volgende:
http://www.cappuccinopc.com/

Bij mycom voor 2899 oid :)

(hier staat advertentie van mycom, 15e post oid)
Lees jij nou ook een thread voordat je post |:(

Je bent niet de eerste die deze noemt terwijl de topic-starter al meerdere malen duidelijk heeft aangegeven dat hij deze niet wil.... :Z

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:03

ChUcKiE

Dus........

Ik zou ook Compaq zeggen!!! Hebben ze heel erg kleine gevallen (iPAQ dacht ik). Koop er een TFT-scherm bij en heb je echt weinig ruimte nodig!!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:25 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Lees jij nou ook een thread voordat je post |:(

Je bent niet de eerste die deze noemt terwijl de topic-starter al meerdere malen duidelijk heeft aangegeven dat hij deze niet wil.... :Z
Whoops, sorry

Deze dan? Je hebt nog verschillende types etc, ook best mooi imo (HP E-PC ook btw)

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:03 schreef HermeS het volgende:
klein, maar fijn.
[afbeelding]

helaas maakt ie wel wat herrie, maar dat is opte lossen als je de cpu wat onderklokt.
Die linker, wat is dat een ontzettend lomp ding.
Daar moet je minstens een dikke villa voor hebben om hem neer te zetten! |:(

Verwijderd

Wel eens gekeken naar de ASUS Terminator Barebone?
Op woensdag 22 augustus 2001 12:07 schreef Joost E. Boere het volgende:
Voor mijn werk ben ik op zoek naar mini-pc's. De huidige systemen zijn te groot, te lelijk en te luidruchtig. Ze moeten aan het volgende voldoen:
- stil
Zeer stil (slechts 1 90mm fan, en ook die kan eventueel uit)
- niet lelijk
Ik vind 'm zelfs mooi met dat donkerblauwe randje!
- niet lomp groot
iets van 18x30x30 centimeter...
- met netwerk
onboard 10/100 LAN
Ze moeten als standaard pc's functioneren. Dus genoeg geheugen, beetje standaard processor, fatsoenlijke video-kwaliteit.
Er kan een Cyrix 3, celeron of een P3 in. Ze hebben onboard video & sound en zijn verder behoorlijk compleet: 50x cd-romspeler, floppydrive, 2x USB, 2PCI sloten, 2 dimm slotjes.

Er moet alleen nog een CPU, geheugen en een hd in, en je hebt een compleet systeem. Eventueel nog een PCI videokaartje als er wat hogere eisen worden gesteld voor het beeld, maar het standaard onboard kaartje voldoet prima voor kantoorapplicaties.

In totaal kun je dan dus een compleet systeempje hebben voor:
ASUS Terminator: 550
celeron 700: 150
128 MB: 50
10Gig hdtje: 250
Totaal: 1000 piek

Moeten er nog externe dingen bij zoals beeldscherm, muis, toetsenbord, printer, enz. Maar dat zal vast nog wel van die oude systemen te gebruiken zijn.

Zie hier voor een review met plaatjes.
Norrod heeft ze trouwes op dit moment voor 535 piek....

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:42 schreef Renko het volgende:

[..]

Die linker, wat is dat een ontzettend lomp ding.
Daar moet je minstens een dikke villa voor hebben om hem neer te zetten! |:(
Dat noemen ze nou een Big-tower... Ben jij nou een Tweaker :)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Tjeta: Dat is inderdaad een mooie, net als die van AOpen en deze.
PsyFlux: mooi...

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:53
Je kunt ook de volgende systemen nemen,

http://www.tweakers.net/reviews/237

die werken super...alleen moet je er een dikke
server bij hebben voor Citrix....maar dan
werkt het werkelijk ideaal. Weinig werkplekonderhoud
etc.

Gr Rob

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
Wat voor eisen stel je aan uitbreidingsmogelijkheden?
Die zijn over het algemeen nl. erg beperkt.
(geheugenbanken vol, geen vrije PCI sloten enz.)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Trooper: Citrix is duur, heel duur. Voor een beetje organisatie heb je een server nodig om mee te werken, een als backup, en een om te kunnen testen. Bij grote organisatie worden die dingen ook nog eens als dual-servers of erger uitgevoerd. Als het loopt maakt het het werkplekkenbeheer inderdaad een stuk eenvoudiger. Maar ja, dan moeten we een paar mega NT-bakken in huis halen, met alle problemen daarbij. Tot nu toe draaien we een Novell-server, en dat is wel zo prettig (zowel financieel als beheerstechnisch gezien).

Nilski: Een leeg pci slot zou leuk zijn, maar verder niet zo van belang. We hebben er al standaard geen cd-roms meer in en we denken erover om de flop uit te zetten. Onze eisen zijn daar dus erg laag.

• Roadrad
  • Laatst online: 03-08 14:53
Joost,

je kunt ook gewoon W2k server nemen met Terminal Server (zit
er standaard bij) dan moet je alleen Client licenties kopen.

En ja...voor dit verhaal heb je wel een dikke server nodig.

Maar het is zooooooo mooi....

• HermeS
Mr blonde: [topic=163478/1/25]
voor meer info :)

die big-tower op die andere foto's is ook wel gruwelijk lelijk, maar het was de goedkoopste die ze hadden in de winkel >:) .

Hij is behoorlijk klein, denk dat de afmetingen in de buurt van die Asus-J komen, wat een jatwerk van ze zeg >:) .

Wat ik wel jammer vind is dat hij een sis 630 chipset heeft en geen 735 (of 635) want dan had ik hem meteen gekocht, (ik wacht ff af, zal vast nog wel komen). zelfs de chipset van deze sis setjes worden niet warm. zou echt iedaaal zijn. Mijn kleine kastje heb ik gemaakt om mee tenemen naar lan-party's dus niet met het oogmerk op geluids productie, daar heb ik andere projectjes voor).

Flux: hoe is het afgelopen met je passiefekoeling?

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 16:35 schreef HermeS het volgende:
Flux: hoe is het afgelopen met je passiefekoeling?
niet zo goed...
Zie dit draadje maar eens. Daar heb ik gelijk een kleine review over die ZalmanCNPS3100G geschreven, waarin ook staat hoe hij presteerde als passieve koeling.

Je had dus gelijk: er is een klein beetje airflow nodig...

Verder ben ik laatst zo slim geweest om in een vage bui (was ziek) per ongeluk het voltage ipv van de FSB te verhogen (wilde 5x120 eens proberen). Dus ik booten, ik kom in windows: :? 500Mhz :? Ik zet de computer weer uit: SHIIIIT... 2,8 volt! gelukkig heeft hij het overleefd (d8 ik toen).

Maar hij wil nu niet meer :'( , dus ik heb 'm blijkbaar toch opgeblazen (ookal werd hij goed gekoeld en heb ik de computer gewoon op de normale manier uit kunnen zetten). Nu werk ik dus weer even op m'n oude k6-2 450@300, en ik ga morgen maar een Thunderbird systeempje in elkaar knutselen.... moet alleen nog ff beslissen welk mobo ik neem.

• HermeS
[quote]Op woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef HermeS het volgende:

[..]

Argh, das balen, jammer, zoiets is mij ook eens overkomen [topic=15896/1/25] .
Achteraf bleek inderdaad toch alles verrot tezijn.

Passief koelen is wel mogelijk maar dan zul je de cpu zelf iets terug moeten klokken (voornamelijk de voltage natuurlijk), maar het blijft gewoon een uitdaging om een snel, maar toch stil systeem temaken (mn hoofdsysteem is ook watergekoelt). Ik verwacht zelf een hoop goeds van de speedstep technologie, en dat je (net zoals k6-2/3+) kunt dwingen om lager de draaien als je rustig wilt werken. En software matig + baybus aan hem tot de max kan laten gaan, en dan lekker gamen of iets anders waar bij geluid productie niet zo uitmaakt. en de rest van de tijd lekker stil laat draaien.

Maar om ontopic tekomen.
Ik ben echt verliefd geworden op die asus-j (waarom staat ie niet op de frontpage van t.net). Mijn vader is al een paar weken bezig mij zover te krijgen om een nieuwe pc voor hem in elkaar te zetten (heeft nu een p133 op zn werk), had hellemaal geen zin om voor hem een pc samentestellen, maar nu wel >:) ik ga dus die asus-j voor hem kopen, en dan zelf ook een paar dagen testen (of ie wel stabiel is natuurlijk >:) ). en dan wacht ik zelf wel op de sis735 uitvoering + 1,2@1,1 Duron (morgan core, voltage flink verlagen) + z'n fujitsu low-noise hd.

zijn er nog meer van dit soort kastjes?

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef HermeS het volgende:
Op woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef HermeS het volgende:

[..]

Argh, das balen, jammer, zoiets is mij ook eens overkomen [topic=15896/1/25] .
Achteraf bleek inderdaad toch alles verrot tezijn.
Dat is me ook al eens overkomen... Dat uncap experimentje was dus met de processor waarmee ik nu werk. Daarom wil hij ook nog maar stabiel @ 300Mhz >:)
Maar om ontopic tekomen.
Ik ben echt verliefd geworden op die asus-j (waarom staat ie niet op de frontpage van t.net). Mijn vader is al een paar weken bezig mij zover te krijgen om een nieuwe pc voor hem in elkaar te zetten (heeft nu een p133 op zn werk), had hellemaal geen zin om voor hem een pc samentestellen, maar nu wel >:) ik ga dus die asus-j voor hem kopen, en dan zelf ook een paar dagen testen (of ie wel stabiel is natuurlijk >:) ). en dan wacht ik zelf wel op de sis735 uitvoering + 1,2@1,1 Duron (morgan core, voltage flink verlagen) + z'n fujitsu low-noise hd.

zijn er nog meer van dit soort kastjes?
Tis idd een heel mooi systeempje!
Ik had ook al heel graag zo'n systeempje voor m'n pa willen bouwen, maar toen (half jaartje geleden) bestond dit dingetje nog niet. Tis echt prachtig: LAN, video & sound allemaal onboard. Een mooie Celeron met 128MB en een klein hd'tje derin en je hebt een prachtig internet systeempje! Hou je tenminste nog wat geld over voor een mooie monitor, een printertje en een knap toetsenbord/muis.

Verder bestaat dit al langer, maar ASUS heeft nu wel een erg mooi oplossing. Voor nog meer van dit soort systeempjes moet je maar eens zoeken op barebone.

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:57
Waarom niet een Dell GX150 in Small Form Factor chassis? Klein, erg stil, ruimte voor cdrom/cdrw. Intel 815E chipset. En *uitstekende* service. Tegenwoordig verkrijgbaar in beige en "midnight grey". (erg cool)

check www.dell.nl

nicolai

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Die van Dell is inderdaad ook best leuk. Die van Asus houdt zich niet aan een formfactor, hierdoor kan je er maar een type moederbord in kwijt, dat is wel jammer. Het zou leuk zijn als er standaard micro/flexATX bordjes ingepast hadden.

Verwijderd

Waarom niet een Dell GX150 in Small Form Factor chassis? Klein, erg stil, ruimte voor cdrom/cdrw. Intel 815E chipset.
Da's dezelfde als waar ik al een directe URL naar gegeven had, weinig respons op gekomen.. tot nu toe dan :)

Verwijderd

Compaq ipaq of de simpelste Dell optiplex g150.

de sites kan je zelf wel vinden.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Oeps, de Asus houdt zich aan de TriOptix formfactor.

Hezik: Ik had hem gezien, dank. Het was degene die me ervan overtuigde dat ik geen Cappiccuno wil, maar meer zoiets. Om nou elk genoemd exemplaar op te hemelen of af te kraken leek me wat overdreven. Maar speciaal voor jou: hij is stoer ;)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 22 augustus 2001 15:44 schreef PsyFlux het volgende:
Wel eens gekeken naar de ASUS Terminator Barebone?
[..]

Zeer stil (slechts 1 90mm fan, en ook die kan eventueel uit)
[..]

Ik vind 'm zelfs mooi met dat donkerblauwe randje!
[..]

iets van 18x30x30 centimeter...
[..]

onboard 10/100 LAN
[..]

Er kan een Cyrix 3, celeron of een P3 in. Ze hebben onboard video & sound en zijn verder behoorlijk compleet: 50x cd-romspeler, floppydrive, 2x USB, 2PCI sloten, 2 dimm slotjes.

Er moet alleen nog een CPU, geheugen en een hd in, en je hebt een compleet systeem. Eventueel nog een PCI videokaartje als er wat hogere eisen worden gesteld voor het beeld, maar het standaard onboard kaartje voldoet prima voor kantoorapplicaties.

In totaal kun je dan dus een compleet systeempje hebben voor:
ASUS Terminator: 550
celeron 700: 150
128 MB: 50
10Gig hdtje: 250
Totaal: 1000 piek

Moeten er nog externe dingen bij zoals beeldscherm, muis, toetsenbord, printer, enz. Maar dat zal vast nog wel van die oude systemen te gebruiken zijn.

Zie hier voor een review met plaatjes.
Norrod heeft ze trouwes op dit moment voor 535 piek....
wow koel man , perfect voon LAN :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1